Stella levert piloten?

sjors en stella,
hartelijk dank voor jullie onderbouwde reacties!
Ik had niets anders van jullie verwacht.

Excuses dan dat ik niet voldoende dit forum scan om u elke dag van repliek te kunnen dienen. Maar goed, wel grappig om te zien dat je sowieso al bevooroordeeld bent aangezien je aanneemt dat ik Stella-student ben en mij meteen in een hoekje plaatst van iemand die wegrent voor eventuele problemen/kritiek ("ik had niet anders van jullie verwacht")

Stel jezelf is de vraag: Waarom zou de Directie van Stella in godsnaam op dit forum zichzelf gaan verdedigen. Aanmeldingen krijgen ze toch wel, geld ook, het interesseert ze geen ene bal wat 1 of 2 gefrustreerde airworkers hier posten.

Hetzelfde geldt voor de studenten, je wilt je in tijden als deze echt niet in de vingers snijden door iets over je school te schrijven waar ze je evt op kunnen pakken. Dan kan je wel zo'n slap verhaal op gaan hangen dat ik dan niet in de cockpit thuis hoor (wat trouwens totaal niet relevant is) maar ik, en vele anderen, nemen die gok liever niet.

Ik zal vanavond nog wel even kijken of er een reply is. Ik wil namelijk niet dat je elke avond gefrustreerd op je nageltjes zit te bijten omdat ik nog niet geantwoord heb Morning Glory.
 
Sjors,

onderbouwend alsjeblieft, niet aanvallend, op deze manier ga ik morning glory voordeel van twijfel geven terwijl dat totaal niet waar hoeft te zijn.
Maar laten we on topic houden,
sjors zou je wat positieve dingen over stella kunnen vertellen, ik neem aan dat je student bent van stella, en zo niet heb je andere banden met stella?
ik ben benieuwd!
gegroet,
RockyG
 
Mocht je een uurtje hebben, spit gerust onderstaand topic "even" door, maar lees vooral over de offtopic gedeeltes heen (dat is valuable drinking time). http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6806

Bezint eer ge begint.

Ik denk dat meer mensen deze topic zouden moeten door lezen, en dan eigenlijk geen eens zo zeer om wat er over Stella gezegd wordt. Lees juist wel de offtopic stukjes ook.

Het beeld dat gevormd wordt is dat (net zoals ogenschijnlijk hier gebeurd) er op meerdere manieren goed advies wordt gegeven over verschillende zaken. Soms wat harder van taal, soms heel genuanceerd.

En dat er altijd mensen blijven die liever geen advies horen want ze kunnen het zelf allemaal. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval op mensen die dat doen, zie het eerder zo:

Wees juist blij als je hier op Airwork bent en advies kunt inwinnen van de "meer ervaren luitjes". Die hoogst waarschijnlijk dezelfde valkuilen als jou hebben getrotseerd of het dan wel niet vaak voorbij hebben zien komen in hun tijd hier op het forum.

Let wel, ik zeg hier niet mee dat ze altijd gelijk hebben, maar denk wel na dat je advies krijgt van mensen die in het "wereldje" ervaring hebben en dat je dus niet automatisch maar modder moet gaan gooien omdat jouw plan volgens hen niet realistisch is.

Cheers,

- Slipstream

P.S.: Deze post was overigens aan niemand persoonlijk gericht (geen sarcasme).
 
Stel jezelf is de vraag: Waarom zou de Directie van Stella in godsnaam op dit forum zichzelf gaan verdedigen. Aanmeldingen krijgen ze toch wel, geld ook, het interesseert ze geen ene bal wat 1 of 2 gefrustreerde airworkers hier posten.

Hoe zo niet? Je kan best onwaarheden die over je school gezegd worden ontkrachtigen met feiten. Ook kan je antwoord geven aan mensen die op een volwassen en geciviliseerde manier kritische vragen aan jou (school/bedrijf) stellen. Ze hoeven inderdaad niet te reageren op bepaalde meningen. Zoals ik al eerder schrijf heb je weinig aan dat soort informatie. In jou reactie staat ook een hoop geschreeuw zonder enige onderbouwing van feiten, het klinkt bijna gefrustreerd.

