Search results

  1. D

    ABN AMRO PAS OP!

    Quote: GRONINGEN - Het eindeloze luchtruim altijd als jongensdroom gehad? De cockpit altijd als mooiste kantoor gezien? Maar piloot worden kan niet, want, tja, beetje duur hè? Verkeerde gedachte, vindt Hans Edens, hoofd van ABN AMRO’s Pilotendesk. “Papa en mama hoeven helemaal niet garant te...
  2. D

    Zo dus niet!

    Gevonden op internet: Welkom bij autorijschool Accelerate (XLR8). Via deze site willen wij u een duidelijke indruk geven van de kwaliteiten en werkwijze van onze rijschool. Gezien de ruime ervaring in het lesgeven (10 jaar aan jonge vliegers, waarvan de meesten nu een betrekking hebben bij de...
  3. D

    Bedankt heren.

    Sinds gisteren zijn er weer ruim 93 vliegers, die nadat ze zelf hun type rating betaald hebben, moeten vrezen voor hun baan. Ruim 40 van deze vliegers hebben zeer recent tot 35.000 Euro betaald en krijgen in enkele gevallen zelfs niet eens een type rating, laat staan relevante werkervaring...
  4. D

    and the soap goes on

    Air Exel dient claim in bij Antilliaanse zuster Luchtvaartmaatschappij Air Exel claimt een bedrag van euro 12 mln bij haar voormalige Antilliaanse zusterbedrijf Dutch Eagle Express (DEE). Dit bedrag is volgens Harm Prins, directeur van Air Exel, een lening geweest aan DEE. Hij zegt...
  5. D

    Niewe maatschappij in NL

    Amsterdam/Bijlmer, van een van onze verslaggevers Vanmiddag is tijdens een persconferentie bekend gemaakt dat er een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nederland bij komt. Die nieuwe maatschappij zal zich gaan richten op een combinatie van vracht ('s nachts) en passagiers (overdag). Volgens de...
  6. D

    actie

    LS, Recente ontwikkelingen laten zien dat zowel de OVN (bestaad die nog wel?) als ook de VNV helemaal niets "kunnen" doen voor vliegers die nu op straat komen te staan. Exel en DB vliegers hebben gewoon pech! Een andere baan, ach ja die vinden we wel weer, maar we moeten GVD weer dokken voor...
  7. D

    Erik for president

    Bron telegraaf: De Vlieger wil minister worden Erik de Vlieger (45) is weer terug in de stad waar hij zo van houdt: Amsterdam. Niet meer in een cel op het hoofdbureau van politie, maar thuis bij zijn vrouw en kinderen. Geheel in stijl verlaat hij de cel: versleten jeans, T-shirt met korte...
  8. D

    De vlieger stopt

    Zojuist op het nieuws: De vlieger stopt als ondernemer, wel blijft hij grootaandeel houder bij exel. Wat zal dit voor de toekomst betekenen?
  9. D

    Pilot Seniority

    Al lang worden bij de meeste airlines promoties op basis van seniority verkregen. Op deze manier is er een eerlijke en vooral gelijke kans voor iedereen op promotie. Bij uitzonderlijke gevallen (niet geschikt, of geen kandidaten) kan afgeweken worden. Omdat de seniority list uit gaat van datum...
  10. D

    OVN

    Bestaat de OVN eigenlijk nog wel? Ik heb al lang niets meer gehoord van de OVN! Groet DODO:eek:
  11. D

    Betalen voor een rating

    Betalen voor een rating is erger dan slavernij! Of is dit het gevolg van zowel de huidige lage ticketprijzen en dus het gebrek aan inkomsten, yield en cashflow. In 1970 koste een ticket naar NY ruim 3500 gulden, wat kost dit nu? Betalen voor je eigen rating is ook het gevolg van de grote...
Back
Top