Stella Aviation Academy

3e keer:


Citaat:
Origineel gepost door Stella Online

@FirstChoice


Beste FC Volgens onze in house econoom heb je dit waarschijnlijk al in de les over Lagging indicators gehad. “Lagging indicators are indicators that usually change after the economy as a whole does. Typically the lag is a few quarters of a year. The unemployment rate is a lagging indicator: employment tends to increase two or three quarters after an upturn in the general economy.” Source Wikipedia



----------------------------------
Voor zover ik weet zijn we in Europa nog steeds niet uit de recessie.
Betekent dit dat het Stella management van mening is dat het de komende kwartalen eerst nog ACHTERuit gaat met de banenmarkt in pilotenland?

----------------------------------
Citaat:
Origineel gepost door Stella Online
Klopt helemaal. Onze bank heeft ook zijn huiswerk gedaan en als eis gesteld dat er voldoende kapitaal garant staat voor de financiering. Stella is dank zij onze aandeelhouder en door onze track record in staat om garant te staan voor onze leerlingen waardoor de bank onze leningen kan onderschrijven. Je hebt helemaal gelijk dat het van de gekke zou zijn als er nog een banken zouden zijn die ongedekt geld uitlenen. Als je goed kijkt dan zal je gezien hebben dat sommige banken en scholen gestopt zijn met financieren omdat zij niet de financiële kracht hebben om garant te staan en je dus weer de situatie krijgt dat niet de school maar je ouders garant moeten staan. In Nederland zitten we in een unieke situatie dat omdat de scholen garant staan het financiële risico door de school gedragen word met de student en de school dus voldoende aanmeldingen heeft en kan selecteren. In de UK is het een heel groot probleem aan het worden dat er alleen mensen die genoeg geld hebben aangenomen kunnen worden en er dus en minder mensen vlieger worden en de scholen moeite hebben de kwaliteit op peil te houden. http://www.balpa.org/News-and-campai...E-WARNING.aspx

---------------------------
Ik durf te beweren dat het risicomanagement van Engelse banken niet zo heel sterk zal verschillen van dat van Nederlandse. Wel zijn de Nederlandse vliegopleidingen flink duurder dan die in het buitenland. Ik heb al een tijdje het vermoeden dat er een soort deal gemaakt wordt, tussen de banken en de vliegopleiding. De opleider brengt bij de leerling een extra bedrag in rekening (zeg 10.000,-). Dit geld gaat via een achterdeurtje terug naar de bank, om een gedeelde van het risico af te dekken. Vandaar dat alle leerlingen dus ook bij de huisbankier een lening af MOETEN sluiten. Ze staan dus bij de bank voor 125000 in het krediet, terwijl ze eigenlijk maar 115000 geleend hebben.
----------------------------
Citaat:
Origineel gepost door Stella Online


Nee we baseren ons op de gegevens van ICAO en zover wij weten is dit een onafhankelijke organisatie gesponsored door de VN en zijn member states met als motto: “ICAO, the specialized agency of the United Nations whose mandate is to ensure the safe, efficient and orderly evolution of international civil aviation.” Zover wij weten heeft de luchtvaart lobby hier nog geen vat op gehad mocht jij andere informatie hebben over de doelstelling van ICAO dan horen we het graag.
De titel van je artikel klopt wel. Kijk daarvoor bij punt 3 van de brief van BALPA:

----------------------------

De vraag is heel mooi tactisch ontweken, door op de niet relevante details in te gaan. Dus hierbij nogmaals de vraag:

Als er werkelijk zo'n groot pilotentekort aan dreigt te komen, waarom dragen luchtvaartmaatschappijen dan niet bij aan de initiële kosten van het brevet?

Deze vraag zal ik zelf maar beantwoorden. Er is geen tekort aan vliegers met een frozen ATPL en 200 uur TT, dat is er nooit geweest en zal er ook NOOOIT komen.

Groet KL
 
@Stelle Online,

Waarom ineens zo'n charmeoffensief? Begint de negatieve publiciteit z'n tol te eisen nu mensen kritischer worden en er niet meer hordes 'roze brillen' in jullie marketingapparaat trappen?

En als je zo zeker bent van die baangarantie en ermee loopt te pronken, waarom moet daar dan voor betaald worden?

Ruim eerst maar eens je troep uit het verleden op voordat je nu ineens schoon schip maakt en doet alsof je het beste met de studenten voor hebt!
 

Beste Koning Lucht, een goede engel klopt drie keer ;)

De manier waarop (niet) wordt ingegaan op vragen door Stella Online maakt wederom duidelijk dat Stella toch echt het verkeerde adres is om mee in zee te gaan, laat staan om mee de lucht in te gaan!
En zo te zien ook het verkeerde adres om mee in discussie te gaan:

Het enige wat wij van jullie vragen is om het ook voor ons leuk te houden en wij blijven ons best doen om zo open mogelijk te reageren.