Hetzelfde geldt voor de studenten, je wilt je in tijden als deze echt niet in de vingers snijden door iets over je school te schrijven waar ze je evt op kunnen pakken. Dan kan je wel zo'n slap verhaal op gaan hangen dat ik dan niet in de cockpit thuis hoor (wat trouwens totaal niet relevant is) maar ik, en vele anderen, nemen die gok liever niet.

Waarom bang zijn? Ik ben zelf nog nooit bang geweest voor mijn school. Als de school geen baangarantie aan je geeft (dus een baan voor je kan regelen) kunnen ze je ook niet van een baan afhouden.

Ook wordt er niet gevraagd het eens te zijn of om de vuile was buiten te hangen. Jij reageert nu op de mening van iemand want volgens hem dan wel, dan wel niet in de cockpit thuis hoort. Aan zo’n mening heb je toch niets! Je reageert niet op de vragen omdat je bang bent iets verkeert te schrijven. (verkeert in de ogen van de school), maar neemt wel de moeite te reageren op een mening van iemand waar jij helemaal niets aan hebt. Dan kan je maar beter je oordopjes en slaapmasker weer opzetten, en totaal niet reageren.

Grtz Mike5
 
Hetzelfde geldt voor de studenten, je wilt je in tijden als deze echt niet in de vingers snijden door iets over je school te schrijven waar ze je evt op kunnen pakken. Dan kan je wel zo'n slap verhaal op gaan hangen dat ik dan niet in de cockpit thuis hoor (wat trouwens totaal niet relevant is) maar ik, en vele anderen, nemen die gok liever niet.

Hoezo niet relevant? Als jij straks met een captain vliegt die iets doet waar jij het totaal niet mee eens bent wordt er wel verwacht dat je je mond open trekt en je mening geeft.
Ook als je weet dat diezelfde captain een maand later jouw examinator/instructeur is bij een simulator sessie.

Als je nu niet je mond open durft te trekken tegenover een vliegschool waar jij een goed betalende klant bent dan is de drempel in de cockpit straks nog veel hoger.
 
Helemaal mee eens. Geen beargumenteerde meningen geven die zaken veiliger dan wel eerlijker maken, puur uit angst voor een (onterechte) status is niet de attitude die mijn voorkeur zou hebben. Beslissingen om zulke gigantische bedragen in een school te steken zijn van significante invloed op het verdere leven van het persoon, daar mag best transparant mee omgegaan worden.
 
Sjors,

ik ben door m'n nagels heen, dus kan weer reageren.
Ik had niet de indruk dat u student bij stella was, want dat had ik al uit uw eerste post begrepen, maar inderdaad had ik geen antwoord verwacht op mijn verzoek om met voorbeelden te komen van uw tweede post m.b.t. afgezeken studenten.
In uw laatste post heb ik wederom geen voorbeelden van afgezeken studenten mogen ontvangen.

U heeft helemaal gelijk dat de directie van stella helemaal tot niets verplicht is m.b.t. airwork, maar ik en vele "gefrustreerde airworkers" met mij zijn gemeend nieuwsgierig naar een onderbouwde reactie op de kritiek die er in de afgelopen JAREN gespuid is op dit forum.

Ik had inderdaad ook al aangegeven dat de directie geen slaap zal verliezen aan mijn gefrustreerde pogingen tot openheid alhier, maar neemt u van mij aan dat het de gemoederen op het immer gezellige Teuge al meerdere malen heeft bezig gehouden en dat doet mij deugd.

Aangezien kennelijk niet iedereen in de betreffende materie is ingelezen, staat u mij toe om nogmaals te herhalen dat ik mijn frustratie op dit forum enkel spui om de huidige lichting adspirant vliegers te waarschuwen voor de verkeerde voorstelling van zaken waar ik bij stella persoonlijk getuige ben geweest en waar ik menig PM over heb mogen ontvangen.

Doe met de informatie wat u wilt, maar het zou de mens sieren de kritiek in ieder geval mee te nemen in een eventuele beslissing omtrent de toekomst.
Het is wat makkelijk elke vorm van kritiek af te doen als gewauwel van een gefrustreerde airworker, maar als u dat prettig stemt: at your service!

Teruglezend lees ik nu dat ik nu 4 (5) maal het woord frustratie heb verwerkt in deze post; als dat geen voer voor psychologen is, weet ik het niet meer.
 
