Totalen 2010

Mijn resultaat dit jaar:

Pas gaan tellen vanaf juni, aangezien ik tot die tijd niet gevlogen heb ivm het verdwijnen van de Fokker 50 bij KLC.

Totaal: 288 uur
Fokker 60: 65 uur
Embraer 190: 223 uur

85 landingen (63 day, 22 night)

2 Fokker 60's naar Lima, Peru gevlogen
1 TQ (E190)
Geen go-arounds
Geen diversions

Fijn 2011 allemaal!!!!
fokker-60-mpa-ae564.jpg
 
Last edited:
........
(London en Moscow nog een keer te gaan)

0x de-ice, maar dat komt dus nog wel op de volgende 1 trips
.........
ok.. was dus flink raak. London is het niet geworden... diverted naar CDG, vanuit daar nog een poging naar LHR gedaan, uitgeweken naar MAN, van MAN terug naar HKG. 3 daagse trip een 5 daagje geworden.
 
Qua hoeveelheid uren en aantal vluchten was 2010 ronduit een slecht jaar voor mij. Wel heb ik afgelopen jaar een prachtige trip gemaakt naar Scotland en ook het jaarlijkse tripje met m'n zoons (dit keer Stuttgart) was zeer geslaagd. Daarnaast heb ik een rustige start gemaakt met aerobatics ... dat smaakt naar veel meer en zal ik in 2011 graag willen uitbouwen.
Verder geen 'technische' bijzonderheden meegemaakt.

Wegens drukke ICT werkzaamheden zal ik dit jaar ook niet meer 'van de grond' komen, dus blijft de teller steken op:

Total 2010
# Flights = 84
Total time = 70:40
Landingen = 93

Ik wens iedereen het allerbeste voor 2011!
 
Last edited:
In mijn (ons) geval een vogel op 3000 ft. We hoorden hem tegen de zijkant van de cockpit.\
Engine indicaties OK, geen vibraties. Geen geur (als hij de motor in gaat ruik je heerljik gebraden kip). Cabine rook ook niets. OPS gebeld, doorgevlogen naar Gdansk.

Daar aangekomen waren er 3 fanblades verbogen. Dus toch de motor in gegaan.
Wat ben ik blij dat ik een van de vorige aanbiedingen om bij een machine bouwer (Stork) programmeur voor slachtmachines te worden heb afgeslagen. Wat stinkt (het restant van een) dode kip/vogel zeg!
 
Uurtje of 500 embryo jet. 1 keer uitgeweken naar EHV (eerste keer in dik 5 jaar!) en 119 liter koffie gezopen die eigenlijk niet te zuipen was.
 
Last edited:
Nou dan ook maar even wat posten,

Ongeveer 120 uur dit jaar.
- Uren: +- 100 Turboprop.
- Uren: +- 20 SEP en MEP.
- Go Arounds: 2 Go Arounds tijdens routes. 1 x tijdens een SRE unstable, de approach klopte niet. 1 x bij LAX aangezien we te kort achter een CRJ gevectored waren. Een paar andere tijdens trainingen.
- Birdstrikes: 0
- Diversions: 0
- 100 KM High speed tape.

Als passagier;
- +- 65000 Frequent Flier Miles.
- 1 keer teruggekeerd naar ORD vanwege een defect.
- Go Arounds: 0
- Een hoop Gin-Tonics.
- Een hoop upgrades.

Verder;
- Meer zon dan regen.
- Een hoop kilometers met het dak open.
- Een hoop aantal uren in het zwembad.
- Een ontelbaar keren: 'Oh My God! I love your accent!' heb nu geen accent meer maar dat is in de bar vrij snel terug te krijgen natuurlijk ;)
 
Net m'n laatste sector van het jaar gedaan.

Totaal 630 uur 777
26 daarvan op de 777 -300
16 uur sim
30 landingen (18 day/ 12 night)
1 diversion LHR - STN
1 medical emergency
0 Go around
3,8 miljoen kg jetA1 verstookt
1 fantastisch noorderlicht schouwspel meegemaakt onlangs onderweg naar SEA
2 van mijn idolen aan boord gehad; Mark Knopfler (van Dire Straits....) en Don Henley (van the Eagles)

Een fantastisch 2011 gewenst!!
 
