Vliegschool gezocht

Flyburg

New member
Hallo,

Wil binnenkort weer m'n single engine geldig maken( heb nu een ATP maar SE is verlopen). Ben op zoek naar een goede en vooral goedkope vliegschool waar ik ook kan huren.

Ben van plan om binnenkort even een rondje Lelystad te maken om info in te winnen, maar in de tussentijd, heeft iemand tips over een goede vliegschool waar dit tegen redelijke prijs kan?

Alvast bedankt!
 
Ik heb 2 tips voor je.

1. KLM Aeroclub, leuk, gezellige en groeiende vliegclub met oog voor modernisering van de vloot. Ook een groeiend aantal jonge leden, dit in contrast met andere vliegclubs op EHLE.
2. Singles & Twins, goedkoop no nonsense verhuurbedrijf.

Bij de KLM Aeroclub zijn de kisten erg goed onderhouden, de beschikbaarheid is heel goed en de clubleden erg behulpzaam. De prijzen liggen wellicht iets hoger, maar niet extreem veel omdat je alleen pure vliegtijd afrekent. De kist een aantal dagen meenemen is na overleg bijna altijd mogelijk.

Singles & Twins is een commercieel verhuur bedrijf die verdient op het zoveel mogelijk verhuren van de toestellen zodat ze concurrerende tarieven kunnen bieden. Op het interieur van de kisten heb ik nog wel eens wat op of aan te merken, maar ze vliegen prima.

http://www.klmaeroclub.com
Ook kan je airwork member Nosig om meer info vragen, stuur hem gerust een PM.

http://www.singlesandtwins.nl
 
@ IMMORTAL,

Bedankt! Heb idd KLM aeroclub al bekeken en vindt het een goede optie maar wilde nog iets verder kijken. Zal singles en twins zeker ook bekijken!

Nogmaals bedankt
 
Wat zou een vlieguur mogen kosten ?

Wij hebben nog een fuji en een tomahawk staan (spik en span) waar we niets mee doen omdat ze niet in de vloot van onze school passen. Eigenlijk vind ik dit zonde want vliegtuigen horen in de lucht en niet in de hangaar.



groet Arend van der Meer AIS
 
You're welcome. Als je ook geïnteresseerd bent in een constructie met participatie, dan kan je op Lelystad kiezen uit 4 opties. Ze vereisen dus wel een inleg (aandeel in het vliegtuig), maar de uurprijs is aanzienlijk lager.

4-zitters:
PA28-181, Stichting Piper Pilots: inleg ca. €5000,- vliegen voor €120 per uur
DA40-D, Stichting DA40 Flyers: inleg ca. €12000,- vliegen voor €90 per uur

2-zitters:
DA20-A1, Stichting Katana Flyers: inleg ca. €3850,- vliegen voor €60 per uur
*Aquila A210, KLM Aeroclub: inleg ca. €4000,- vliegen voor €85 per uur

*interessante optie aangezien je je inleg weer terug verdient, zelfs als je er niet op vliegt.
 
Zou een huurprijs van 100 euro per uur zonder inleg of lidmaatschap aantrekkelijk zijn ? beschikbaarheid groot. Machines hebben afgelopen jaar 3 uur gerdraaid
 
Ik denk dat zoiets wel goed zal lopen. €100,- (nat neem ik aan) per uur is een goede prijs voor een tweezitter. Is de uitrusting VFR of IFR? Zit er een 430 in?
 
Zou een huurprijs van 100 euro per uur zonder inleg of lidmaatschap aantrekkelijk zijn ? beschikbaarheid groot. Machines hebben afgelopen jaar 3 uur gerdraaid

Voor 100 euro nat? Dan lijkt me dat er genoeg mensen dit aantrekkelijk vinden. Ik wel in ieder geval!
 
€ 120,00 per uur voor 'n VFR Only tweezitter, ZONDER inleg en vanaf 'n 'echt' veld met landingsgelden aan democratische prijzen :)

Klikkerdeklik

@Immortal,

€ 100,00 per uur nat (zonder inleg) en dan ook nog 'n 430 of IFR certification willen?