Er wordt wel vaak te pas en te onpas gegooid met wat voor een persoon er dan wel dan wel niet in de cockpit moet zitten. Ik heb met heel veel verschillende mensen in de cockpit gezeten, en ik vind niet dat je uit de post van Sjors kunt opmaken of hij wel of niet een geschikte persoonlijkheid zou hebben voor in de cockpit. Daar hebben psychologe een lange schriftelijke vragen lijst voor en een gesprek met de persoon in kwestie. Dan nog keuren ze debielen goed. (om mijzelf maar even als een voorbeeld te noemen :grijns: )

Dat Sjors bang is om in het openbaar commentaar te geven op de school omdat hij denkt (ten onrechte in mijn ogen) dat de school zijn toekomst negatief kan beïnvloeden. Zegt natuurlijk niet dat hij daadwerkelijk niets zegt tegen de school.

Ik denk dat als jij met een examinator vliegt en je mond open trekt als hij iets doet waar jij het niet mee eens bent een goede zaak is. Maar ik zou het totaal ongepast vinden als je dat dan in het openbaar gaat lopen verkondigen.

Grtz Mike5

Ps

Ik wacht nog steeds op feiten waaruit blijkt dat de kritische houding van sommige ten onrechte is.
 
Mike5,
goede (kritische) reactie, maar even ter mijner verdediging: ik heb nooit gezegd dat sjors niet in een cockpit thuis hoort. Daar ken ik hem (gelukkig) niet goed genoeg voor en ik ben (gelukkig) geen psycholoog.
However: "You never get a second chance for a first impression". (Andrelon reclame)
Het lukt me even niet om mezelf te quoten, maar lees post#92 even terug en dan zie je dat ik heel algemeen stel dat mensen die niet tegen kritiek kunnen niet in een cockpit thuis horen. Achter die uitspraak blijf ik staan, maar laat mij hem even nuanceren: als je echt niet tegen kritiek kunt, kun je altijd nog een single pilot operatie gaan uitvoeren, maar denk daarbij niet aan een militaire carriere in bijvoorbeeld een F-16, want daar wordt je binnen zeer korte tijd het systeem uitgeflikkerd als je niet tegen kritiek kunt!
Je moet dan meer denken aan een single pilot operatie in bijvoorbeeld een Piper of Cessna, waarbij je vooral niet te veel hoeft te inter-acten met bijvoorbeeld een student, werkgever, opdrachtgever of collegae.
Maar ik dwaal af.
Ik stel ook nog, ietwat ongenuanceerd, dat je zonder ballen (m/v) niet in de cockpit thuishoort.
Redelijk onbeholpen jan-boeren-klompen Nederlands, maar probeer vooral weer tussen de regels door te lezen of anders mijn volslagen onzinnige advies volledig in de wind te slaan.

Kumbaya alweer.
 
Heren, leuke discussie weer.

Maar even on topic.

Stella doet wel degelijk aan nazorg:biertje: Ik weet alleen niet of dat voldoende is voor de studenten die ze thuis hebben zitten.
Maar in ieder geval goed nieuws voor de gelukkige die hiervoor in aanmerking komen.

Er is hoop:eek:


www.sunexpress.com
 
Last edited:
Ik heb net 600 uur gevlogen (vandaag laatste vlucht) bij Pegasus op de 737, maar aan het einde van het contract moet je toch echt weer plaatsnemen voor nieuwe mensen die dus schijnbaar allemaal 26000 euro neerleggen. Dus let op je staat vanaf nu dus gewoon weer op straat met 100 uur 737 op zak en de kans om daarmee een baan te krijgen is echt nihil. En ben trouwens wel erg benieuwd of de turkse overheid daadwerkelijk geen werkvergunningen meer gaat verstrekken aan mensen zonder 500 multi crew ervaring...
 
Strut en Roden737: I applaud you sirs!

