Recent content by Flyburg

  1. F

    Lelystad TMA 2

    Voor degenen die goed zijn in kaart lezen. Lees ik het verkeerd of ontbreekt de blauwe schaduw markering(airspace b,c,d) aan de oost en zuidkant van de nieuwe Lelystad TMA 2? Alvast bedankt!
  2. F

    Drag en threat required

    Vraagje aan de aërodynamica guru’s hier op het forum. Ik probeer een discussie op te lossen. Voor een gegeven vliegtuig(B737), wat levert meer drag op, een level 1.3g bocht of een 100fpm climb? Of met andere woorden, voor welke situatie heb je meer motorvermogen nodig? Ik ben de relevante...
  3. F

    Alternate required at the planning stage

    Gents, Vraagje. Iets wat me al een tijdje bezig houdt. Ik heb al gezocht met Google en een paar discussies hierover op pprune gelezen maar toch nog nooit een goed antwoord gezien. Het gaat over Alternates! We hebben onder bepaalde omstandigheden een TO alternate nodig. We hebben één of twee...
  4. F

    Gezocht: Lufthansa piloot

    Hallo, ik heb een vraag voor een Lufthansa piloot. Kan iemand die bij Lufthansa werkt mij een pm sturen? Alvast bedankt. Gr. Flyburg
  5. F

    Regelgeving

    Hallo, Heb vandaag eindelijk na 14 jaar weer eens mijn SEP vernieuwd, jey!! Echter ik ben even helemaal de draad kwijt wat de regelgeving is voor generaal aviation. In de US was het simpel FAR61 voor brevetten, FAR91 voor regels en de AIM voor procedures. Hier vindt je overal wat. Normaal...
  6. F

    Pen amenderingen

    Vraagje: ben net begonnen met m'n SEP weer geldig te maken, waar kan ik de pen amenderingen vinden die je in de VFR sectional moet intekenen? Zijn dit de SUP's in het AIP. Alvast bedankt
  7. F

    Vliegtuig vermist in Arizona

    Hallo, Krijg net vervelend nieuws van een vriend dat een vliegtuig van de KLS vermist wordt in Arizona sinds gisteren. Vriend heeft groot persoonlijk belang in deze, informatie verstrekking gaat via de KLS. Zou het zeer waarderen als er informatie (factueel aub, niet speculatief) beschikbaar...
  8. F

    Vliegschool gezocht

    Hallo, Wil binnenkort weer m'n single engine geldig maken( heb nu een ATP maar SE is verlopen). Ben op zoek naar een goede en vooral goedkope vliegschool waar ik ook kan huren. Ben van plan om binnenkort even een rondje Lelystad te maken om info in te winnen, maar in de tussentijd, heeft...
  9. F

    Class I medical

    Hallo, vraagje, Vlieg in Nederland maar heb nog steeds een US ATP. Zit eraan te denken om weer eens te vliegen in de US tijdens trips die kant op. Moet dan wel een BFR doen maar, moet ik ook een first class medical in de US doen of wordt het Europees medical geaccepteerd ? Alvast bedankt!
  10. F

    Gusts

    Heren ( en dames), Wellicht een domme vraag en al eerder gesteld maar weet iemand het verschil tussen een metar report met winds plus een gust en winds met een max en minimum? Bv spl winds 210/15 gust 25 en 210/15 max 25 min 10. Het enige wat ik kan vinden over gust is dat de mean wind wordt...
  11. F

    Significant weather chart symbols

    Collega's, Tijdens flight planning krijgen we altijd o.a. Een significant weather chart. Recentelijk had ik een discussie met een collega over de betekenis van één van de symbolen. In onze boeken staan nergens de symbolen van de swc. Ik heb het geprobeerd te googelen maar kan geen PDF...
  12. F

    Single of double taxiway edge markings

    Domme vraag, maar recentelijk ben ik verteld dat er een verschil is in betekenis tussen een dubbele of enkele yellow taxiway edgemarking. Heeft te doen met clearance voor voornamelijk widebody airplanes. Komt erop neer dat als er een dubbele yellow edge marking is dat je met je nosewheel de...
  13. F

    AOW

    Hallo Mensen, Misschien eerder geplaatst hier op het forum en dan mijn excuses maar zoniet: Ik zat wat te spelen met www.mijnpensioenoverzicht.nl en het viel me op dat mijn AOW wat laag was. Nu klopt dit wel gedeeltelijk want ik ben 8 jaar uitgeschreven geweest uit Nederland vanwege m'n...
  14. F

    Steward gaat uit z'n dak

    copied van een ander forum: Airline Steward at JFK Pulls Emergency Chute, Flies Coop By JONATHAN DIENST, PEI-SZE CHENG and HASANI GITTENS Updated 6:36 PM EDT, Mon, Aug 9, 2010 A flight attendant ran out of patience on a plane that just landed at JFK on Monday afternoon, so he allegedly...
  15. F

    hypoxia

    interessante link naar een geluidsopname tussen een hypoxic vlieger en ATC. Soms bijna grappig als het niet zo ernstig was. http://www.natca.org/assets/multimedia/cfs09/5th-archieaward-ngl-zob.wmv greetings
Back
Top