Grapjas, keep on dreaming ;)

Het wordt de 'aller'hoogste tijd dat we opnieuw (huisje, boompje, beestje) leren navigeren/vliegen, ZONDER electronische 'flicker de flick' gadgets, AH en DG.

@Spinner,

€ 100,00 per uur nat (voor 'n VFR Only Cromahawk) is 'n SUPER deal ;)

Heavy Industries:
Afhankelijk van de motorversie (160 of 180), is indicatief € 145,00 per uur nat (160pk versie) of € 165,00 per uur nat (180pk), m.i. geen verkeerde "straight and level (NO Aerobics), VFR Only slow cruiser" deal ;)

Naar ik aanneem, zal je niet moeilijk doen over het minimaal aantal te vliegen uren per dag of deel daarvan (aantrekkelijk voor de overland vlieger welke eens 'n dag of meerdere dagen weg wil) en als je dan ook nog eens zuivere vliegtijd plus 10 minuten i.p.v. oliedruk tijd (heb 'n bloedhekel aan Hobbs) laat aftikken, dan heb je m.i. 'n echte TOPPER.

Opm. het verhuren van 'n Cromahawk vereist 'n gedegen checkout (KLM Aeroclub heeft 'n Cromahawk gehad en die is met dodelijke afloop :traantjes gesplashed in de Loosdrechtse Plassen) en permanent on-type currency, maar dat hoef ik je niet uit te leggen. Idem het 'eeuwig' gezeik, gezeur en de financiële risico's m.b.t. verhuur. De hamvraag is, wil je dit wel? Het kost je eerder geld dan het überhaupt iets oplevert. Het neveneffect van vliegvriendelijke prijzen is dat je al snel te maken krijgt met vliegende Tokkies, welke het niet zo nauw nemen met jou goedheid en/of eigendom(men). Om enigzins het kaf van het koren te scheiden, zou je (voorbeeld) alleen kunnen verhuren aan fATPL'(st)ers, hetgeen weer fraai aansluit bij je 'bedrijfs'filosofie :biertje:
 
Last edited:
Het wordt de 'aller'hoogste tijd dat we opnieuw (huisje, boompje, beestje) leren navigeren/vliegen, ZONDER electronische 'flicker de flick' gadgets, AH en DG.

€ 100,00 per uur nat (voor 'n VFR Only Cromahawk) is 'n SUPER deal ;)

Heavy Industries:
Afhankelijk van de motorversie (160 of 180), is indicatief € 145,00 per uur nat (160pk versie) of € 165,00 per uur nat (180pk), m.i. geen verkeerde "straight and level (NO Aerobics), VFR Only slow cruiser" deal ;)

Naar ik aanneem, zal je niet moeilijk doen over het minimaal aantal te vliegen uren per dag of deel daarvan (aantrekkelijk voor de overland vlieger welke eens 'n dag of meerdere dagen weg wil) en als je dan ook nog eens zuivere vliegtijd plus 10 minuten i.p.v. oliedruk tijd (heb 'n bloedhekel aan Hobbs) laat aftikken, dan heb je m.i. 'n echte TOPPER.

Om enigzins het kaf van het koren te scheiden, zou je (voorbeeld) alleen kunnen verhuren aan fATPL'(st)ers, hetgeen weer fraai aansluit bij je 'bedrijfs'filosofie :biertje:

Lijkt mij ook een prima deal, in elk geval geen gedoe met participaties/inleg en lidmaatschappen, gewoon instappen, vliegen en dat tegen een zeer scherpe prijs :)

(Ik sluit mij aan bij de opmerking van Great Balls of fire over vliegtijd plus 10 minuten, hobbs sloopt je motor)
 
vliegtijd plus 10 minuten, hobbs sloopt je motor)
Niet alleen je motor, maar ook je cash.

Meerdere keren in de queue gestaan (too much inbound traffic) en voordat ik aan de beurt was was ik al € 200,00 kwijt (30 minuten in de queue met 'n (ge)bakkie van € 400,00 per uur Hobbs).

Hobbs is de grootste oplichterij.
 
