Totalen 2010

778 uur B738
5 uur SEP
9 uur sim (+/- 12 uur sim zonder loggen)
406 landingen (187 zelf)
12x Cat IIIA approaches
0x Go arounds
1x wx diversion
3x medical emergencies (1 diversion)
3x Bird strikes
4x politie gebeld (2x is de pax afgetuigd door de politie)
1x politie gebeld en niet gekomen(!)
1x door de politie opgewacht(?) Pax werd gezocht voor zaken van 20 jaar geleden.
2 dagen zonder Auto Throttle
1x circling CCF zonder Auto Throttle
1 vlucht raw data, manual flight

Edit: vergeet ik nog het belangrijkste....
1x dame ten huwelijk gevraagd, bruiloft staat gepland voor de zomer van 2011
 
Last edited:
@JC
Als ik beLASERD ben voel ik me altijd beLAZERD... Fijn dat de woordspeling gespot werd haha. Serieus, wat voor soort mensen vindt het leuk om airliners in de (potentieele) problemen te brengen?

Die TERRAIN warning was een non-event. Maar ik was wel blij dat ik VMC was zodat ik dat ook zelf kon zien....
 
@ JC:

we waren vertrokken met toestemming van Amsterdam, dus lekker 3,5 uur onderweg geweest naar Nottingham. Daar aangekomen spande het erom of we nog terug zouden kunnen of niet. Dus instappen en wegwezen. Maar boven Cambridge werd ons verteld dat het NL luchtruim dicht ging en dat we dus niet naar NL mochten vliegen. We zijn toen maar geland op Cambridge Airport en hebben verder in Engeland onze tijd doorgebracht. Dus niet in een weiland geland of door F16's tegengehouden zoals in de media is verteld :haha: zou het overigens wel nog leuker hebben gemaakt dan het al was :grijns::grijns:
 
Altimeter, toch niet al afgestompt?

Haha nee hoor ;)
Maar het was echt een heel rustig jaar met eigelijk geen spannende dingen en/of bijzonderheden :D
Iedereen maakt altijd van alles mee maar ik heb in 5 jaar tijd amper wat mee gemaakt. Misschien ook maar goed ook ;)

groeten
 
50 uur zweefvliegtuigen.
110 landingen.
Eerste overlandvluchten gemaakt dit jaar, onbeschrijvelijk gevoel om voor 't eerst solo buiten glijbereik van je veld te gaan. Toch wel soort van drempel waar je overheen moet.
Langste overland 220km, 6 uur met de kaart op schoot gezeten. :biertje:
 
617 uur 332/333, geen bijzonderheden alleen een keer of 3 een valse fire indication door een ontsmettende spray die de cabin crew in de cabin spuit en dan vergeet om de wc deur dicht te doen. Voor het jaar 2011 los als F/O heb er zin in :D
 
Totalen 2010

Single Engine : 42.4 uur
Fokker 50 : 180.1 uur
Fokker 50 SIM: 7.0 uur

0 Go Arrounds
1 Diversion
1 Faillissement

En nu maar hopen dat 2011 een rustiger jaar mag worden met MEER vliegen, en minder ellende.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Totalen 2010

Single Engine: 42.4 uur
Fokker 50 ME: 180.1 uur
Fokker 50 SIM: 7.0 uur

0 Go Arrounds
0 Diversions
1 Faillissement

En nu maar hopen dat 2011 een rustiger jaar mag worden met MEER vliegen, en minder ellende.

Groeten

:radar: André :radar:

Zo en alweer druk bezig met sollicitaties mister pimp in wording? Staat er al wat te pruttelen? Want wat Denim is overkomen en dus ook jou is natuurlijk mooi bagger.

Verder had JC een fantastisch spectaculair jaar achter de rug. ;). Haha.
 
Single Engine: 60 h
Fokkert 50: 230 h
Sim: 10,5 h

Landingen: 268 x
Autotrottle u/s: 268 x

Birdstrikes: 3 (2 kraaien, 1 mus)
Diversions: 3
Missed approaches: 2
Visual approaches: ong. 200

Mooiste vluchten: Sail '10 photoflight & Air-to-Air photoflight van de Fouga

nog steeds een TPPert and proud of it, hahaha


Many happy landings in 2011 everyone!!
 
