Totalen 2010

14 uur SEP
2 uur MEP
20 Landingen
0 selecties :(

Helaas niet veel, maar meer dan wat ik dacht te gaan maken.
 
nog 2 vluchten te gaan dit jaar.

Total 2010: 560 hrs
Secotrs: Short 20 (<400nm)
Middle 7 (400 <1000 nm)
Long 57 (>1000 nm)
Landings: 32

Happy landings!
 
825 uur 738, 15 uur 737 sim.
364 sectoren, 49285 volwassen en 442 babies vervoerd en 1,8 miljoen kg peut verstookt
168 landingen, 4 * CatIIIa actual
1 * Windshear
7 * Safety pilot
1 * Called on 121.5
1 * SAFA inspection
1 * RA (VFR traffic, you gotta love NRN in the weekend!)
1 * hoogzwangere vrouw ge-offload, beetje in onze mooie kist overgeven...
3 * birdstrike waarvan 1 * overnight wegens verbogen fanblades
2 * pax gearresteerd (1 * sexual harrassment, 1 * smoking)
1 * full fuel (20800 kg)
2 * GA (1* LGW due ATC en 1 * unstable (natuurlijk was de capain PF ;) maar ik wist niet dat thermische effecten zo sterk konden zijn)
1 * Mach 1.05 (OK, groundspeed dan)
7 weken 'out of base' gevlogen
10000 * irritante slots
xx aantal k*t landingen, gelukkig meer goede landingen ;)

Allemaal alvast happy landings in het nieuwe jaar, dat iedereen de selecties mag krijgen en halen waar men op wacht of suc6 met de keuze van de vliegschool, en/of gewoon heel veel plezier met vliegen!
 
Mijn bijdragen voor 2010:

439 uur totaal en nog 28 te gaan,
188 landingen waarvan 100% op t handje
1 stuiter (auw, voor t achterwerk en t ego)
2 go-arounds, kistje op de baan en 1 x not stabilised
26 uur sim
2 keer belaserd
2 RA
3 keer birdstrike
1 keer TERRAIN TERRAIN
ongeveer 50 leuke nachtstops, 1 minder leuke
0 diversions volgens mij
voor t eerst de Alpen gekruist
Langste vlucht 2:40, kortste 0:30 blocktijd

en het wordt nog steeds leuker... I can't believe they're paying me for this stuff.
 
Totaal: 160 uur en iets meer landingen.
ME/IR profcheck weer gehaald.
Paar overlandjes (eerste keer met pax naar Duitsland)
4 keer VFR landing Schiphol met mn C172
Record tijd in Amsterdam CTR hangen voor een fotovlucht: 2,5 uur (Amsterdam marathon)
5 maal zieke passagiers (hebben het gelukkig allemaal in het zakje gedaan)
Sollicitatie brieven: veel
Uitnodigingen selecties 2 maar voor volgend jaar...

Happy landings en een goed 2011!!!
 
Last edited:
525uur 744F, 93 legs, 38 landingen als PF.
Slechts1 keer hoeven de-icen - 'k ben een mooi weer vlieger ;)
0 Go Arounds
1 Diversion
1 hele mooie RTO; 07R HKG 6 uur geblokkeerd. :haha:
4x tankering volle tanks: 160t
0 echtscheidingen
0 vriendinnen
minder bier gedronken - kan geen alcohol meer ruiken na met Onassis de Vulkanische as uit Ijsland in Kanazawa te hebben weggespoeld.

10 man door de Typerating Grondschool geholpen - JPC next?:D

Prachtbaan..

Onassis, je bent LUX vergeten! ;)
 
551 uur A340 - waarvan ongeveer 1/3 in de bunk - 0 landingen
13 uur C180 float plane - ongeveer 40 landingen
4 uur PA18 - iets van 25 landingen

Kortste vlucht: 0.3 uur
Langste vlucht: 14.6 uur block

26 trips (nog 2 te gaan)
Auckland (19x.... ja negentien wtf :') )
Brisbane (2x)
Vancouver (1x)
Dubai (1x)
Rome (1x)
Moscow (1x)
Parijs (1x)
(London en Moscow nog een keer te gaan)

0x de-ice, maar dat komt dus nog wel op de volgende 1 trips

40+ in-flt desserts
0 kg zwaarder geworden
tig miljoen kg aan dooie dino's verbrand
 
Sink Rate, je bedoeld beLASERD en belazerd ;)
Wat was er met die terrain terrain, als je dat hier vertellen wilt?