Last edited:
275 Heavy Metal (inclusief omscholing en profchecks in simulator).
40 uur zweefvliegen.
20 uur MLA (Trip Tjechië was top!!).
3 uur SEP (onbetaalbaar geworden).
28 uur siminstructie (F50/F70).
00:45 als passagier boven de Grand Canyon.

Niet echt veel gevlogen dus, maar wel genoeg.
 
In 2010:
448:30 total time

72:50 Boeing 757
82:52 Boeing 767
113:20 Airbus 330-200
179:28 Airbus 330-300

1 keer redundant gemaakt
1 keer pensioen verloren
1 keer ge-emigreerd
1 nieuwe typerating gehaald
geen GA's
geen birdstrikes
paar keer actual CAT III
1 keer nieuwe auto gekocht
3 keer stilgestaan met diezelfde auto, voor: 1 kapotte accu, weggezakt in het drijfzand, 1 band aan gort gereden in de woestijn
Auto.jpg
 
682 uur B777

6 dagen vast in Jeddah wegens sneeuw in Januari
3 Canarsi approaches op JFK
11:30 block time LHR-ATL vanwege ontwijken van de aswolk
2 Medical Emergencies
1 Positioning flight in First Class naast Victoria Beckham
Liz Hurley, Hugh Grant (aparte vlucht ;) ) , Trevor McDonald, Justin Bieber, Jenson Button & Rubens Barichello als "VIP's" gevlogen

Uitschieter van het jaar was sector DXB-LHR op m'n verjaardag toen ik bij aankomst £ 250 aan duty free cadeaus kreeg van een First Class pax als cadeau en een dank voor het uberhaupt naar m'n werk komen op m'n verjaardag! haha
 
Tsja, meer dan een uurtje of 30 SEP en 3 uurtjes MLA kan ik er niet van maken dit jaar. Maar ik beloof beterschap voor 2011...
 
[Zweef]

Uren: 61
Starts: 119
Overlands: 5

Bijzonderheden:
- GPL behaald
- 1e overland
- D-brevet gevlogen

Fijne jaarwisseling!:biertje:,

ProbeHeat
 
Zo, dat zit erop:

A320: 257 uur, 71 landingen
Sim A320: 8 uur
A340: 259 uur, 14 landingen
Sim A340: 44 uur

Verder geen bijzonderheden.

Beste wensen voor 2011 toegewenst !

groet
Capricorn
 
A340: 255 uur, 13 landingen (daarvan ééntje n-1!)
A380: 245 uur, 10 landingen

De n-1 was op een A340-300 toen we direct na take-off motor 3 uit moesten zetten vanwege OIL TEMP HI. 45 ton kerosine gedumpt en weer terug naar waar we net vertrokken waren. Mocht wel zelf landen van rechts.

Ben eind mei/begin juni omgeschoold op de A380. Heb sindsdien niet het gevoel dat ik te hard moet werken! :D

Wens iedereen een goede jaarwisseling!
 
Last edited:
A340: 255 uur, 13 landingen (daarvan ééntje n-1!)
A380: 245 uur, 10 landingen

De n-1 was op een A340-300 toen we direct na take-off motor 3 uit moesten zetten vanwege OIL TEMP HI. 45 ton kerosine gedumpt en weer terug naar waar we net vertrokken waren. Mocht wel zelf landen van rechts.

Ben eind mei/begin juni omgeschoold op de A380. Heb sindsdien niet het gevoel dat ik te hard moet werken! :D

Wens iedereen een goede jaarwisseling!

Geluksvogel, dat je op dat waterhoofd mag vliegen. Hij echt supermooi door zn lelijkheid die A380, maar is toch ergens wel heel mooi en imposant.

Zelf 2 uurtjes Sim 737-800 Fixed Based. Niet noemenswaardig.
 
Back
Top