Recent content by ZonkiWonki

  1. Z

    Airbus Beluga

    Ja maar de planning van de toekomstige vluchten ook? Zodat ik daar geen dagen moet staan wachten tot er eentje landt. Of hebben die misschien geen vast schema?
  2. Z

    Airbus Beluga

    Update. Van de security op de luchthaven van Méaulte en ook van omwonenden, vernam ik dat een Beluga er ongeveer eens per week Airbusonderdelen komt laden. (Een Airbusfabriek ligt vlakbij die luchthaven.) Dikwijls op een woensdag maar exacte data en uren zijn niet publiek raadpleegbaar...
  3. Z

    Airbus Beluga

    Weet iemand of er een vluchtenrooster te raadplegen is voor de Beluga's van Airbus, en waar te raadplegen? Ik wil er namelijk een van dichtbij bekijken of zien landen of opstijgen. (Binnenkort ben ik op de luchthaven van Méaulte)
  4. Z

    Satellietfoto van Houston Airport

    Ja maar maakt het verschil of je ingelogd of uitgelogd bent in Google of niet? Normaal kan je rechtsboven in de satellietfoto op het Google Maps scherm in en uitloggen, als je een Google account hebt uiteraard. (Let op: noteer je gebruikersnaam en paswoord vooraleer je uitlogt) Ik ga er...
  5. Z

    Satellietfoto van Houston Airport

    PPP, dank voor je hulp. (y) Ik heb nu geprobeerd: mijn VPN aan en af te zetten. Geen verschil. Mijn VPN op een locatie in NL en in B gezet. Geen verschil. Uitgelogd en ingelogd op Google. Bingo !! Ingelogd zie ik in alle situaties een lege luchthaven. Uitgelogd zie ik in alle situaties de...
  6. Z

    Satellietfoto van Houston Airport

    Inderdaad PPP! Maar vervang nu in de url de ".nl" door ".be" (dat is mijn fysieke locatie die me dus automatisch naar de Belgische Google stuurde) en dan krijg je dit te zien ? https://www.google.be/maps/place/George+Bush+Intercontinental+Airport/@29.9877216,-95.3380895,994m/data=!3m2!1e3!4b1...
  7. Z

    Satellietfoto van Houston Airport

    Ik bekeek recent op Google Maps de satellietfoto van George Bush Intercontinental Airport in Houston, Texas. Daar is niet één vliegtuig op te zien. Niet aan de gates, niet geparkeerd, niet op taxi- of runways. De foto is van 2021 volgens de gegevens van Google. De autoparkings zijn vrij gevuld...
  8. Z

    Hoe achterhalen van historische vluchtinformatie?

    Dank voor de reacties. Ik vind echter niet hoe ik aan de historische gegevens geraak in Flightradar. Het vraagt mij steeds informatie over luchthaven van vertrek, aankomst, vluchtnummer en dergelijke. En het enige wat ik heb is het uur en de plaats waar deze vlucht over kwam. Misschien moet je...
  9. Z

    Hoe achterhalen van historische vluchtinformatie?

    Gisterenavond Woensdag 18 maart 2020, nam ik deze foto van de laatste eenzame vlucht die boven Antwerpen voorbijkwam. (Normaal staat op dat uur de lucht hier redelijk vol met condenssporen.) Opname om 18:50, grofweg een pal noordelijke route (naar Schiphol?). Ik ben gewoon benieuwd wie er nog...
  10. Z

    Hinderlijke mist Eindhoven Airport

    Deze ochtend, 1 januari 2020, was er opnieuw hinder van mist op de luchthaven EIN. Vliegtuigen konden (mochten) nog opstijgen, maar niet meer landen. Ik vraag mij af hoe zoiets kan. Mist lijkt mij toch geen onoverkomelijk probleem meer om te landen?
  11. Z

    Avrojet

    Waarom heeft een Avrojet RJ 100 maar liefst vier motoren in plaats van twee? Terwijl het omschreven wordt als "een passagiersvliegtuig voor de korte afstand"
  12. Z

    De vorm van straalmotoren

    Als ik films en prenten bekijk van straalvliegtuigen (burgerluchtvaart) van de jaren zestig, zeventig, dan valt me op dat de vorm van de motoren behoorlijk smal en lang was. Tegenwoordig zijn ze kort en dik. Met wat heeft dit te maken? Ik vermoed dat de recentere vorm energiezuiniger is. Of...
  13. Z

    Stand (as) van de straalmotors

    Waarom zijn de straalmotoren die achteraan de romp van een vliegtuig zijn bevestigd, zoals bijvoorbeeld bij de Fokker 100, met de inlaat een beetje omhoog gericht en dus de uitlaat een beetje naar beneden. Dus de lengteas van de motor loopt naar achteren af. Ook bij de motor bovenop de romp...
  14. Z

    Waarvoor dienen die draden?

    Vroeger waren er draden gespannen tussen het dak van de cockpit en de bovenkant van het vertikale staartvlak. Waarom? Had dit met radiocommunicatie te maken? Waarom zie ik die draden nog bij deze Avrojet van de Royal Air Force? Duidelijk te zien op minuut 2:20 van deze video...
  15. Z

    Locatie van crash sites

    Beste forumleden, ik volg een zevenjarige fotografieopleiding aan een kunstacademie. Op het einde van het zevende jaar moeten we een eindwerk afleveren. Meestal in de vorm van een boek en een tentoonstelling. Ik bereid momenteel ook een blog voor, over het onderwerp en mijn vorderingen met het...
Back
Top