En het trieste is dat ik idd bij FR niet opkijk van dit soort zaken. Het is geen dagelijkse praktijk, maar een vluchtje vanuit Kaunas of Riga is altijd een potentiele "copper".
Nu had onze stewardess echt een goddelijk achterwerk, dus die vent dacht, die ga ik ff lekker "slappen". Alleen had hij dat ff moeten vragen, want het mocht niet. De opgave dat hij de Duitse nationaliteit had maar het niet sprak, wel Russisch, en uiteindelijk waarschijnlijk Romeens was, was weer kaasje voor de politie. Verder business as usual ;)

En roken, tsja, dat mag niet hé, in café niet en in het vliegtuig niet.

O, en 2 weken geleden. Seatbelts aan op 15000 ft: "ladies & gentlemen, in preparation for landing the captain has switched on the seatbelt sign. Please return to your seat, the use of the toilets is no longer permited" (beter opletten mevrouw, ik ben nog geen captain ;).
Maar goed, de beste man stond al in de rij voor het toilet, en moest en zou plassen. "Nee, kan echt niet, we gaan zo landen etc..." Nou, gulp open en daar kwam little John ook even het zuurstof gehalte checken. Die mocht ook even iets uitleggen aan Oom Agent.
 
minder bier gedronken - kan geen alcohol meer ruiken na met Onassis de Vulkanische as uit Ijsland in Kanazawa te hebben weggespoeld.

Onassis, je bent LUX vergeten! ;)

En jij de Houston-experience ;-)
Geen probleem heb nieuwe biermaatjes in Kliko en Janus gevonden ;-)
Ja Lux vergeten..èn Lagos..èn Malpensa..thanks for reminding me! Pff

@lollercopter: Germaanse cargo..dat zijn toch treinstellen? Geintje

O ja met supi een 74 VFR over Duitsland gevlogen zonder verder iemand in de lucht..dat was al 65 jaar niet meer gedaan..
 
Last edited:
Status

Status

95hr Total
29hr MEP
20hr FFS 738
136 landings
ME/IR (fATPL) brevet
veel gesolliciteerd
1 selectie
DLR GU gehaald

..2011, op naar een job!

En iedereen alvast een vrolijk kerstfeest en beste wensen!
 
Last edited:
Het was een mooi jaar:

872:06 uur op de 737-800
428 landingen waarvan 327 dag en 101 nacht
2 G/A vanwege RVR below minimum
1 x teruggekeerd naar airport vanwege gebakken vogels
1 x lightning strike
1X FMC Fail
Verder weinig bijzonders

Useless facts:
289.203 NM totaal

Milieu verantwoording:
2.003.910 KG "geplette dinosaurus*" verbrand
7.970.096 KG/CO2
14.461 Bomen (in afwachting van planting)


Iedereen een heel mooi nieuw jaar met veel uren of mooie baan! Tot op de borrel!
 
+/- 400 uur RFI SEP, RFI MLA
940 landingen
1 birdstrike
1 keer engine failure
+/- 80 x 30 min aerobatics, waarvan +/- 5 keer een zieke passagier
1 keer een trip naar Engeland om Waylon op te halen, vervolgens 4 dagen vastgezeten ivm aswolk... (Nice to know, Engels luchtruim was al die tijd wel gewoon open, dus we konden daar naar hartelust rondtuffen)
 
Wel heel erg opmerkelijke verschillen tot op heden wat betreft jullie ervaringen met gelaserstraal.

PH-JPC, dat zal wel meer vliegen en minder landen worden op de nieuwe kist die je gaat vliegen. :)

O ja met supi een 74 VFR over Duitsland gevlogen zonder verder iemand in de lucht..dat was al 65 jaar niet meer gedaan..

Ben benieuwd naar jullie verhaal! Ik wist trouwens niet dat je al zo oud was! Geintje ;)

Van enig brommen is in mijn geval niet veel gekomen.
Maar een geweldige ervaring die ik wat betreft het vliegen kan noteren: 2 uur op Seppe op de grond getraind in de 737NG-sim onder leiding van een van onze AW'ers. Jo, nogmaals hartelijk dank hiervoor :biertje:

Iedereen nog veel geslaagde landingen toegewenst op allerlei gebied :rt:
 
870 uur A319
488 sectors
6 G/A (2PM,4PF), meestal tailwind >20Knots op CTA/PMO
hoop vogels
hoop lasers, meestal op approach in NAP
1 Diversion
1 Amber land asap
+/- 10 Autolands, ++FG MXP
2.92mSV Radiation
 
Quill, grappig, heb waylen op de radio gehoord dattie niet kon komen. Jullie zijn schijnbaar vertrokken maar kregen van AMS geen toestemming? Misschien ook een mooi verhaal om te delen?
 
Back
Top