Totalen 2010

PH-JPC

New member
Nu de kerstman en zijn avonturen toch weer de Airworkether in zijn gestuurd kunnen we net zo goed meteen de volgende traditie oppakken; de totalen van 2010!

Uren, landingen, bijzonderheden en alles wat men zelf nodig vindt om mede te delen.
Gewoon omdat het kan.

En dan trap ik 'm maar af aangezien ik nog maar een paar vluchtjes op mijn rooster heb staan komende maand;

570 uur (737-700/800)
175 landingen
3 Autolands/CatIII actual
4 Ferryflights
2 TCAS RA
4 Birdstrikes
1 Diversion vanwege zieke passagier
1 overweight landing
30+ groene lasers waarvan de meest extreme een solid lock vanaf de grond op FL370 boven Praag.
1 heuse UFO gespot boven Spanje gedurende een uur. Raarrrrrr....
1 (succesvolle) selectie; volgend jaar op naar een nieuwe kist en nieuwe operatie! :yeehaa:

Ps; ik kijk uit naar de Nieuwjaars borrel Andre! :biertje:
 
Mijn bijdrage:

750 uur (737-800)
300 landingen
1 GA
2 Autolands/CatIII actual
2 Ferryflights
0 Tcas RA
2 Birdstrikes
2 Diversion Wx/Tech
0 Lasers
0 Ufo's
0 selecties
15 simuren
 
Last edited:
Gotta love Logten Pro, alles in 1 oogopslag:)

330 uur
826 landingen
Wat losse uurtjes Multi Engine, FNPT2 & 737 Sim
Nog steeds geen vaste baan...
oja...en m'n propedeuse werktuigbouwkunde
 
Het was niet de bedoeling dat het hier bij blijft, maar ach.... Deze heb ik vast in de pocket en omdat er nog geen niet beroeps de handschoen heeft opgepakt....

16 uur (Technam P92E, Ikarus C42, Ikarus C22)
29 landingen
Alles met het handje, geen CAT's, geen diversions, geen zieke passagiers, geen... en zo verder.

Meest spannende was wellicht nog wel een van de laatste vluchten van EDLD naar EDLS met zo veel tailwind dat mijn passagier de C42 het niet meer grappig vond om in de lucht te roeren. We merkte allebei dat het toch wel fijn was als ik stuurde, want dan merkte je nauwelijks meer wat van de wind.

Geen ufo's, geen selecties en meer van dat soort dingen. Wel heel veel plezier gehad aan het vliegen. Serieus overwogen om een kist te kopen. We hebben gekeken naar twee zephyr's en een fascination, maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig toch maar blijf huren, hoewel het blijft kriebelen. Maar alleen vind ik het geen haalbare kaart.
 
Even kijken, lang leve Logten Pro inderdaad.
Dit jaar in totaal 32.4 uur SEP op de C 172 en de PA-28 ofwel de benodigde uren PIC gehaald.
Daarnaast erg hard gestudeerd voor theorie ATPL en inmiddels klasse 2 AME geworden.
Verder: 1 birdstrike, 1 airspace infringement, geen TCAS RA, geen lasers, geen UFOs, geen diversions ivm zieke passagiers en 33 happy landings!
 
+- 450 uur
+- 350 landingen (moet de skidmarks op LCY nog tellen)
3 G/a (waarvan 2 op een dag)
2 Diversions
1 Maal ingesneeuwd
1 Maal met gear down geferried (nog trager vliegen in de Hollandse trots)

Vrolijke feestdagen iedereen!!

RR
 
Mijn logboek eindelijk bijgewerkt dankzij Logten Pro. (Airpool.nl, bedankt voor jullie collectiviteitskorting. ;))

Ook dit jaar weer alles op de hand met 190 uur actual en 60 uur simulator. Hoogtepunt was het 'command' krijgen over een Lynx. Het aantal deklandingen dit jaar zijn er 26 en helaas maar 2x een SAR inzet gehad. Verder na een uur Hawk vliegen er achter gekomen dat ik meer gemaakt ben voor een helikopter dan voor een jet. :bwah:

Volgend jaar waarschijnlijk nog minder uur wegens invoering van een nieuwe helikopter en de bezuinigingen.

Goed verlof en fijne feestdagen! :airforce:
 
En mijn logboek zegt over 2010:

40:50 uur totaal
18:10 uur overland
22:40 uur lokaal
17:05 uur PIC
23:45 uur DBO
89 landingen

Maar het allerbelangrijkste: PPL gehaald.
 
De luxe van teveel uren!

Ongeveer 400 uur sim A320
Ongeveer 330 uur actual 320
Ongeveer 20 uur C208, de LEUKSTE uren

Ongeveer 1000 engine failures, 20 dual haydraulic failures, 40 flap/slats problems en nog veel meer shit. Gelukkig allemaal in de sim…….

Van alle uren is zeker 90% training en checking. Veel getalenteerde vliegers gezien, wat het leven leuker en makkelijker maakt!
 
Ik vliegs inds 10 jaar para's op Teuge met de 208. De meest uitdagende en leuke vorm van vliegen!

Helaas te weinig tijd om het te kunnen doen, wordt mijn goede voornemen voor 2011!

Fijne feestdagen!

Chris
 
uren: ?
Landingen: 0:dozey:

-------------------
Kaapstad 9x
Kualalumpur 6x
Manila 4x
Johannesburg 4x
San Francisco 3x
Singapore 2x
Sao Paulo 2x
Hangzhou 2x
Dar es Salaam 2x
New York 1x
Chengdu 1x
Atlanta 1x

Totaal 37 keer mijn koffer ingepakt!

Fijne feestdagen!!

Purno
 
588u 747-400
915u van huis weg (al wordt thuis de suggestie gewekt dat ik er nooit ben)
95 sectors, 38 landingen, geen go-arounds, no diversions, 2 cat3b's

En dat is gedaan met vluchten naar:
Melbourne, auckland, santiago de chile, panama, mexico city, quito, bogota, curitiba, miami, houston, huntville, atlanta, los angeles, chicago, indianapolis, anchorage, new york, hongkong, hanoi, saigon, shanghai, beijing, baku, almaty, doha, amman, damman, dubai, karachi, kuwait, abu dhabi, budapest, beirut, nairobi, libreville, brazzaville, accra, manston en komatsu.

Helaas dit jaar niet in bangkok en prestwick (bummer pff) geweest.
Kan er misschien 1 of 2 gemist hebben.
En dan ben ik nog steeds op weg naar anchorage, seattle, calgary
Met kerst een miami, new york, mexico te doen, terug op de 31e

Happy (l)andings
 
Back
Top