actie

actie

  • Ja

    Votes: 17 50.0%
  • Nee

    Votes: 17 50.0%

  • Total voters
    34

dodo

New member
LS,

Recente ontwikkelingen laten zien dat zowel de OVN (bestaad die nog wel?) als ook de VNV helemaal niets "kunnen" doen voor vliegers die nu op straat komen te staan. Exel en DB vliegers hebben gewoon pech! Een andere baan, ach ja die vinden we wel weer, maar we moeten GVD weer dokken voor een typerating. Dit is gewoon te gek voor woorden.

Beroepsvliegers, niet in dienst bij een airline hoeven niet op de steun van de vnv te rekenen en de OVN (bestaad die nog wel?)
Deze groep vliegers is misschien wel het meest genaaid, want nu zijn er zoveel ervaren vliegers voor die eerder een baan kunnen krijgen.

Nog erger, nieuwe studenten, er wordt beweerd dat er een groot tekort aan vliegers is???????? De scholen (lees gerust commercieele vliegbedrijven die opleidingen verzorgen) hebben nieuwe klanten nodig. en wat doet IVW???? helemaal niets! De politiek kan het niets schelen, honderden vliegers in Nederland met schulden van meer dan 100.000 euro en geen kans op gewone banen.


DIT MOET AFGELOPEN ZIJN! WE MOETEN HIER WAT AAN GAAN DOEN.

Zo het eerste initiatief is er, wie volgt?

dodo
 
Ik wou dat ik dat allemaal wist, maar ik ben er zeker van dat als er voldoende vliegers meedoen we een heel eind kunnen komen. Misschien maar eens beginnen met de politiek (Schultz, ze zit toch al niet lekker in d'r vel, dus ze zal geen risico nemen)

kom maar met ideen!

dodo
 
www.emirates.com
www.etihad.com
www.qatarairways.com (uittreksel aktuele website->)

Cadet Pilot / Second Officer (Ref: CP/SO/503/04)


Candidates must hold a valid ICAO Commercial Pilot’s License with Instrument Rating & frozen ATPL from a recognized flying school. Proficiency in both written and spoken English is essential and only candidates below 29 years of age will be considered. Preference will be given to candidates with tertiary education, especially in Science or Engineering.

Successful candidates will be provided training for a type rating on one of the Company’s fleets and be required to sign a training bond that will require them to serve Qatar Airways from joining until 5 years after their date of appointment as First Officer. In addition, the successful candidate will be required to repay a part of his training cost at the rate of QAR 1,800 (approx USD 494) a month for 5 years from his appointment as First Officer.

Successful applicants will be paid a salary of QAR 7000 (approx USD 1910) as a Cadet Pilot / Second Officer and be provided with Company housing, on a shared basis, or an allowance of QAR 3,500 per month in lieu of housing.

A First Officer in Qatar Airways will earn an all inclusive average monthly remuneration package of approximately QAR 24,800 (approx USD 6800) inclusive of housing and other allowances. Other benefits include meal allowances, school fee subsidy for children and Loss of Licence/Medical/Group Life Insurances. All remuneration is currently tax-free.

If interested, please immediately send your CV quoting above reference number together with photocopies of your license, medical certificate and passport, and a recent passport sized photograph to:

Email: cadets@qatarairways.com.qa

----------------------------------------------------------

Voor meer info, zie website.
 
Gaat erg hard met de reacties!

Variatie heeft uit medelij even een lekker irrelevante post geplaatst? ;)
 
Nee.

Variatie wil laten zien dat iedereen die loopt te mekkeren eindelijk z'n ogen open moet doen, en in plaats van te wachten op het VNV/OVN (die zoiezo niets voor jullie doen), zelf aan de slag te gaan, en werk te zoeken.

Het spijt me dat die bedrijven failliet zijn gegaan, en dat daar veel geld van jullie in zat, maar het helpt niets om daar nu over te gaan treuren en klagen dat je je geld terug wil. Dat geld is weg, anders waren ze niet failliet gegaan.
Zoals een goeie ondernemer weet, zijn er soms momenten waar je "je verlies moet pakken." Blijft balen van die investering, maar het heeft geen zin daar op te blijven staren, terwijl goeie kansen aan je neus voorbij gaan.

Dus ff doorbijten en ander werk zoeken.

Die bedrijven hierboven geven je ten minste de kans om zonder zelf geld te investeren (op het halen van CPL(IR)/Frozen ATPL na, maar dat heb je al, anders liep je hier niet te klagen) je toch kunt vliegen.

succes.

