hypoxia

Wij gingen vroeger tijdens onze opleiding in een druktank om de symptomen van hypoxia te leren herkennen in ons zelf en onze klasgenoten. Heel erg leerzaam. Ik hoorde laatst dat dit geen onderdeel van de ATPL opleiding meer is, kan iemand dat bevestigen? Het zou erg jammer zijn, want het was een indrukwekkende ervaring.
 
Dat was vroeger ook al geen standaard onderdeel van een ATPL opleiding, maar wij hebben het ook gedaan voor de leuk en de leer:

1873791_X4EKW-S.jpg
 
Ah, ik dacht dat het een requirement was. Erg nuttig. Zal wel afgeschaft zijn omdat het geld kost en slecht voor tere kinderzieltjes.
 
Het is bij de meeste scholen die ik ken afgeschaft ja. Wij zijn destijds nog wel met onze KLS klas op eigen initiatief daarheen gegaan. Koste EU 180,- p.p. voor een hele dag, briefing, druktank etc en lunch op het CML Soesterberg.
 
Als dat niet meer kan, is het echt erg jammer...

Wij hebben het ook gedaan met onze klas, op eigen initiatief, en ik vond het een zeer leerzame ervaring.
@ JC; hebben ze er een reden bij gegeven waarom het niet meer kan?
Misschien als er via Airwork genoeg mensen tegelijkertijd interesse tonen, dat er nog wat geregeld kan worden...
 
Ik kan net een nieuwe squawk kan herinneren, mijn langetermijn geheugen is nog erger. Maar ik meen iets van (hoe kan het ook anders) herstructureringen en nieuw beleid. Ik gellof dat ze nu alleen nog voor de KLu werken en niet voor externe bedrijven/mensen. Nogmaals, ik weet het niet zeker.

Dit staat je naturlijk vrij om alsnog te bellen, als we met een grote groep kunnen gaan ga ik graag mee. Wellicht in Den Buitenlanden ergens?
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=_IqWal_EmBg[/YOUTUBE]



Ik zag dat de originele link verdwenen was. Of het delfde tape is weet ik niet, schat wel qua datum, maar hier een Youtube-versie'

Everything is Aaaaa okay
 
Ik dacht ook dat het verplicht was maar vanwege de kosten hadden veel (te) dure opleidingen het al afgeschaft. Ik vond het ook zeer nuttig, en als ik de baas van IVW was dan had ik het zeker verplcht :)
 
zelf de hypoxia training via de marine doorgelopen destijds. Zeker een aanrader! Dit zou eigenlijk gewoon een basis onderdeel moeten zijn voor elke commerciële vliegopleiding. Het is fijn om als vlieger je symptomen te kunnen herkennen alvorens je lyrisch lallend en onwetend ten onder gaat. Dan kun je misschien nog net op tijd je zuurstofmasker opzetten.
 
Back
Top