Ook ik houd het heel graag leuk, maar soms is iets te pijnlijk, te onzuiver, te verziekt om er leuk bij te kunnen doen. In de ethiek spreekt men in een dergelijk geval zelfs over een ondeugd.
Een chirurg zei eens tegen een operatieverpleegkundige die een fout had gemaakt en zich verweerde met: 'Ik deed zo mijn best': 'Je moet niet je best doen, je moet het goed doen!'
Natuurlijk kennen jullie dit gezegde ook wel, dames en heren Stella Online: Wie goed doet, goed ontmoet.
Tips om het alsnog goed te gaan doen worden er in dit topic gratis en voor niks aangereikt, doe er je voordeel mee in plaats van hier een beetje sneutig te doen!
 
Verwacht geen reacties tot maandag dus dus allemaal prettig weekend!:yeehaa:
Vrije dagen?! Weekend? Plannen met het vrouwtje?! Nou en? Wat hebben potentiele leerlingen daar mee te maken?!?! De luchtvaart is een 24/7 business, 365 dagen per jaar, dat had je van tevoren maar moeten weten! Goed voorbeeld doet goed volgen, zeker van een vliegschool die 100% flexibiliteit (bend over, take it from behind whilst payingfor the privilege!) verwacht van haar studenten!

Je mag sowieso blij zijn dat je hier gratis mag proberen recht te l*llen wat zo krom als een hoepel is, zonder eerst €35000,- aan Diana te betalen voor een "BB type rating" plus €1000,- voor een selectie en nog eens €200,- aan administratiekosten! :rolleyes:

Ben jij ueberhaupt piloot? Blijkbaar niet met zo'n VrijMiBo mentaliteit...
 
Hallo allemaal

Ik ben me een beetje aan het orientieren voor een vliegopleiding maar ik vroeg me af hoe het garantiefonds precies werkt bij Stella. Wanneer kom je daarvoor in aanmerking? Of stel ik nu een domme vraag?
 
Ik denk dat hij bedoelt wanneer het garantiefonds in werking treed?
Goed idee om je vragen hier te stellen. Stella beantwoord, airwork kijkt kritisch naar het antwoord, en jij krijgt een objectief idee over Stella.
 
Hallo allemaal

Ik ben me een beetje aan het orientieren voor een vliegopleiding maar ik vroeg me af hoe het garantiefonds precies werkt bij Stella. Wanneer kom je daarvoor in aanmerking? Of stel ik nu een domme vraag?

Is een wasse neus.

Domme vragen zijn vragen die niet gesteld worden

Goed dat je aan het orriënteren bent i.p.v. als een kip zonder kop star te luisteren naar de woorden van een marketing gastje van een vliegschool.
Lees daarom dit topic goed door. Dan weet je in ieder geval wat Stella in het algemeen inhoudt.

Ga daarna kijken naar topics over de verschillende andere opleidingen lezen.

Mvg,

V1
 
Last edited:
Onze voorkeur gaat naar mensen plaatsen bij maatschappijen die geen Type Rating vragen. Het probleem is dat je dan 60% van de markt uitsluit: Ryanair, EasyJet, Jet2, Air Baltic, Wizzair, SunExpress, Pegasus, etc.

Zolang wij niet door de vakbonden en de luchtvaartmaatschappij als onderhandelings partner in jullie CAO worden gezien zijn wij en onze collega scholen niet in staat om wat voor je te betekenen.

Beste Stella Online, mag ik dan nog even vragen waarom Stella bij Corendon mensen probeerde te slijten met het aanbod aan Corendon dat deze kandidaten ZELF wel effe de typerating zouden betalen? Corendon was nou juist zo een maatschappij waarbij je de type helemaal niet zelf hoeft te betalen!
 
Beste Stella Online, mag ik dan nog even vragen waarom Stella bij Corendon mensen probeerde te slijten met het aanbod aan Corendon dat deze kandidaten ZELF wel effe de typerating zouden betalen? Corendon was nou juist zo een maatschappij waarbij je de type helemaal niet zelf hoeft te betalen!

Simpel antwoord. Namelijk omdat stella ook TR trainingen doet op de 737.
Ik weet niet bij welke organisatie Corendon zijn piloten traint, maar in dit geval wist Stella dat zij alsnog meer geld uit de leerlingen kunnen trekken.

Das mijn idee. Ik vind het onmenselijk en echt weer een Stella streek.
 
Hoi Stelle Online,

Jij kunt wel wat doen aan onze CAO en die van vele anderen!

Zolang de golf van onervaren vliegers blijft komen die ten koste van alles een baan moeten hebben om ervaring op te kunnen doen en om hun -onrealistisch- hoge studieschuld terug te kunnen betalen zullen veel maatschappijen hun arbeidsvoorwaarden naar beneden blijven aanpassen!