Eindelijk eens goed nieuws m.b.t. stella. Ik ben hier echt niet alleen maar op zoek naar negatieve inside-informatie, maar ben blij dat er eindelijk uberhaupt weer eens iemand reageert die persoonlijke ervaring heeft met de gang van zaken binnen stella.
Het lijkt er in ieder geval op dat jullie goed terecht zijn gekomen en ook enkele van mijn ex-studenten zitten er warmpjes bij de Cityhopper bij.
Verder zit de ex-scheduler van stella gezellig op de rechterstoel van een Transavia.com 737 en dat gun ik ze van harte. (C. laat je horen).
Ik zou graag van jullie vernemen waar de nazorg specifiek uit bestond en wat er met de andere paar honderd ex-studenten van stella is gebeurd.
Ik weet dat enkelen instructie geven op het mooie Teugse instituut, maar voor zo ver zijn jullie enkele van de weinigen die eindelijk eens een positief geluid laten horen.
Ik hoop echt dat mijn kritiek HEEL snel achterhaald gaat zijn en dat de goede weg die stella in lijkt te zijn geslagen, zich doorzet.
Ik zal de eerste zijn die stella daarmee feliciteert en mijn luide kritiek om zal zetten in applaus.

Chapeau!
 
Vandaar dat ik al meerdere malen de directie van stella heb uitgenodigd om mijn kritiek beargumenteerd onderuit te halen, maar helaas tot zover zonder resultaat.

Misschien had Stella wel geld geparkeerd bij de DSB bank of hadden ze aandelen in de TEG en is het daarom zo rustig.:grijns:
Just kidding!

Maar leuke info Strut, maar wat nou, nazorg??

Schreef Diana een paar dagen geleden niet een berichtje dat iedereen bij Sunexpress kon solliciteren?? Doet me denken aan 3 jaar geleden toen Stella zogenaamd een "deal" had met Lufthansa. Er is nooit enig leerling van Stella direct naar Lufthansa gegaan. Een handjevol (echt niet meer dan dat) zijn ooit naar Cityline gegaan maar daar kon iedereen solliciteren. Als ze dat nu met Sunexpress WEER als "deal" gaan beschrijven, dan jokken ze gewoon. Iedereen moet de dlr test doen en ervoor slagen. Daar kun je geen deal van maken.
Vind het wel sneu voor de mensen die erin trappen! Die zouden nu toch eindelijk eens beter moeten weten en dit soort dingen met een korreltje zout moeten nemen.
 
Last edited:
Gisteren was ik op de informatiedag van Stella en het werd gezegd, dat over ongeveer drie weken groot nieuws zou komen over drie maatschappijen uit 'landen waar de economie heel hard groeit' aan die Stella piloten zal leveren. Heeft iemand hier meer informatie over?

Ik heb de eerste post er nog maar even bij gehaald. Er zou dus binnen drie weken groot nieuws komen. Inmiddels zijn we bijna vijf weken verder. Heeft iemand het grote nieuws al vernomen? :niet_bli:
 
@MG

Bedankt voor de felicitatie maar ik werk al ergens anders:haha:

Anyway, ik sprak een ex leerling van mij die het een en ander vertelde.

Geen TR.
Bond 3 jaar.
3000 Euro Bruto / maand

DLR required.

Geen slechte deal al zeg ik het zelf.
Ze gaan uitbreiden.
Er zitten er geloof ik 10 in de selectie en allemaal door Stella geregeld.

Goed nieuws uit de Stella hoek:biertje:
Hopenlijk vinden er nog meer ''Stella-isten'' een baan bij Sun.

Tevens denk ik dat ze wel wat milder zijn met zichzelf in het nieuws brengen.
 
DLR required, maar allemaal geregeld door Stella.....gaat een beetje tegen elkaar in he?. Zeker icm het bericht hier op het forum dat iedereen er kan solliciteren! :dozey: Iets met dood maken met een blije mus..of hoe was dat ook alweer?
 
@MG

Bedankt voor de felicitatie maar ik werk al ergens anders:haha:

Anyway, ik sprak een ex leerling van mij die het een en ander vertelde.

Geen TR.
Bond 3 jaar.
3000 Euro Bruto / maand

DLR required.

Geen slechte deal al zeg ik het zelf.
Ze gaan uitbreiden.
Er zitten er geloof ik 10 in de selectie en allemaal door Stella geregeld.

Goed nieuws uit de Stella hoek:biertje:
Hopenlijk vinden er nog meer ''Stella-isten'' een baan bij Sun.

Tevens denk ik dat ze wel wat milder zijn met zichzelf in het nieuws brengen.

Wat heeft Stella dan precies geregeld???
 
Back
Top