Betalen voor een rating is erger dan slavernij! Of is dit het gevolg van zowel de huidige lage ticketprijzen en dus het gebrek aan inkomsten, yield en cashflow.
In 1970 koste een ticket naar NY ruim 3500 gulden, wat kost dit nu?
Betalen voor je eigen rating is ook het gevolg van de grote leegloop bij de airlines in het onderste segment, mensen gaan daar weg omdat het elders gewoon beter is. De airline moet, indien zij de rating betaald hebben, dan maar achter de centen aanzitten. gevolg: weg cash-flow en je bent als airline geworden tot een opleidings instituut en financieringsinstelling voor de beginnende vliegers. Begrijpelijk dat je de financieele consequenties probeerd af te dekken.
Beter zou het zijn als de airline een financiering bied via een bank, die zij aflossen zolang je werkzaam bent bij deze airline. Op deze manier krijgen ook vliegers die echt geen centen meer hebben toch nog een mogelijkheid.
Er zijn veel vergelijkbare sectoren waar personeel zich moet inkomen, (artsen, advokaten etc...)
Het is natuurlijk bijznder te betreuren dat er airlines zijn die als onderdeel van hun selectie willen weten of iemand de centen kan en wil betalen. DIT IS GEEN SELECTIE CRITERIUM het gevolg zal zijn dat niet langer kwaliteit van de vlieger bepalend is, dit heeft een grote impact op de veiligheid en is dus onacceptabel!
Vliegers verenigd u en probeer de financiering van een rating los te maken van de eventuele geschiktheid!
Dodo
In 1970 koste een ticket naar NY ruim 3500 gulden, wat kost dit nu?
Betalen voor je eigen rating is ook het gevolg van de grote leegloop bij de airlines in het onderste segment, mensen gaan daar weg omdat het elders gewoon beter is. De airline moet, indien zij de rating betaald hebben, dan maar achter de centen aanzitten. gevolg: weg cash-flow en je bent als airline geworden tot een opleidings instituut en financieringsinstelling voor de beginnende vliegers. Begrijpelijk dat je de financieele consequenties probeerd af te dekken.
Beter zou het zijn als de airline een financiering bied via een bank, die zij aflossen zolang je werkzaam bent bij deze airline. Op deze manier krijgen ook vliegers die echt geen centen meer hebben toch nog een mogelijkheid.
Er zijn veel vergelijkbare sectoren waar personeel zich moet inkomen, (artsen, advokaten etc...)
Het is natuurlijk bijznder te betreuren dat er airlines zijn die als onderdeel van hun selectie willen weten of iemand de centen kan en wil betalen. DIT IS GEEN SELECTIE CRITERIUM het gevolg zal zijn dat niet langer kwaliteit van de vlieger bepalend is, dit heeft een grote impact op de veiligheid en is dus onacceptabel!
Vliegers verenigd u en probeer de financiering van een rating los te maken van de eventuele geschiktheid!
Dodo