Erik for president

dodo

New member
Bron telegraaf:

De Vlieger wil minister worden
Erik de Vlieger (45) is weer terug in de stad waar hij zo van houdt: Amsterdam. Niet meer in een cel op het hoofdbureau van politie, maar thuis bij zijn vrouw en kinderen. Geheel in stijl verlaat hij de cel: versleten jeans, T-shirt met korte mouwen, een bodywarmer en met een spraakwaterval als nooit tevoren. "De grote vraag is wat ik nu ga doen. Een boek schrijven, journalist worden of de politiek in. Ik denk dat laatste: minister van Justitie lijkt me wel een mooi baantje. Weg met de kliklijnen en de identificatieplicht!" binnenland


Hoezo ontoerekeningsvatbaar? Meer bewijs dat hij buiten de werkelijkheid staat is er niet.

Dodo
 
De Vlieger wil minister van Justitie worden

De Vlieger wil minister van Justitie worden

AMSTELVEEN, vrijdag
„De grote vraag is wat ik nu ga doen. Een boek schrijven, journalist worden of de politiek in. Ik denk dat laatste: minister van Justitie lijkt me wel een mooi baantje. Weg met de kliklijnen en de identificatieplicht!”
Geheel in stijl verlaat hij de cel: versleten jeans, T-shirt met korte mouwen, een bodywarmer en met een spraakwaterval als nooit tevoren.
Erik de Vlieger (45) is weer terug in de stad waar hij zo van houdt: Amsterdam. Niet meer in een cel op het hoofdbureau van politie, maar thuis bij zijn vrouw en kinderen.
Op de geheime plek waar hij de afgelopen dagen werd verhoord – het politiebureau in Amstelveen – liet justitie hem gisteravond even na zes uur vrij. Er is, aldus het openbaar ministerie, geen reden om de zakenman langer vast te houden.
Over de verhoren van de afgelopen dagen wil de multimiljonair niet veel kwijt omdat dat zo is afgesproken met justitie. Maar heeft hij zich schuldig gemaakt aan bedreiging of afpersing? De Vlieger fel: „Onzin! Als dat écht zo was, zou ik nu nog vastzitten”.
Laat het recht maar zijn loop hebben.” Heeft justitie hem nog aan de tand gevoeld over zijn contacten met de vermoorde vastgoedmagnaat Willem Endstra? „Nee we hebben het niet over Endstra gehad”, aldus de zakenman. Volgens De Vlieger is hij drie dagen lang uitsluitend aan de tand gevoeld over een uit de hand gelopen ruzie in 2002 over café Raffle’s bij het Leidseplein.

’Job Cohen deed niets voor mijn veiligheid’

Zijn toorn richt zich niet zozeer op justitie, als wel op de burgemeester van Amsterdam, Job Cohen. Zonder details te noemen, wordt het duidelijk dat de ondernemer zich de afgelopen jaren grote zorgen heeft gemaakt over zijn persoonlijke veiligheid en die van zijn gezin. Verbitterd: „Ik ben een ondernemer met meer dan 2000 werknemers. Ik heb Cohen acht brieven gestuurd over mijn persoonlijke veiligheid en hij heeft er nooit op gereageerd. Daar heeft hij de stad geen dienst mee bewezen. We hebben het er vanmiddag in het verhoor nog over gehad: Cohen wist wat er speelde, maar hij heeft mij nooit gewaarschuwd.”
De Vlieger stapte gisteren opgelucht, maar vermoeid naar buiten. „Het gaat goed met me, maar ik ga nu wel even uitrusten. Ik wil mijn vrouw en kinderen zien. Ik heb de afgelopen dagen veel nagedacht over wat ik nu ga doen en ik denk dat ik de politiek in ga”, aldus Erik de Vlieger, die een strijdbare indruk maakt.


Strijdbaar, maar ook wat verbitterd klinkt hij. Maar De Vlieger, die een trek neemt van één van zijn eerste sigaretten in dagen, is niet zozeer verbitterd over zijn aanhouding door justitie. „Giftig ben ik over de verhalen in Vrij Nederland, FEM De Week en NRC Handelsblad. Allemaal onzin, maar wel heel schadelijk voor mijn ondernemingen. Ik ervaar dat als een doodsteek.”
Over zijn verblijf in de politiecel op het hoofdbureau van politie in Amsterdam doet de zakenman redelijk laconiek. „Het voordeel is: ik heb weinig kunnen roken en ik heb weinig gegeten. Ik hou niet zo van die opgewarmde prak, dus ik ben nog een beetje afgevallen. Ik heb gewoon iedere dag mijn oefeningen gedaan, rekken, strekken en opdrukken.” Het enige moment dat Erik de Vlieger het even moeilijk kreeg, was toen hij post van zijn kinderen ontving, een zelfgemaakt roze hartje met daarop hun namen, ’veel liefs’ en een dartpijltje met de score 180.
Relativerend: „Ik heb mij de afgelopen dagen wel gerealiseerd dat ik met mijn uitgesproken manier van doen als ondernemer ook veel vijanden heb gemaakt. Maar ik laat mij natuurlijk niet aan de kant schuiven. Ik ben een vechter.” De Vlieger blijft bij wat hij twee weken geleden verklaarde dat hij zijn zakelijke activiteiten afbouwt en zich terugtrekt als ondernemer.

