Air Exel dient claim in bij Antilliaanse zuster
Luchtvaartmaatschappij Air Exel claimt een bedrag van euro 12 mln bij haar voormalige Antilliaanse zusterbedrijf Dutch Eagle Express (DEE). Dit bedrag is volgens Harm Prins, directeur van Air Exel, een lening geweest aan DEE.
Hij zegt aanwijzingen te hebben dat het bedrijf wordt leeggehaald door eigenaar Niek Sandmann, waardoor de lening niet meer kan worden terugbetaald.
Air Exel verkeert zelf in grote moeilijkheden. Het bedrijf, dat de afgelopen jaren heeft geopereerd vanaf Eindhoven en Maastricht, voert al twee maanden geen vluchten meer uit. Naar verwachting wordt deze week surseance van betaling gevraagd.
Miljoenenclaim moet Air Exel redden van 9 maart
Sandmann betwist de claim van Air Exel. Hij geeft 'geen commentaar' op de vraag of vliegvergunning en andere activa van DEE op dit moment worden overgeheveld naar een nieuwe vennootschap.
Het bedrag dat Air Exel nu opeist, was volgens Prins geleend om aanloopverliezen te dekken. DEE begon eind 2003 met vluchten onder de naam BonairExel. Ook luchtvaartmaatschappij KLM stak er geld in. Volgens een samenwerkingsovereenkomst uit 2003 gaat het om $ 1,8 mln. KLM wil geen commentaar geven.
Nadat Air Exel in moeilijkheden kwam, wijzigde Sandmann de naam BonairExel in BonairExpress. In januari werd bekend dat KLM en Sandmann een nieuwe Antilliaanse samenwerking bespreken.
Air Exel is onderdeel van de Exel Aviation Group. Een ander onderdeel, Holland Exel, is al in voorlopige surseance. Sandmann is mede-eigenaar van de groep.
Jan Fred van Wijnen
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
HOERA!!!! HARM "DE REDDER" He wat een opluchting het komt allemaal weer goed.........
Misschien dat flapdrol zijn ontoerekeningsvatbaarheid bij voorbaat probeert aan te tonen? Nog niet zo lang geleden was het nog een "joint" venture, maar nu plotseling weer een lening Da's makkelijk zeg maar net hoe het beter in de boeken staat.
Wat een gel.l!
diep zuchtende Dodo pfffffffffffffffffffffffffffffffffff
Luchtvaartmaatschappij Air Exel claimt een bedrag van euro 12 mln bij haar voormalige Antilliaanse zusterbedrijf Dutch Eagle Express (DEE). Dit bedrag is volgens Harm Prins, directeur van Air Exel, een lening geweest aan DEE.
Hij zegt aanwijzingen te hebben dat het bedrijf wordt leeggehaald door eigenaar Niek Sandmann, waardoor de lening niet meer kan worden terugbetaald.
Air Exel verkeert zelf in grote moeilijkheden. Het bedrijf, dat de afgelopen jaren heeft geopereerd vanaf Eindhoven en Maastricht, voert al twee maanden geen vluchten meer uit. Naar verwachting wordt deze week surseance van betaling gevraagd.
Miljoenenclaim moet Air Exel redden van 9 maart
Sandmann betwist de claim van Air Exel. Hij geeft 'geen commentaar' op de vraag of vliegvergunning en andere activa van DEE op dit moment worden overgeheveld naar een nieuwe vennootschap.
Het bedrag dat Air Exel nu opeist, was volgens Prins geleend om aanloopverliezen te dekken. DEE begon eind 2003 met vluchten onder de naam BonairExel. Ook luchtvaartmaatschappij KLM stak er geld in. Volgens een samenwerkingsovereenkomst uit 2003 gaat het om $ 1,8 mln. KLM wil geen commentaar geven.
Nadat Air Exel in moeilijkheden kwam, wijzigde Sandmann de naam BonairExel in BonairExpress. In januari werd bekend dat KLM en Sandmann een nieuwe Antilliaanse samenwerking bespreken.
Air Exel is onderdeel van de Exel Aviation Group. Een ander onderdeel, Holland Exel, is al in voorlopige surseance. Sandmann is mede-eigenaar van de groep.
Jan Fred van Wijnen
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
HOERA!!!! HARM "DE REDDER" He wat een opluchting het komt allemaal weer goed.........
Misschien dat flapdrol zijn ontoerekeningsvatbaarheid bij voorbaat probeert aan te tonen? Nog niet zo lang geleden was het nog een "joint" venture, maar nu plotseling weer een lening Da's makkelijk zeg maar net hoe het beter in de boeken staat.
Wat een gel.l!
diep zuchtende Dodo pfffffffffffffffffffffffffffffffffff