waar zijn alle prive piloten?

QED

New member
Waar zijn alle prive piloten op dit forum gebleven? naar Flyer.co.uk? of vliegt er niemand meer door de 'crisis'?
 
Ik ben er nog steeds hoor ;)

Nog tips over het bijhouden van je IR? Ik wil evt IR halen nl. maar iedereen zegt dat het current houden lastig is. Graag jouw mening QED.
 
Last edited:
Ik ben er weliswaar nog niet zo lang maar probeer toch zo "aanwezig" mogelijk te zijn. Ik sta aan het begin van mijn "carriére" als privépiloot dus als er ervaringen zijn om uit te wisselen... Kom maar op!
 
Hoi, ik ben er ook nog steeds hoor !
Inderdaad is het met het vliegen minder geworden.
Kosten en m'n "ouwe stekkie" op ehrd weg (door wat ze noemen een fusie, maar wat niets meer was dan (in mijn ogen) een complete overname).
Zit zwaar te overwegen wat ik nu moet doen en dat is zeer lastig.
Eventueel omscholen naar TMG op ehhv, of gewoon na alle jaren het brevet (tijdelijk) aan de beroemde wilgen hangen.
Gezelliger (regelgeving etc.) is het er iniedergeval ook niet op geworden.
Daarnaast vind ik de reakties die ik krijg op de dingen die ik hier post zeer matig.
Lijkt soms wel of ik items afsluit !
Als ik bijv. in de kersttijd een "vrolijk kerstfeest en een gelukkig 2009" item start en je krijgt slechts 2 reakties terug, dan begin ik me af te vragen of het niet zonde van m'n tijd is.
Daarnaast worden bepaalde items tot in den treure besproken/herhaald.
Maar toch kijk ik nagenoeg iedere dag even op het board.:haha:

Met vriendelijke groeten ! :biertje:
 
Laatste tijd erg druk geweest met aanschaf eigen kist (is inmiddels een feit, ik heb begin december de gekochte Europa Classic Tri-Gear vanuit Tatenhill naar Hoogeveen gevlogen - zie: verslag van de ferryvlucht op m'n site). Zelf heb ik daarom het laatste half jaar wat minder gevlogen, maar de vooruitzichten voor 2009 zijn vanwege deze aanschaf erg goed.

De vraag waar de privevliegers zijn begrijp ik wel. Hoewel ik bijna dagelijks hier wel even langskom zijn het aantal onderwerpen/topics die van belang zijn/aansluiten op m'n eigen belevingswereld toch wel wat minder geworden de laatste jaren. Desondanks volg ik de meeste discussies/bashes/raad-items wel, gewoon omdat ik het nog steeds leuk vind om te ervaren hoe de 'grote jongens' over zaken denken...
 
Ik ben er ook nog hoor, helaas de laatste tijd wat minder interessante onderwerpen. Door wegpesten van GBOF:eek: is het wel wat minder druk met de leuke onderwerpen.

Gezeur over kosten vliegen vind ik onzin, de Avgas is heel goedkoop nu. Ik heb als goede voornemen voor 2009 om dit jaar méér te gaan vliegen. Ik ga morgen ochtend vliegen vanaf EHMZ, dus als er nog iemand mee wilt...
 
ahh.. gelukkig zijn jullie er nog... was al bang dat iedereen weg was!

Nog tips over het bijhouden van je IR? Ik wil evt IR halen nl. maar iedereen zegt dat het curent houden lastig is. Graag jouw mening QED.

Current houden is niet echt lastig. 1 prof check per jaar. Je hoeft geen IFR uren te maken (maar ja, je moet wel je prof check halen ;) ). Je mag je prof check combineren met je S(M)EP verlenging. Persoonlijk vind ik dus het bijhouden van een IR niet echt lastig. Ik vlieg ca. 60 uur IFR per jaar en 'verplicht' mij zelf tot 2 a 3 sim sessies; maar dit is wel wat overdreven. Het kan met minder (zeg 10 uur IFR en 2 a 3 sim sessies moet ook echt te doen zijn).

Ik ben ook van mening dat je IR echt een nuttige aanvulling op je PPL is en ik ben er zelf erg blij mee. Gebruik het ook best vaak t.o.v. de VFR uren.
 