Ah, en studenten die zich voor zo'n opleiding aanmelden, ik ben er zelf ook ingetrapt, hadden ook hier op het PBB kunnen zien dat het een totaal opgefuckte markt is. Een markt waar de kans op een baan waarmee je die belachelijke schuld nog terug kunt betalen vrij klein is. -->(belachelijk, in zoverre dat het (bijna) niet meer in relatie tot het te verwachten salaris staat).

Dus, in plaats van op anderen te vertrouwen, zul je je zelf erbovenop moeten zien te krijgen.
 
Variatie,

Is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken vliegers met veel uren (10000+) die moeite hebben om aan een baan te komen.
 
F/O -> Beetje zielig dat hier waarschijnlijk weer iemand onder 'n fake naam zichzelf op de schouder wil kloppen. Ik denk niet dat ik me door jou 'n simpele geest hoeft te laten noemen, en mijn glazen hebben de kleur die ik er aan geef, niet die iemand anders mij wil geven. Als je wilt reageren, dan graag op een serieuze manier, en onder je eigen naam.

B757 -> Ja, ik weet wat je bedoelt. Ik ken ook goeie mensen die er hard voor werken, en die het ondanks alles niet lukt.
Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten. Wat ik hier alleen wil duidelijk maken, is dat het opzetten van een nieuwe actiegroep niet veel nut heeft, en diegene die zich er voor inzetten aan het eind waarschijnlijk alleen maar meer stress en problemen oplevert. Die bedrijven worden niet zomaar failliet verklaard, daar is een grond voor. Het blijft een moelijke situatie, en ik hoop dat de betroffene er een oplossing voor vinden. Ik denk alleen niet dat het opzetten van een actiegroep het resultaat oplevert dat de deelnemers er van verwachten.
 
Variatie, je hebt wel gelijk, maar zonder een footnote of iets dergelijks was de link een beetje lastig te maken.
 
Ja, sorry, viel me vanochtend ook op. :(

Maar iig bedankt voor de reactie, ik hoop het een beetje duidelijker gemaakt te hebben...

Het moge duidelijk zijn dat ik "nee" stem, maar iedereen die zich toch ervoor inzet, wens ik veel, gemeend, succes.
 
@superpiloot,

Brief aan de minister (tweede kamer) prima plan! Kom maar met punten, dan kunnen we beginnen.

Belasting aftrek, Betalen voor een rating, verkeerde voorstelling van zaken bij vliegscholen, geen toezicht door O&W bij vliegscholen, hoge werkeloosheid onder vliegers, selectie op basis van mogelijkheid te betalen i.p.v. skill.

Ga door zo!

@variatie,

Het nut van een actiegroep.........niets doen heeft zeker geen resultaat, dus het lijkt mij dat dat zowieso zinloos is. Mijn voorstel is geen vervanging van OVN of VNV, maar een duidelijke noodkreet naar de politiek. En of het zin heeft? maakt dat eigenlijk wat uit?

dodo
 
Ik zeg helemaal niet dat je niets moet doen.

Ik zeg dat je je moet concentreren op de dingen die zich voor jou/jullie positief uitwerken. Noodkreten aan mensen die zoiezo niet gaan luisteren, omdat het ze volledig nul nakkes niets interesseert, zijn, volgens mij, geen acties die voor jou/jullie positief resultaat op gaan leveren. Wel een hoop stress en frustratie, als blijkt dat in de politiek/economie niemand je/jullie moeite waarneemt.

Als je toch iets wilt ondernemen, zorg dan eerst dat je een duidelijk beeld hebt van het resultaat dat je wilt bereiken.
"een actiegroep oprichten" is geen duidelijk beeld van een resultaat.

"Belasting aftrek, Betalen voor een rating, verkeerde voorstelling van zaken bij vliegscholen, geen toezicht door O&W bij vliegscholen, hoge werkeloosheid onder vliegers, selectie op basis van mogelijkheid te betalen i.p.v. skill"

Ook dit zijn geen (duidelijke) resultaten, maar een aantal puntjes. hierbij zegt Balkenende "Nah, und?"

Een duidelijk beeld/resultaat zou zijn:

"Ik verwacht dat de staat het heft overneemt, en de privé-scholen (Richting CPL + Frozen ATPL, mensen met een PPL of begrensd CPL zijn niet het probleem) in NL beperkt/verbiedt. De staat moet 1 staatsopleiding inrichten, en dit onder het MBO+/HBO uitbrengen"

Hiermee kan de man wat beginnen. Op deze manier is het ook gedaan in de richting Zeevaartpersoneel (zie Hogere Zeevaartschool), waar dezelfde wildgroei heerste. Op die manier kan men beter de hoeveelheid toegelaten Frozen ATP's bepalen, en beperken.