Dit heeft dus niet alleen een negatieve impact voor de cadets zelf maar ook voor de mensen die al wat langer vliegen. Hoeveel voorbeelden wil je hebben….?
 
A319 slaat de spijker op zijn wel bekende bolletje, had die Stella PR man even niet aan gedacht.

Jongens en meisjes stop deze discussie maar. Stella draait en draait, geeft geen antwoord op de cruciale vragen. Ze lei(ij)den op voor de WW of voor baantjes die geen banen zijn. Voor een baan word je namelijk betaald en hoef je geen geld mee te brengen.
Dit was bedoeld als een charme offensief maar levert het tegendeel op. Kennelijk bepalen ze zelf welke vragen ze wensen te beantwoorden dus de meest kritische laten ze liggen.
Maakt deze hele discussie tot een non-issue.

Jongens en meisjes een advies van iemand die al bijna 30jaar in de luchtvaart zit, deze school links laten liggen. Blijven wijzen op Boeing, ICAO en de 7 jaarlijkse cyclus is gewoon een dikke plaat voor je kop. Zie al 10 jaar krimp! Zijn voldoende scholen die wel eerlijk voor de dag wensen te komen. Voor de goede orde, ik heb geen enkele band met welke school dan ook.

Sterkte met jullie keuze, vergeet Stella. Eerlijk duurt het langst, geen gedraai. Werkt niet in de luchtvaart. Ja maar ............................
 
Beste Stella Online, mag ik dan nog even vragen waarom Stella bij Corendon mensen probeerde te slijten met het aanbod aan Corendon dat deze kandidaten ZELF wel effe de typerating zouden betalen? Corendon was nou juist zo een maatschappij waarbij je de type helemaal niet zelf hoeft te betalen!

En toch waren ze niet geinteresseerd in non type rated ab initio's.
 
@Stella On-Line,

Het is bijna maandag en om te voorkomen dat er weer pagina's vol verheerlijkende teksten geschreven worden, voorafgegaan door een excuus dat het teveel werk is om alle vragen op te zoeken en te beantwoorden zou ik graag een "verzoek-vraag" willen indienen; zou het Stella On-Line behagen om eens een duidelijke reactie op post #86 te geven?
Voor een groep specialisten moet dat toch mogelijk zijn? (het nummertje staat rechtsboven de betreffende post, kan niet missen)

"Vergeet" ook vooral de laatste alinea van post #86 niet......
 
Inderdaad, goeie post van Hector! Ben ook wel benieuwd wat meneer/mevrouw nine-to-five-Monday-to-Friday daar op te melden heeft.

Qua big picture kan ik me 100% vinden in de posts van A319jockey en Sjakie. De volkomen irrationele fantasie wereld die menige vliegschool schetst van het beroep piloot is niet meer van deze tijd. Men teert op de roemrijke verleden, op films als Catch Me If You Can en dat heeft 0 komma niks meer met de realiteit te maken. Vandaar ook mijn sarcastische post als reactie op StellaOnline die vrolijk op vrijdagmiddag om half vier de pijp aan Maarten geeft. Die beste man/vrouw heeft duidelijk echt geen ENE F*CK (lees effe punten 1-4 van KL!) begrepen van de luchtvaart!

Het heeft steeds meer weg van een piramidespel waar het steeds moeilijker wordt om 'de top' (lees: een goeie baan bij een fatsoenlijk bedrijf waar je het qua vermoeidheid en salaris kunt uitzingen tot je pensioen) te bereiken.

Steeds meer 'stagebanen' (a €10000,- bemiddelingskosten aan de snake oil salesman) aan de basis van de piramide, een steeds groter wordende tsunami van piloten die hogerop willen: weg van de slecht/niet betalende basisbanen, steeds hoger wordende kosten om je in te kopen naar het volgende level in de piramide tegenover steeds lager wordende T&C 's (Terms & Conditions) in de luchtvaartindustrie in algemene zin.

Vliegscholen moeten wel opleiden, zeker in crisistijden, anders volgt onverbiddelijk het failliesment, en vers opgeleide piloten moeten wel een baan vinden om current te blijven om de boot niet te missen. Van beide partijen is het ruecksichtloses pompen of verzuipen waarbij door sommige scrupeloze vliegscholen geen enkel marketingmiddel geschuwd wordt, en oud-leerlingen zich gedwongen zien om steeds dieper in de buidel te tasten om maar een paar vlieguren op te bouwen om toch a.u.b. een voetje tussen de deur te krijgen.

It's a road to nowhere: a race to the bottom!

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar het antwoord van StelleOnline naar op de vragen van Hector in post 86!

StellaOnline, give it your best shot! :rolleyes:
 
Back
Top