introductievlucht bij Martinair

Had even een vraagje, ik ga volgende week denk ik zo'n introductievluchtje doen bij de Martinair Vliegschool van zo'n 30 mins, maar mag je dan ook ECHT achter het stuur kruipen achter hun Cessna 172 of iets dergelijks? Kan iemand, die er al misschien ervaring mee heeft, mij precies vertellen hoe zo'n dagje er dan uit ziet incl. briefing etc etc.
 
Ik heb ooit is een dergelijke vlucht gemaakt. Ik kreeg eerst uitleg over de kist enzovoorts. Daarna mochten ik en nog twee personen (paps en broer) mee de lucht in. Ik zat op de rechterstoel. Eenmaal in de lucht mocht ik het vliegtuig besturen, wat bochtjes zitten maken en heel af en toe naar buiten gekeken (ik was te gefixeerd op die instrumenten haha :)). Na 25 minuutjes weer netjes terug bij het vliegveld, waarna de échte piloot het vliegtuig op de grond zette.
Zeker leuk om een keer te doen!
 
Inderdaad leuk om te doen, alleen is het bij Martinair Vliegschool zo duur in vergelijking ;). Ik zou als ik jou was even verder kijken dan de MP Vliegschool.
 
Ik heb het tijden terug ook gedaan voor een 45 mins. HEEEERLIJK gevoel zeg om wat bochtjes etc. te kunnen maken, ik vond het wel goed geregeld bij MV!
 
Als ik zo de eerste twee google-hits pak op 'introductievluchten'. Zeggen de prijzen het volgende:
45 minuten € 215,00 (Martinair)
45 minuten vliegen € 155,- / € 200 (bij 2 personen die meevliegen) + 15 euro toeslag in het weekend.

De andere hits (op de 1e pagina) vond ik een beetje vaag.
De prijs kan dus best verschillen. Misschien moet je zelf even bij je lokale vliegveldje aankloppen en kijken wat ze aanbieden...
 
Oh en het schiet me net te binnen waar ik mijn introductievluchtje heb gehad. Dat was op vliegveld Teuge. Ik heb alles bekostigt met m'n pa zijn 'AirMiles'. Mooi geregeld dus :p
 
Als je in Utrecht woont is een proefles bij de Aeroclub Hilversum ook een optie.
Je kan in een 2 of 4 persoonsvliegtuig een proefles nemen. Leker dicht bij je huis, dus met wat mazzel kan je nog een rondje over je huis maken en ik denk dat de kosten daar wellicht lager zijn dan bij Martinair.

Ik heb daar ooit ook een proefles gehad. Heel leuk. 035-5771300. Succes en veel plezier!
 
Als je in Utrecht woont is een proefles bij de Aeroclub Hilversum ook een optie.
Je kan in een 2 of 4 persoonsvliegtuig een proefles nemen. Leker dicht bij je huis, dus met wat mazzel kan je nog een rondje over je huis maken en ik denk dat de kosten daar wellicht lager zijn dan bij Martinair.

Ik heb daar ooit ook een proefles gehad. Heel leuk. 035-5771300. Succes en veel plezier!

Hilversum is inderdaad goed! Ook zeker niet duur in verhouding. Heb het daar zelf ook ooit gedaan op zo'n Tecnam. Reden dat ik mijn RPL niet op Hsum ga halen is vanwege de grasbaan:D, maar misschien verandert dat nog:)
 
Back
Top