De vlieger stopt

Status
Not open for further replies.

dodo

New member
Zojuist op het nieuws:

De vlieger stopt als ondernemer, wel blijft hij grootaandeel houder bij exel.

Wat zal dit voor de toekomst betekenen?
 
Voor de mensen die Erik het liefst wegwensen, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik heb het idee dat dit een geregiseerde actie is om ervoor te zorgen dat de publieke opinie weer ten faveure van de bedrijven van EdV gaat opereren. In het bericht van NU.nl staat nl ook dat hij wel grootaandeelhouder blijft van de Exel Group. De rest gáát hij afstoten. Hoe vaak heeft Erik A en gezegd en B gedaan? Volgens mij net zovaak als hij A heeft gezegd...

Mbt Exel groep, wat veranderd er tov zijn positie nu? Nadat de door de KLM weggesaneerde oud catering inkoper CEO is geworden van de groep had Erik zich alweer teruggetrokken van de voorgrond. (Lees weer optredend als aandeelhouder met een grote mond) Maar daar is een woordvoerder voor in dienst genomen. Ik heb het vermoeden dat hier een sterke PR actie achter zit en feliciteer Erik (en familie:) ) hier dan ook mee.
 
De Exel BVtjes zullen nu hun eigen boontjes moeten doppen. Zonder de suikeroom Erikje op de achtergrond. Of toch wel?

Ik ben bang dat het als een kaartenhuis in elkaar gaat storten. Toeleveranciers zullen minder vertrouwen in een exel hebben zonder EdV vanwege z'n naam en faam dan met.

Het zou me niet verbazen als een dezer dagen bekend werd dat het toch allemaal weer anders lag. Bijv. dat hij weg moest omdat er onregelmatigheden waren ontdekt bij het grote accountantsonderzoek die schadelijk kunnen zijn. Of dat de belastingdienst nu overal in z'n imperium (?) eens gaat kijken. Time will tell.

Ik wens Erik alle sterkte toe. (maar wel buiten de luchtvaart!)
 
NOS Teletekst:

AMSTERDAM - De zakenman Erik de Vlieger stapt uit zijn bedrijven IMCA en Exel, en op termijn stopt hij ook met zijn media-activiteiten. De ondernemer blijft wel grootaandeelhouder van Exel.

De Vlieger beschouwt zichzelf als het slachtoffer van een complot van onder meer justitie en de belastingdienst. Het luchtvaartbedrijf Exel Aviation Group, met zo'n 1000 mensen in dienst, verkeert in grote financiële problemen.

Vorige maand werd de zakenvriend en rechterhand van De Vlieger aangehouden. Samen hadden zij kort daarvoor de bijna failliete vliegmaatschappij Dutchbird overgenomen.
 
En zo heeft Erikje weer een prachtige reden gevonden om geen geld meer in ,de bodemloze put die Exel heet, te stoppen.
Natuurlijk beschouwt hij zichzelf als slachtoffer, hij was immers altijd hard aan het werk voor zijn personeel dat hij zo goed behandelde:rolleyes:
Jammer voor Erik, maar ik denk dat het op lange termijn een zege is voor de luchtvaart.
 
!!!

!!!

CHICKEN!!

Eerst hoog van de toren blazen; Lukt het niet, iemand anders de schuld geven en dan ermee kappen! Het mannetje kan niet tegen zijn verlies. 100% ondernemer mijn neus!!!!!
 
100% loser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eerst al die DBR mensen een afschuwelijke kerst geven en dan zeggen dat hij zo zielig is. Sinds wanneer is de belastingdienst een reden al je van te voren weet dat je moet betalen maar het nooit doet...

:eek:
 
Zijn weblog en recente column op Luchtvaartnieuws tonen aan dat Erik erg snel verongelijkt is als mensen negatief zijn over hem of zijn acties.
Zijn houding is samen te vatten als:
- we gaan er voor!
- waarom is iedereen zo zuur in Nederland?
- ik doe toch mijn best
- we gaan er voor!
- het is een complot

Kan zijn dat hij beledigd is, er geen zin meer in heeft en bij zichzelf heeft gedacht: "Waar doe ik het allemaal voor, iedereen is tegen mij, het is paarlen voor de zwijnen werpen". Aan de andere kant is hij misschien onder druk gezet om zich niet meer publiekelijk te profileren, omdat zijn imago flinke deuken heeft opgelopen en dit zijn weerslag heeft op Imca, waar ook zijn broer en zus in zitten.
Denk in ieder geval niet dat dit het laatste is dat we van hem horen. De politiek roept! (na een spreken-in-het-openbaar cursus en forse mediatraining).
 
Politiek, hoop het niet. Fortuin maakte een hoop herrie maar had inhoud.... EdeV maakt een hoop herrie maar..........
 
"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!"

"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!"

Blijkt dat je toch wat meer nodig hebt om een luchtvaartmaatschappij runnen dan een (te) groot ego!

Gelukkig is er dan nog De Belastingdienst (toch al niet populair) om de schuld te geven. Ik ben benieuwd welke beerput er open gegaan is n.a.v. de diverse onderzoeken van justitie en de belastingdienst. :p:
 
Ik onderschat EDV's PR-machine ook niet. Echter ondanks zijn ontkenning heeft justitie aanwijzingen dat hij bedreigingen uit de criminele wereld heeft gehad, en het slachtoffer van afpersing zou zijn. Dan zou ik ook gauw stoppen met al mijn zaken.