Verrassing
Heeft hij de bui zien aankomen en zich daarom twee weken geleden onverwacht teruggetrokken als ondernemer? „Absoluut niet. Mijn aanhouding kwam voor mij als een totale verrassing. Sterker nog: vorige week heeft justitie nog in de pers verklaard dat er géén onderzoek was en dat ik geen verdachte was. Totdat ik maandag plotseling werd opgepakt.” Volgens De Vlieger is de schade doordat hij „van de straat is geplukt” aanzienlijk, vooral voor de ondernemingen van de IMCA Group.
 
Re: Erik for president

dodo said:
Bron telegraaf:

De Vlieger wil minister worden ..........
....... "De grote vraag is wat ik nu ga doen. Een boek schrijven, journalist worden of de politiek in. Ik denk dat laatste: minister van Justitie lijkt me wel een mooi baantje. Weg met de kliklijnen en de identificatieplicht!"
Dat is weer een heel ander geluid dan een paar weken geleden toen E.d.V. nogal teneergeslagen was. Daar is toch een term voor: manisch depressief? Niet echt het juiste moment om grote beslissingen te nemen.
 
Compulsive liar?

Compulsive liar?

"Laat het recht maar zijn loop hebben."

Great idea Erik - let's get everything out in the open. C'mon - do it! I double dare you!

- A truely independant investigation into your companies (ie:- not paid for by you!) What's the latest on this by the way?

- The truth behind your business dealings (EAG/DutchBird/V-Bird/Niederrhein/Air Lib etc etc) and their legality.

- The true financial state of affairs (including the origins of the money).

You have nothing to hide? Then it seems to me you have nothing to lose by taking these steps.

Or are you afraid of the truth? I can see through people like you.

"Ik ben een ondernemer met meer dan 2000 werknemers"

Really? I've heard 900/1000/1400 at various times. So perhaps you could clear this up once and for all by listing your employees per company.

A different story every time doesn't exactly help your credibility but I'm sure Dig has told you the same thing!


What we have here is someone with an obsessive/compulsive personality with a large dose of narcissism thrown in.

Sorry Erik - I'm not buying your BS - I don't believe a word you say.
 
Politiek

Politiek

Veel politici zijn natuurlijk echte kontendraaiers dus wat dat betreft zou hij er goed bijpassen. :grijns:

@19:

I do not believe the man either. He is very unreliable and suffers from a temporary memory loss during certain situations. A proper investigation would bring up a lot of shit.
 
Tsja, wie hoog op de ladder staat kan ver vallen.

Persoonlijk denk ik dat de kerk (wel) ergens in het midden staat.

Een ding moet ik EdV wel meegeven, hij heeft in een zeer moeilijke tijd zijn nek uitgestoken om een luchtvaartgroep op poten te zetten, met alle risico's van dien.

Nu kunnen we met ons allen negatief blijven schrijven over EdV, maar volgens mij is dit geen positieve bijdrage aan het voortbestaan van de luchtvaartgroep.

Vliegers behoren te vliegen en managers behoren te managen = Win win situatie.

Het zou dan ook bijzonder spijtig zijn als de luchtvaartgroep omvalt en de jongens en meisjes die vet voor hun type hebben getikt, naar hun centen kunnen fluiten.

BTW. Wat doet Cees van Dormael tegenwoordig of is hij weer full time aan het ballonvaren?
 
Binnenland

vr 28 jan 2005, 10:11
Media-adviseur breekt met De Vlieger
DEN HAAG - De in opspraak geraakte zakenman Erik de Vlieger moet het voortaan stellen zonder zijn media-adviseur Dig Istha. Istha vertrekt met onmiddellijke ingang bij de Exel Aviation Group.


Istha was aangesteld als tijdelijk hoofd voorlichting van Exel, nadat het bedrijf in financiële moeilijkheden was gekomen. Volgens Istha is een fundamenteel verschil van inzicht met De Vlieger over het mediabeleid de reden van zijn vertrek.

De Vlieger werd begin deze week aangehouden op verdenking van afpersing, bedreiging en valsheid in geschrifte. Na zijn vrijlating donderdag stak hij zijn ongenoegen over de wijze waarop hij wordt bejegend, niet onder stoelen of banken.

Istha acht dat niet verstandig. "Erik kiest de frontale aanval. Ik vind op dit moment rust en mediastilte in het belang van Exel. Als er zo'n verschil van inzicht bestaat, moet je als adviseur opstappen."

De Vlieger beweerde volgens De Telegraaf onder meer dat hij minister van Justitie wilde worden. Ook zei hij de Amsterdamse burgemeester Cohen acht brieven te hebben gestuurd over zijn persoonlijke veiligheid. Volgens hem had Cohen geen enkele keer gereageerd. Een woordvoerster van de burgemeester noemde de kritiek van De Vlieger "onzin" en verwees de zakenman voor zijn persoonlijke bescherming naar de politie.
 
