vraag verhuur

Staat vliegtuigen (is het nog een diesel?). Beschikbaarheid (kan je een weekend weg?)

De staat van de vliegtuigen was destijds prima en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Het waren inderdaad C172 diesels. Lekker goedkoop. De beschikbaarheid was destijds wat minder. Die toestellen werden toen namelijk ook gebruikt door Stella-studenten om uren te maken.

Nadeel is wel de locatie: ze zitten in een hangar, dus je zit met je passagiers in die open hangar tussen de toestellen. Niet erg comfortabel. Geen toilet, maar daarvoor kun je naar Flantuas. En als je bij marginaal weer afzegt krijg je het advies om toch maar te gaan vliegen, want "we hebben het KNMI gebeld en het kan best". Maar daar ben je dus zelf bij.
 
Dank je. Ik lees net op de website dat een weekend weg een probleem is. Prijs is mij ook nog niet duidelijk soms hebben ze het over bloktijd en soms over zuivere vliegtijd. Ik zal een afspraak maken en er langs gaan om het te vragen.
 
Prijs is inderdaad erg onduidelijk. Genoemde prijzen zijn op basis van bloktijd, maar er wordt geen taxitijd gefactureerd. Prijzen kunnen bijna niet, 125 Euro voor een uur incl. BTW en brandstof. € 125 incl. is € 103 excl. Trek daar 30 liter AVGAS a € 2,90 (gemiddeld) van af en er blijft € 16 over voor stalling, verzekering, onderhoud, onvoorzien, winst et cetera. Kan niet anders of er moet een adder onder het gras zitten.
 
Het waren destijds Diesels. Vliegen dus op wat goedkopere brandstof en minder verbruik, althans de Cessna's die ze hebben/hadden.
En ze doen er inderdaad Diesel in en geen Jet-A1, want dat is nog weer een stukje goedkoper en zuiniger.
 
Van 1 diesel weet ik dat die is teruggehaald door de eigenaar, welke een proces heeft aangespannen omdat hij nimmer zijn geld ontvangen heeft van TripleV. Als ik op de website kijk, zie ik een mix van diesel, JET A1, AVGAS en MOGAS.
 
Ik heb niks anders dan goede ervaringen met Fly Triple V. Prijzen waren vroeger erg duidelijk maar hij heeft ze nu aangepast zodat ze hetzelfde aangeboden worden als de concurrenten (anders leek hij duurder..) zal thuis dat mailtje even zoeken


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bedankt voor de input (ook via PM). Ik kijk naar andere opties op Lelystad. De kisten zijn alleen VFR en de prijs is dan ook vrij hoog in vergelijk met ander mogelijkheden.
 
Gisteren de eerste keer bij FVVV gehuurd met instructeur voor een checkout op de C172.
Ondanks dat de kist al 50 jaar oud is, is deze in zeer goede staat met een Garmin 695 erin.
De prijs is 150 per uur en je rekent alleen de minuten boven de 40kts af.
Vanaf volgende maand gaan ze naar een pand met kantoor en zou je dus ook gewoon naar de WC moeten kunnen.
De instructeur nam zijn taak en checkout zeer serieus, iets waar ik alleen maar blij mee ben.
Mochten er in de toekomst meer berichten zijn, dan zal ik een status update posten.
 
Een oude post maar een grote waarschuwing met triple-v en alle andere bedrijfjes van de eigenaar Walter Vos is hier op z'n plaats. Betaal nooit vooruit! in december 2016 zijn verschillende vliegers in gegaan op een voordelig aanbod voor een 10- uren kaart. Ik helaas ook. De vliegtuigen die triple V verhuurt blijken niet van Vos zelf te zijn maar hij bemiddelt alleen voor vliegtuig eigenaren die deze via hem aanbieden. Zijn 10-uren voordeel kaart wordt echter niet door de eigenaren erkent! ze schijnen nog geld van hem te krijgen. Ik zit dus met een waardeloze kaart van ruim eur 1000,- en ik hoor ik niet alleen.
Vos antwoord niet op mijn mails, beantwoord de telefoon niet en de oude website is off-line. Inmiddels heeft vos een weer nieuw bedrijf onder diverse andere namen. Ik zou zeggen niet huren bij deze oplichter!
 
Algemene tip: betaal nooit iets vooruit aan een vliegbedrijf. Zo goed gaat het niet in die branche en je weet nooit wie er op omvallen staat.
 
Heb ook wel eens gelezen dat cursisten via een credit card betalen dan zorgt de credit card voor een verzekering tegen bankruptie.
 
Back
Top