Als je nu echt indruk op J.P.B. wilt maken, schrijf je nog 2 andere verwachte resultaten op, bouwt voor alle 3 een case op, en geeft 'm voor 1 van de 3 een aanbeveling.

succes
 
Bedenk wel dat dit absoluut geen uitwerking zal hebben totdat heel Europa meedoet. Men zal dit "nederlandse-" voorstel in Brussel moeten neerleggen.
 
hmmhmm.. aha...

Goed, is een punt om een case voor "gewenst resultaat 1" mee op te bouwen.

Kan iemand de geschatte cijfers van werkloze piloten in de EU-staten uitzoeken, het liefste Excel, gesorteerd naar Staat en brevet (CPL+FrozenATP, of CPL+Frozen+TR)?

(en nee, ik maak geen geintje. Hoewel ik het niet eens ben met de motivatie, kan ik wel proberen te helpen)

K.
 
Lukt toch niet!
Als je heel NL al in kaart hebt gebracht ben je al een heel eind!
Maar daar waren toch al enige threads over, in het verleden?
 
Lukt toch niet?

Wat is dat voor een opmerking?

"nee," zei Neil Armstrong, "Vliegen naar de maan, dat lukt toch niet." Was ie er met zo'n instelling gekomen?

Lukt niet?

Zeiden jouw ouders waarschijnlijk ook toen je zei piloot te willen worden. Mijne iig wel, en toch ging 't.

Als je een Actiegroep op wil richten, zal er wel meer in moeten zitten dan
"Lukt toch niet"

Dan kun je net zo goed gelijk je geld bij elkaar leggen, en een avondje stevig gaan stappen in AMS. Wat mijn inziens zoiezo het betere plan is! ;)

---------

Ja, daar zijn zeker al meerdere threads over geweest. Over het probleem in NL iig.

Maar als je met zo'n dergelijk concept naar Brussel wilt, zul je duidelijk moeten maken dat het een probleem is dat in meerdere landen speelt (That is, als je het probleem niet alleen in NL op wilt lossen, maar in heel europa.)

Voor het nederlandse probleem hoef je alleen maar naar Den Haag te gaan, maar goed, daar heeft de Meester wel gelijk in, dan worden vervolgens onze mooie blauwe, rooie en groene baantjes binnenkort door duitsers, britten en fransen bezet. Of, nog erger, want die vragen geen geld, polen en tschjechen (ja, daar zit ergens een spelfoutje in, maar waar, he...)

En zo lastig is het waarschijnlijk niet, als je op de buitenlandse BB's om info vraagt. Goed, je krijgt waarschijnlijk meer antwoorden als replies, maar een beetje een beeld haal je er wel uit. Er zijn er hier genoeg die ook op het Duitse BB rondhangen, die misschien van de situatie daar een beeld hebben (idd, niet veel beter dan in NL...)
Frankrijk, Belgie, Italie, Spanje, Portugal en Engeland weet ik niet, maar moet op zich wel genoeg info te krijgen zijn door diegene die de desbetreffende taal beheerst?
 
OK heren en dames,

Tot nu toe ruim 700 views en 18 reacties. Grofweg de helft van de stemmen is voor actie. Dus ik denk dat de bereidheid voldoende is. Let's start:

Doelstellingen:
Geef eens wat suggesties voor doelstellingen, ik zal zo een voorzetje geven. (dank IZ.)

Daarna zullen we moeten kijken welke weg we gaan bewandelen ik heb wel wat iedeeen maar we zien wel waar we uitkomen.

Aanzet doelstellingen:
1) Het betalen voor een TQ aan banden laten leggen (via EASA regelgeving) Moeilijk traject, maar moet haalbaar zijn mits we geduld hebben (zie ook uitspraak minister van verkeer in Luxemburg) en we goede argumenten kunnen formuleren. Denk hierbij aan veiligheid, arbeidsrecht en dergelijke.

2) Toezicht op vliegscholen vanuit onderwijs en niet langer alleen vanuit luchtvaart autoriteiten. Algemeen een erkenning voor de opleiding als zijnde een HBO opleiding met een titel (ing. zoals bij de zeevaart scholen)

3) goede financieele onderbouwing van vliegeropleidingen, niet langer gebaseerd op wie wel of niet kan financieren, en dus de opleidingen toegankelijker maken.

Zo hier wat schoten voor de boeg. Vul mij aub. aan, of schoffel mijn iedeeen onderuit.

Strijdlustige Dodo
 
Back
Top