Satellietfoto van Houston Airport

ZonkiWonki

New member
Ik bekeek recent op Google Maps de satellietfoto van George Bush Intercontinental Airport in Houston, Texas.
Daar is niet één vliegtuig op te zien. Niet aan de gates, niet geparkeerd, niet op taxi- of runways.
De foto is van 2021 volgens de gegevens van Google.
De autoparkings zijn vrij gevuld.
Wie heeft hiervoor een verklaring?
 
Inderdaad PPP!
Maar vervang nu in de url de ".nl" door ".be" (dat is mijn fysieke locatie die me dus automatisch naar de Belgische Google stuurde) en dan krijg je dit te zien ?

https://www.google.be/maps/place/Ge...29.9877216,-95.3380895,994m/data=!3m2!1e3!4b1

in plaats van

https://www.google.nl/maps/place/Ge...29.9877216,-95.3380895,994m/data=!3m2!1e3!4b1

Ik zie aan het kleurverschil, dat de satellietfoto voor NL een andere opname is dan voor B.
Niettemin zou ik het eigenaardig vinden dat de afwezigheid van vliegtuigen in 2021 op deze grote luchthaven met de realiteit overeenkomt.
Zijn de vliegtuigen dan weggegomd?
( Onthouden de Amerikaanse overheid / bedrijven, bepaalde informatie aan België?
Legt België aan Amerikaanse bedrijven beperkingen op? )
 
Last edited:
Als ik de Belgische link open zie ik precies hetzelfde als de Nederlandse. Met vliegtuigen dus.

Ik kan me voorstellen dat Google de verschillende servers op andere momenten van nieuw beeldmateriaal voorziet, maar op dit moment zie ik hier in Nederland op beide sites hetzelfde.
 
PPP, dank voor je hulp. (y)

Ik heb nu geprobeerd:
mijn VPN aan en af te zetten. Geen verschil.
Mijn VPN op een locatie in NL en in B gezet. Geen verschil.
Uitgelogd en ingelogd op Google. Bingo !!
Ingelogd zie ik in alle situaties een lege luchthaven.
Uitgelogd zie ik in alle situaties de "normale" luchthaven.
Ik vind dit wel bizar, en zal het verder bekijken wat hiervan de oorzaak of bedoeling is.

Houston-screenshot-20210905.jpg
 
Ja maar maakt het verschil of je ingelogd of uitgelogd bent in Google of niet?
Normaal kan je rechtsboven in de satellietfoto op het Google Maps scherm in en uitloggen, als je een Google account hebt uiteraard.
(Let op: noteer je gebruikersnaam en paswoord vooraleer je uitlogt)
Ik ga er natuurlijk van uit dan men niet exclusief voor mij een aangepaste foto toont, als ik inlog.
Dus denk ik dat de oorzaak bij Google ligt, maar ik snap de bedoeling ervan niet.
Ik probeer het te achterhalen.
Ik heb nog niet gecheckt of dit zich bij andere locaties ook voordoet.
De luchthaven van Houston bekeek ik toevallig omdat ik de waarheid van een verhaal wou achterhalen, dat de ronde doet over die luchthaven.
Ik denk dat het een broodje-aap-verhaal is.
Maar mogelijk zal ik daarvoor een afzonderlijk topic openen.

Alvast iedereen bedankt om mee te denken. (y)
 
De reden hierachter is dat de .nl website een andere soort data toont dan de .be site (de reden hiervoor ken ik niet)

Via .nl heb je nadir beelden (recht naar beneden getrokken) vanuit een fotografievliegtuig en dit is de effectieve situatie (-> alles staat op de foto)
Via .be heb je een 3D model dat ze hebben gemaakt door een combinatie van nadir (naar beneden getrokken) en oblique foto's (schuin getrokken foto's waarbij de gevels van gebouwen zichtbaar zijn).

Hiervoor wordt een raster over een bepaald gebied gelegd en kan het zijn dat een vlucht een paar uur duurt. Een gevolg hiervan is dat wanneer bv vliegtuig A vanuit het noorden op de oblique foto staat, maar dat wanneer het fotografievliegtuig op een zuidelijke vlieglijn zit het vliegtuig alweer weg is. Om te vermijden dat je "spookvoertuigen" hebt in je 3D model die maar vanuit 1 richting zichtbaar zijn, neemt de software dit vliegtuig niet mee in het 3D model. Maar deze locatie is toch wel slordig afgewerkt
 
Back
Top