Kosten en m'n "ouwe stekkie" op ehrd weg (door wat ze noemen een fusie, maar wat niets meer was dan (in mijn ogen) een complete overname).
Zit zwaar te overwegen wat ik nu moet doen en dat is zeer lastig.
Eventueel omscholen naar TMG op ehhv, of gewoon na alle jaren het brevet (tijdelijk) aan de beroemde wilgen hangen.

zou het niet aan de wilgen hangen... is de VCR zo 'slecht' ;)

Ik ga morgen ochtend vliegen vanaf EHMZ, dus als er nog iemand mee wilt...

moet helaas werken... maar ben vandaag nog even naar EHTX geweest vanaf EHLE..
 
Ik ben er ook nog hoor, helaas de laatste tijd wat minder interessante onderwerpen. Door wegpesten van GBOF:eek: is het wel wat minder druk met de leuke onderwerpen.

Gezeur over kosten vliegen vind ik onzin, de Avgas is heel goedkoop nu.

Helaas beperken de kosten zich niet alleen tot de brandstof !
Bij deze oprecht vriendelijke groet aan GBOF:biertje:

zou het niet aan de wilgen hangen... is de VCR zo 'slecht' ;)

'slecht' durf ik het niet te noemen en bovendien zal ik met zo'n uitspraak de mensen die het daar wel naar hun zin hebben, op de tenen mee staan en dat is iets wat ik niet wil.
Maar mijn club is het niet !
 
QED : Thanks!

Boerharms : Kom gerust op EHHV vliegen. Hoe meer zielen ....

Is het een idee om een keer met z'n allen naar een bepaald veld te vliegen?
 
Helaas beperken de kosten zich niet alleen tot de brandstof !
Bij deze oprecht vriendelijke groet aan GBOF:biertje:

Ik zal de groeten aan GBOF hem overbrengen!

En welke kosten zijn dan duurder geworden? Zoals ik heb begrepen heeft Driessen verzekering bij mijn niet duurder gemaakt, ook landingsgeld is op EHMZ niet verhoogd. Qua onderhoud blijft het ook ongeveer hetzelfde volgens mij, enkel vorig jaar investeringen in nieuwe ELT en Mode S wat verplicht werd (overige investeringen bij mij i.i.g. zijn vrijwillig).
 
Ik ben er ook nog.... Gisteren nog een leuke MLA vlucht vanaf EHLE over de randmeren gemaakt, ijszeilen bekeken en zo. Het is in de winter wel wat rustiger aan met vliegen, ivm korte dagen, slecht weer etc.. Gelukkig heeft de clubkist (EuroFox) verwarming anders ben je snel weer beneden met de kouwe pies...

Zodra ik SEP rond heb op mijn eigen kist zal het wat makkelijker worden om vluchten te maken.

Rob
 
Hier ook een nog een privévlieger!

Als ik bijv. in de kersttijd een "vrolijk kerstfeest en een gelukkig 2009" item start en je krijgt slechts 2 reakties terug, dan begin ik me af te vragen of het niet zonde van m'n tijd is.

Het lijkt wel net als met kerstkaarten! :)
Denk niet dat dat zo rot bedoeld was als het kennelijk is overgekomen, de kerstwensen vlogen in allerlei verschillende topics rond en wellicht vond men nóg een keer kerstwensen net een keer teveel. Hetzelfde geldt voor de nieuwjaarswensen. Weet in ieder zeker dat het gewaardeerd werd, in ieder geval door mij, maar ik had al kerstwensen op de homepage geplaatst... mea culpa!.

Volgende keer gewoon keihard weer kerstwensen posten, en als plan B het Mr. Bean scenario achter de hand houden (zelf met passende verrassing en blijdschap reageren op je eigen kerstwens :kerst:).
 
Hier ook een nog een privévlieger!



Het lijkt wel net als met kerstkaarten! :)
Denk niet dat dat zo rot bedoeld was als het kennelijk is overgekomen, de kerstwensen vlogen in allerlei verschillende topics rond en wellicht vond men nóg een keer kerstwensen net een keer teveel. Hetzelfde geldt voor de nieuwjaarswensen. Weet in ieder zeker dat het gewaardeerd werd, in ieder geval door mij, maar ik had al kerstwensen op de homepage geplaatst... mea culpa!.

Volgende keer gewoon keihard weer kerstwensen posten, en als plan B het Mr. Bean scenario achter de hand houden (zelf met passende verrassing en blijdschap reageren op je eigen kerstwens :kerst:).


**** bij deze nog de beste wensen voor Boerharms! ****;)

(en voor de rest natuurlijk).

En een wat minder leuk bericht voor de privé vliegers. De restauranthouder op EHMZ heeft zijn activiteiten gestopt. Voor the time being kunnen bezoekende vliegers nu om de koffie (gratis). Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. :eek:fftopic:
 
Back
Top