voorlichtingsdag?

Hmmm, nu ik er opeens aan denk :bwah: ik zit al in het selectietraject van de KLS zonder ooit maar eens een voorlichtingsdag van de school te hebben meegemaakt, omdat de eerst volgende pas in maar 08 is... Kijk, ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ben er wel 100% van overtuigd, dat het bestaat. En ik ken ook directe KLS-ers, die me hebben verteld, dat de school gewoon OK is en ''jullie'' op airwork natuurlijk (ik ben iemand, die uitgaat van kwaliteit).... Maar toch, wat moet ik bijv. op de PO2 vertellen, als ze me vragen wat ik nog van de voorlichtingsdag kan herinneren??

Kampen meerderen met dit zelfde mankement ?? :grijns::grijns:
 
Ik was toen ook nog niet op de open dag geweest, ik heb dat heel eerlijk gezegd. Ook dat ik wel aan had gemeld voor de eerst volgende, maar dat ik eerder werd uitgenodigd voor de Selectie.

Dat werd niet als een probleem ervaren, mede omdat ik op dat moment bij elk ander opleiding wel op de opendag was geweest.
 
Bij mij vroeg men tijdens PO2 en de COVA meer een vraag als "ben je op de open dag geweest?", hieruit kunnen ze misschien leiden in hoeverre je voorbereid bent, en interesse hebt getoont in de school. Als je, zoals in jou geval, niet op de open dag bent geweest, kun je bij zo'n vraag misschien duidelijk uitleggen waarom je dan niet bent geweest. En natuurlijk vertellen dat je naar jou idee al een hele berg informatie hebt verzamelt om goed je keuze te maken, zodat ze in iedergeval merken dat je niet gewoon voor de KLS hebt gekozen omdat je blauw een mooie kleur vind, maar je er ook echt in hebt verdiept.
Ik denk trouwens niet dat het een erg negatief effect zal hebben op je selectieuitslag als je de open dag niet bezocht hebt. Zolang je maar wel goed geinformeert bent over de school.
 
Als je de mogelijkheid hebt om een opendag te bezoeken voor PO2, dan zou ik dat aanraden. Het komt geïnteresseerder over, ook al weet je uit betrouwbare bronnen dat de opleiding goed is. De psychologen kunnen dit zeker als een minpunt zien, is al vaker voorgekomen. Natuurlijk wordt je er niet sec op afgewezen, het is altijd in combinatie met andere factoren.

Het hoeft geen probleem te zijn, maar je krijgt maar één kans...
 
... En ik ken ook directe KLS-ers, die me hebben verteld, dat de school gewoon OK is en ''jullie'' op airwork natuurlijk (ik ben iemand, die uitgaat van kwaliteit)....

Dat is inderdaad genoeg info om €115.000 in een opleiding investeren. :passed:
 
Vat het niet te persoonlijk op, maar dit vindt ik wel een beetje érg onnozel. We praten hier over een opleiding waar je ongeveer 150mille in steekt, geen hbo of wo studie waarbij je zelf mag bepalen wanneer je met je bierpens binnen komt rollen. Oftewel, als ik jou was zou ik toch even op een voorlichtingsmiddag gaan kijken. Hoe zeker je ook van je zaak bent, het geeft toch een andere kijk op de school als van "horen"

Winds,

WvdB
 
Vat het niet te persoonlijk op, maar dit vindt ik wel een beetje érg onnozel. We praten hier over een opleiding waar je ongeveer 150mille in steekt, geen hbo of wo studie waarbij je zelf mag bepalen wanneer je met je bierpens binnen komt rollen. Oftewel, als ik jou was zou ik toch even op een voorlichtingsmiddag gaan kijken. Hoe zeker je ook van je zaak bent, het geeft toch een andere kijk op de school als van "horen"

Winds,

WvdB

Je hebt daar inderdaad een punt, maar ik ga echt niet tm maart 08 wachten om een school te bezoeken en daarna maar eens even aan de selectie deel te nemen, die mijn diploma dan in de weg zal staan.

Ik had en heb eigenlijk geen keuze... ik heb de handout wel gelezen van de KLS hehehe
 
En ik ken ook directe KLS-ers, die me hebben verteld, dat de school gewoon OK is en ''jullie'' op airwork natuurlijk (ik ben iemand, die uitgaat van kwaliteit)....

No offence hoor, maar ik vind dit wel een beetje naief. Je gaat dus uit van kwaliteit? Maar hoe weet je dat nou? Omdat iemand met een een subjectieve en ongenuanceerde mening jou dat heeft verteld?
Inderdaad een niet al te beste instelling als je zoveel geld moet investeren in je toekomst.
Bovendien zou ik persoonlijk meerdere open dagen bezoeken. Wanneer je een dure auto aanschaft, doe je dat toch ook niet alleen op basis van een vergelijking tussen A4'tjes met specificaties? Misschien brengt een "proefrit" je wel op een totaal ander idee.
Zo kan een open dag je dus ook op een totaal ander idee brengen.

Of je wordt afgerekend op je PO2 hierdoor? Geen idee.
 
Gewoon vertellen dat je niet naar een opendag bent geweest!

Probeer niet te liegen om in een goed straatje te vallen. De keuze van de KLS of jij geschikt bent zal heus wel op meer punten worden beoordeeld dan aanwezigheid op een open dag.
 
Je kan altijd de KLS opbellen voorafgaand aan een voorlichtingsdag, om te vragen of er evt mensen zijn uitgevallen (en jij dus die plek in kan nemen).
 
Belangrijkste lijkt me dat jouw keuze voor de KLS gebaseerd is op iets. Als je kunt verantwoorden dat je objectief een keuze hebt gemaakt tussen NLS, KLS en andere opleidingen, en tevens de verschillen, pluspunten en minpunten kunt benoemen waarop jij jouw keuze baseerd, dan zou ik me niet druk maken of je aanwezig bent geweest. Je kunt altijd aangeven dat je op een opendag wilt langskomen, maar dat de selectie van de KLS sneller begint dan dat er plek is op opendagen (had hetzelfde)
 
Back
Top