Doet die autothrottle het niet meer sinds die birdstrike met die hele grote vogel (mus)? ;)
 
Totaal +/- 750 uur op de 737 :) Ga het niet precies uitrekenen want heb ik geen zin in.

Geen diversions, geen go-arounds, geen emergencies, geen boze brieven van de baas. Nothing special :) Paar keer politie of ambulance nodig gehad voor stoute danwel zieke pax. Af en toe wat stuk gegaan, paar keer out of hours (volgensmij elke keer ivm stakende danwel vervelende Spanjolen).
 
Met wat volgende week nog gaat komen, 2010 voor mij was dik 450 uren en meer dan 200 keer up en rubber trekken bij het neerkomen. In de onderstaande alfabet soep staan de ontelbare vele deadheads met Klem en andere airlines er niet tussen:

EHWOLGAVOEDFOLBALGAVOJAMOLBALGAVOLBALGAVOLBALOWWOLBAOEDFOMDBOOMSOEDFOMADOKBKOMADOTBDLGAVOJAMLGAVEGLFLSZHLGAVOMDBLGAVOLBALGAVLTBALGAVLSGGOLBALGAVLIMLOJAMOOMSOEDFOERKLGAVEDDLLGAVOMDBLGAVOMDBOMADLGAVLIRAOJAMOLBAOMDBOLBAOMDBOJAQOMDBOLBAOMDBOKBKOLBALGAVOEDFOJAMLGAVOLBALGAVOJAMLGAVOLBALGAVLFPBLGAVOLBAOJAMOLBALGAVEGLFOLBAK1H0K1H0LGAVOLBALGAVOJAMOLBALGAVOJAMLGAVOLBALGAVOJAMLGAVLIMLEGLFLIMLLGAVOLBALGAVOJAMOLBALGAVLGAVOLBALIRALGAVOJAMLGAVEGLFLGAVEGLFOLBAOOMSOOGBOOMSLCLKEGLFLHBPLDSPLGAVLDSPEDDLLGAVOLBALGAVLEALLDDULEALEGLFLEALLSZHLIMLOLBAOMAAOKBKOLBALIMCLIMLEGLFLEPALEBLLIPZLIEOEGSSLFMNLIMLEGLFLIEOLIMCEGLFLIEOLGAVLEBLLGAVEGLFLGAVLFPBEGLFLFPBLGAVEGLFLGAVOJAMEHLEEHLELGAVOLBALGAVEGLFLGAVOLBAENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENSBENTCENGMENEVENTCENGMENEVENTCENGMENEVENTCENGMENEVENTCENGMENEVENTC

2010 is onverwacht toch nog een bewogen jaar geworden, paar maanden geleden ben ik er na dik zeven jaar “uitgewerkt”. Binnen een maand elders direct entry begonnen en inmiddels weer los en helemaal happy peppie. Grootste nadeel is dat ik helaas de Golbal vooralsnog misgelopen ben. Maar nu heb ik een echt nagenoeg steady roster, een mooie nieuwe omgeving met veel aardige mensen (ontelbare blonde lange slanke meides), professioneel bedrijf met goede SOPs, achterlijk duur bier en fantastisch vliegen in, ok, af en toe pokke weer met prachtige bergen. Nog een ander positief punt is dat m’n niet alleen m’n SEP weer geldig is maar ook de JAA rating naast de FAA. Allemaal een safe, gelukkig en gezond twenty-eleven gewenst.
 
Total 2010:

Total Time :302 hr
Landingen : 320
G/A: -
Unpressurized flight: 6 (Fokkers worden oud ;))
CAT II: - (Guess I was lucky everytime.. )

1 Faillissement, en gelukkig weer een (blij!) persoon met een TurboPropProfieltje ;)

Fijne dagen, en een voorspoedig, gezond en gelukkig 2011!
 
Back
Top