Vliegtuig vermist in Arizona

Flyburg

New member
Hallo,

Krijg net vervelend nieuws van een vriend dat een vliegtuig van de KLS vermist wordt in Arizona sinds gisteren. Vriend heeft groot persoonlijk belang in deze, informatie verstrekking gaat via de KLS.

Zou het zeer waarderen als er informatie (factueel aub, niet speculatief) beschikbaar is.

Als eerste hebben de kisten van de KLS in Arizona ELT's? Wat voor soort terrein wordt er normaal boven gevlogen?

PM kan ook.

Alvast bedankt
 
Bedankt!

Was wat snel met m'n post. Dit vanwege bezorgdheid voor mijn vriend. Echter, weet niet of alle betrokkenen op de hoogte zijn gesteld dus heb Diane verzocht om dit bericht te verwijderen.

Verzoek om maar niet meer te posten tot er iets officieels bekend is. PM's worden gewaardeerd.
 
Raar dat ze een zoektocht zijn gaan maken. Als je flightplan overdue is wordt er naar de vliegschool daar gebeld en die gaan meestal eerst zelf zoeken voordat er helikopters de lucht in gaan. Zeker als er een instructeur bij was ( 3 aan boord) vind ik het toch vreemd dat dit naar buiten is gekomen. Het gebeurt daar elke dag dat mensen diverten en vergeten hun flightplan te sluiten of aan te passen. Ze moeten dus aanzienlijk over hun tijd heen gegaan zijn.
 
Raar dat ze een zoektocht zijn gaan maken. Als je flightplan overdue is wordt er naar de vliegschool daar gebeld en die gaan meestal eerst zelf zoeken voordat er helikopters de lucht in gaan. Zeker als er een instructeur bij was ( 3 aan boord) vind ik het toch vreemd dat dit naar buiten is gekomen. Het gebeurt daar elke dag dat mensen diverten en vergeten hun flightplan te sluiten of aan te passen. Ze moeten dus aanzienlijk over hun tijd heen gegaan zijn.

Een zoektocht maken ze niet voor niks. Ze zijn helaas al een tijdje vermist.. Hopen op een goede afloop en veel sterkte aan de betrokkenen.
 
@Jeehaa Ik had de 2e post van Flyburg verkeerd gelezen.. Sorry, dacht dat ze alweer boven water waren.

Hopen dat alles goed met ze is!!
 
Raar dat ze een zoektocht zijn gaan maken. Als je flightplan overdue is wordt er naar de vliegschool daar gebeld en die gaan meestal eerst zelf zoeken voordat er helikopters de lucht in gaan. Zeker als er een instructeur bij was ( 3 aan boord) vind ik het toch vreemd dat dit naar buiten is gekomen. Het gebeurt daar elke dag dat mensen diverten en vergeten hun flightplan te sluiten of aan te passen. Ze moeten dus aanzienlijk over hun tijd heen gegaan zijn.

wtf?!
 
Heb der ook heel wat leuke uurtjes in gemaakt... Laten we idd hopen op het beste!
 
Last edited:
Ik zie het net op teletekst. Ik hoop dat het goed afgelopen is, je kan daar inderdaad aardig in de wildernis verzeilt raken. Veel sterkte gewenst aan de betrokkenen.
 
@Jeehaa Ik had de 2e post van Flyburg verkeerd gelezen.. Sorry, dacht dat ze alweer boven water waren.

Hopen dat alles goed met ze is!!

Np, achteraf had ik dat kunnen inschatten nav je reactie.

Verder is het een surrealistisch gevoel; iets meer dan een jaar geleden zat ik daar zelf. Voor hun naasten en vrienden moet de onzekerheid verschrikkelijk zijn.
 
Ze zijn nu al ruim 20 uur vermist... Las ergens dat ze met vijf toestellen zijn gaan zoeken.
Weet iemand of de archers met ELT's zijn guiterust, dit zal het zoeken bevorderen. De diamonds zijn wel met ELT's uitgerust.
 
4188E... M'n eerste solo kistje.

Wel zo ongeveer t engste wat je kan gebeuren in die wildernis daar.
20 uur klinkt lang, is t niet als je de oppervlakte in acht neemt.
Hopen op t beste.
 
Afwachtende op officiële berichtgeving vanuit de KLS, PM gestuurd.

Ik vraag allen hier op het forum niet in te gaan op vragen van media; Verscheidene (oud)-studenten van de KLS en CAE zijn benaderd door de media (telegraaf e.a.) om zijn of haar verslag te doen aangaande deze kwestie. Het officiële kanaal voor informatie versrekking is de KLM Flight Academy. Hier is dan ook een crisis centrum opgericht om deze zaak zo goed mogelijk te laten verlopen en de informatiestroom zo correct mogelijk te houden.

Bij dezen bedankt & mogen er a.s.a.p. positief nieuws naar voren komen.
 
Back
Top