Ik vermoed dat de bal nu na jaren van grenzeloze ambitie en snoeihard zakendoen teruggekaatst is.
 
Belastingdienst

Belastingdienst

NOS

Zakenman Erik de Vlieger is begonnen zijn imperium van luchtvaart-, vastgoed en mediabedrijven af te breken.
....................
Al de onderdelen wil De Vlieger verkopen, met uitzondering van de luchtvaartmaatschappij Exel Aviation Group. Dat bedrijf, dat in ernstige financiële problemen zou verkeren, hoopt de zakenman nog te redden.
Maar hij zal dat niet doen als manager, maar als aandeelhouder. Er is inmiddels een nieuw management aangetreden, dat begin februari met een businessplan komt.
....................
Dinsdagochtend nog heeft de belastingdienst beslag gelegd op vliegtuigonderdelen. Bij het bedrijf werken zo'n duizend mensen.
....................
De belastingdienst wil geen commentaar geven.
 
Hmmm, vliegtuigonderdelen. Weet iemand van welke Exel?

En op DFT.nl een samenvatting:

December rampmaand voor De Vlieger


AMSTERDAM (ANP) - "Ik mis vechtjassen. En het worden er steeds minder, want o wee als je met je kop boven het maaiveld komt. Dan moet die kop eraf!" Een van de vele uitspraken van Erik de Vlieger, die hem tot een gretig geciteerde zakenman maakten.
Hij lijkt nu murwgebeukt door alle rumoer rondom zijn zakelijke imperium. Hier volgt een overzicht van de afgelopen maanden.
8 oktober: Erik de Vlieger kondigt aan het noodlijdende Dutchbird te kopen via zijn luchtvaartgroep ExelAviationGroup (EAG).
19 oktober: De overname ketst af na boekenonderzoek bij Dutchbird. EAG biedt een lagere prijs, wat Dutchbird niet ziet zitten
26 november: De Vlieger bereikt toch weer een akkoord met Dutchbird. De voorwaarden blijven onbekend.
30 november: Het Openbaar Ministerie vermoedt dat geld is witgewassen via Air Holland, waarvan EAG eind 2003 de meest waardevolle onderdelen had overgenomen. Bestuurders van EAG en de voormalige top van de luchtvaartmaatschappij zeggen onschuldig te zijn.
10 december: Directeur Harm Prins van EAG wordt aangehouden. Justitie verdenkt hem van afpersing, valsheid in geschrifte en witwaspraktijken. De Vlieger stelt Prins gelijk op non-actief.
14 december: Justitie blijkt ook de handel en wandel van Erik de Vlieger na te trekken. Waarvoor blijft onduidelijk. Hij wordt niet als verdachte aangemerkt. De Vlieger trekt zijn handen af van Dutchbird, dat volgens hem statutair alleen eigendom is van Prins, om alle handen vrij te hebben voor het besturen van EAG.
15 december: Dutchbird en vakbonden eisen dat De Vlieger zich met Dutchbird gaat bemoeien na de arrestatie van Prins.
17 december: De Belastingdienst legt beslag op onderdelen van EAG wegens een belastingschuld.
21 december: Dutchbird kan niet meer vliegen, omdat EAG de rekeningen van de maatschappij niet betaalt.
23 december: Directeur Harm Prins, inmiddels vrijgelaten, is bereid om zijn belang in EAG, ongeveer 15 procent, af te staan aan Erik de Vlieger "ter bescherming" van het bedrijf.
11 januari: Erik de Vlieger maakt bekend te stoppen als ondernemer. Hij wil nog wel zijn droom van een eigen luchtvaartmaatschappij verwezenlijken. "Niet meer vanuit de cockpit van het bedrijf, daar zit sinds een paar weken het managementteam van professionals uit de vliegwereld. Maar vanuit mijn verantwoordelijkheid als aandeelhouder blijf ik EAG natuurlijk ondersteunen met name door een substantiële financiële injectie van alle aandeelhouders."

unquote

Vooral die laatste zin geeft weer veel stof tot nadenken.
 
2 verschillende media (BNR en RTVNH) melden
dat EdV bedreigt wordt uit de onderwereld.

Was net een interview op BNR met de woordvoerder
van EdV en die wilde alleen anomiem op de radio
spreken!!!!!!:eek:

Hij vertelde dat dit hele gebeuren een half jaar in de
pijpleiding zat... ja,ja. Natuurlijk.

Hij bevestigde dat hij ook van de verhalen had
gehoord dat EdV bedreigt wordt door het
criminele circuit.

BNR had info dat EdV financieel aan de grond
zit maar dat ontkende de ANONIEME woordvoerder.

Wat een soap.

EdV doet een "Runner" en laat iedereen met
de puinhoop zitten.

Morgen komt er nieuws over de EAG. Toevallige
timing? Dacht het niet.
 
Criminele circuit.... Wie is hier de crimineel dan? Van Endstra wist toch ook iedereen dat er iets niet klopte. Eerst een stel vage figuren bij elkaar zoeken voor EAG en dan gaan piepen als het fout gaat? Denken dat EdV niets wist is een grove onderschatting. Goes around comes....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top