Als EdV nog de politiek in wil moet hij opschieten. Wanneer je een strafblad hebt kan je dat wel vergeten. Sterker, wanneer je verdachte blijft zonder rechtzaak kan je het ook shaken...:1855:
 
MIsschien is een boek ook geen gek idee. "The true story of HollandExel and DutchBird". Of moeten we het "The secret episode of DutchBird" noemen?
 
En als erik er geen zin meer in heeft om minister te zijn stopt hij gewoon en word hij weer ondernemer?
Ik ben benieuwd wat voor knullige club gelukszoekers het zal worden wanneer hij een eigen partij begint, want er is natuurlijk geen serieuze partij die zo'n semi-crimineel in hun lijst opneemt.
 
ocho gardena said:
MIsschien is een boek ook geen gek idee. "The true story of HollandExel and DutchBird". Of moeten we het "The secret episode of DutchBird" noemen?

Ik vind dat de werknemers van DB en HXL wel recht hebben op de verhaalrechten.

Dat kan inderdaad een mooi boek (en verfilming) worden...
 
hij is boos

hij is boos

De Vlieger, vrij, is nu boos



TON DAMEN



AMSTERDAM - De Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger, die drie dagen vastzat, is vanmorgen, direct na zijn vrijlating gisteravond even na half zes, weer volop aan het werk gegaan. Hij had rond elf uur een afspraak met zijn zakenpartner Harm Prins bij hem thuis in zijn villa aan de Jacob Obrechtstraat aan de rand van het Vondelpark.

''We moeten mijn luchtvaartmaatschappij Exel redden,'' zei De Vlieger vanmorgen, die net als oud Exel-directeur Prins, die in december vastzat, drie dagen door justitie werd verhoord. De Vlieger trok zich veertien dagen geleden terug als ondernemer van Imca Vastgoed, maar probeert wel een aantal van zijn bedrijven draaiende te houden.

Gisteren heeft De Vlieger, na zijn vrijlating uit het bureau van politie in Amstelveen, met zijn vrouw Anita en kinderen een fles champagne leeggemaakt en bezocht hij zijn skybox in de Amsterdamse Arena voor de wedstrijd Ajax-Heerenveen. Hij was wat afgevallen - 'ik houd niet van dat opgewarmde eten.'

De Vlieger toont zich verbitterd en strijdbaar tegelijk. Hij is enorm boos op justitie, maar ook op een aantal journalisten, en al helemaal op de Amsterdamse burgemeester Job Cohen.

Op het feestje ter gelegenheid van het verschijnen van de Quote 500 (lijst van 500 rijkste Nederlanders) spuwde De Vlieger al vuur: ''Ik heb lijfwachten gevraagd aan Cohen, maar krijg ze niet.'' Gisteren herhaalde De Vlieger zijn noodkreten. Hij zegt acht brieven aan de burgemeester te hebben verstuurd over zijn persoonlijke beveiliging. De Vlieger zegt ook dat Cohen precies weet wat er zich rond De Vlieger afspeelt, maar dat deze hem nooit heeft gewaarschuwd.

Cohen stelde vanmorgen in een reactie dat de uitspraken van De Vlieger 'onzin' zijn. ''Bovendien,'' zo voegde hij er aan toe, ''ga ik niet over de beveiliging van personen.''

Maar ook Harm Prins zei vanmorgen dat hij zeker weet dat De Vlieger op alle mogelijke manieren geprobeerd heeft met Cohen in contact te komen. ''En dat van die brieven is waar,'' aldus Prins, die zelf ook om beveiliging vroeg.

Justitie pakte De Vlieger en Prins op om hen te ondervragen over mogelijke bedreigings- en afpersingszaken, die zouden zijn ontstaan in 2002, nadat De Vlieger café Raffle's had overgenomen. Volgens De Vlieger gingen de verhoren vooral over dit geschil en zijn geen vragen gesteld over zijn vroegere contacten met de vermoorde vastgoedmagnaat Willem Endstra.

In het radioprogramma Met het oog op Morgen ontstak de Vlieger in woede over Vrij Nederland, FEM Business en NRC Handelsblad. Vooral de suggestie van het bestaan van een dodenlijst stak hem. ''Het is debiel, het is seniel, het is zo intens gemeen, ook jegens mijn kinderen. Het is je reinste riooljournalistiek.''




© Het Parool, 28-01-2005
 
Hmm ik heb Leo van Wijk nog niet horen klagen over Cohen en het gebrek aan lijfwachten.

Oh, wacht, is dat dan niet standaard dat je als airline baas op dagelijkse basis wordt bedreigd door ongure sujetten?
 
Zijn Harm en Erik nu ineens weer goede vrienden? Moest Harm de felicitaties voor het ten gronde richten van dbr in ontvangst nemen?
 
Back
Top