Recent content by QED

  1. Q

    vraag verhuur

    iemand ervaring met fly triple-v op ehle?
  2. Q

    Stormscope (effectief of niet?)

    Iemand ervaring met de stormscope (in Europa)? Of kan iemand uitleggen waarom de electrische activiteit in de VS en Europa zo verschilt (terwijl het klimaat toch niet echt veel anders is)?
  3. Q

    "nauwkeurigheid" GPS voor GPS approach

    Als voor een approach RNP 0.3 verplicht is; voldoet een IFR gecertificeerde Garmin (430) dan aan deze nauwkeurigheid? Moet dit in het POH staan / zijn toegevoegd? Of anders gesteld: Hoe nauwkeurig wordt een GPS in een kleine GA kist beschouwd. (ben zelf in de veronderstelling dat dit RNP5...
  4. Q

    Twente krijgt een nieuwe luchthaven

    AMSTERDAM - (ANP) Een nieuwe luchthaven in Twente levert een grote bijdrage aan de economie en de werkgelegenheid. Het aantal extra banen wordt geschat op ruim 2700. Twente krijgt een nieuwe, compacte luchthaven. Dat hebben de gemeente Enschede, de provincie Overijssel en het Rijk dinsdag...
  5. Q

    waar zijn alle prive piloten?

    Waar zijn alle prive piloten op dit forum gebleven? naar Flyer.co.uk? of vliegt er niemand meer door de 'crisis'?
  6. Q

    NAVTECH/AERAD IFR kaarten versus Jeppesen

    NAVTECH/AERAD IFR kaarten versus Jeppesen Iemand ervaring met de (goedkopere) NAVTECH/AERAD kaarten/manuals versus Jepp? (IFR)
  7. Q

    Gaat de Electronic AIS publications stoppen??

    QUote: (van Electronic AIS publications ): De VFG Nederland wordt per 15 januari 2009 opgeheven. Vanaf die datum is de luchtvaartinformatie in de VFG Nederland niet langer geldig en moet de VFG Nederland worden vernietigd. De luchtvaartinformatie voor VFR-vluchten blijft beschikbaar in de AIP...
  8. Q

    CPL met Class II keuring

    Zo, nu het niveau in het topic 'niveau Airwork' met een duikvlucht verder daalt (wellicht niet onaardig entertainment), hierdan maar weer een serieuze vraag: Mag je – met een CPL die je niet voor commercieel vluchten gebruikt – volstaan met een Class II keuring? Of mag je dan ook niet privé...
  9. Q

    IFR LSZH -> EHRD

    Wie heeft eens een route geaccepteerd gekregen voor LSZH -> EHRD. Mij lukt het niet; wordt er soms gek van. Laatste probeersel: ( voor f080 - f100) ZUE T125 ROMIR N851 LEBSO Z714 SUL Y125 NATOR T711 LUPEN R7 STR R7 GTQ R7 DIK R7 LNO L607 GILOM M624 BUB M624 NIK M624 TOLEN N873 STD :niet_bli:
  10. Q

    Zurich (LSZH)

    Is er iemand onlangs nog op Zurich (LSZH) geland en weet wat het landingsgeld was? (voor een MTOW ca. 1200 kg )
  11. Q

    IFR naar EHLE

    Wie van jullie heeft evaring met IFR vliegen naar EHLE? Mag dat (ook in de UDP) op een I-plan (of moet het toch een Y-plan zijn)? Welk punt (in beide gevallen) gebruiken jullie voor je overgang naar VFR? (Ik weet wat in de AIP staat, dus het gaat mij vooral even om praktijk verhalen) Thanks!
Back
Top