Alle berichten gedistileerd:

* geen lidmaatschap
* geen inleg
* prijs piper (kromehok) 100
* prijs 145 foetsie op de fuji
* geen hobs, vliegtijd + 10 min
* in alle redelijkheid geen min vliegtijd en mogelijkheid voor wat langere trips
* Tokkies weren

Hoe zit het bij verenigingen en clubs met schade is hiervoor een eigen risico ?
Natuurlijk bedoel ik niet schades waar je niks aan kunt doen, bv motor schade.

Zou een uren pakket voor nog gunstigere prijzen aantrekkelijk zijn? Dit om administratie lasten te verlagen.

@ GBF natuurlijk een gedegen check out en permanent on-type currency.
 
Spinner,

Ik heb bij diverse vliegclubs en verhuurbedrijven gevlogen. Eigen risico bij schade was, bij verhuurderbedrijven, eigenlijk overal min of meer hetzelfde geregeld.
In principe was het eigen risico van de verzekering voor de huurder. Meestal was het eigen risico 3000 of 5000 euro. Overal kon je dit eigen risico afkopen per jaar, af te rekenen bij de eerste vlucht van dat jaar. Na 1 juli instappen voor de helft, na 1 september voor 1/3. Gebruikelijk is 100-125 euro per jaar. Hiermee wordt een stroppenpot gecreëerd. Je betaald eenmalig voor alle kisten die je bij het bedrijf huurt. Bij vluchten met een FI van het bedrijf is er uiteraard geen eigen risico voor de huurder/student.
Pakketten is ideaal, vooral als je een dergelijk lage uurprijs hebt. Als ik jou was zou ik zelfs overwegen om sowieso alleen met pakketten te werken. Je zit helemaal niet te wachten op mensen die sporadisch een uurtje huren. Je bent het beste af met een beperkte groep mensen die minimaal 15-20 uur per jaar vliegen. Die zijn dan ook gelijk current. Het is tenslotte niet je core business, dus het laatste wat je wilt is een hoop problemen en gezeur.
Maar geweldig, is echt een topdeal.
 
Last edited:
@ GBOF
€100,- is een erg mooie deal voor een tweezitter, de vragen voor IFR/430 waren oprecht en ik snap best dat zoiets er niet in hoeft te zitten voor die prijs. :biertje:

@ Spinner
Ik denk dat LHU inderdaad een goed advies geeft door alleen een "beperkte" groep mensen erop te laten vliegen om de kwaliteit en conditie van je kist te waarborgen.
 
Ter info:

Velen denken dat 'n stroppenpot volstaat.
Tenzij je naam op het polisblad staat, kan een verzekeraar na het uitbetalen van de "hull"schade" (gevalletje :eek:), een beroep doen op haar subrogatierecht.

Idem bergingskosten, welke hoog kunnen oplopen.

Gratis tip ;)
Geef als vlieger geen ENKELE opdracht tot ...... (o.a. berging).
Doe je dit wel, dan draai jij als opdrachtgever op voor de kosten.

Note: Nederlandse verzekeraars/tussenpersonen, hebben niet altijd de beste condities/voorwaarden.
Het loont de moeite om ook eens over de grens (o.a. Duitsland) te shoppen.
 
Allen bedankt voor de info,

voor als nog gaan vanaf vandaag beginnen

Uurprijs tomahawk € 100,00 (vliegtijd +10). ex landingen
Uurprijs Fuji €145,00 (geen aerobatics) (vliegtijd +10). ex landingen
Geen inschrijfgeld
Geen lidmaatschap
Uitcheck verplicht
Geen minimale vliegtijd
Eigen risico € 250,00 bij schade (geen afkoop)


Voorlopig wil ik eerst even proefdraaien door de week.
Wellicht wordt dit anders bij vaste huurders maar ik wil in het begin toch een beetje vinger aan de pols houden.
Om de koppeling van AIS weg te nemen heb ik besloten dat we onze nieuwe club ACL gaan noemen (Aviation Centre Lelystad).
Ik hoop bij deze een bijdrage te leveren om de GA levend en betaalbaar te houden.
 
Last edited:
Back
Top