Stella levert piloten?

Eerlijk gezegd gaat het me er niet om wie of wat ze als deal hebben.
Zou het mooi vinden voor de studenten en toekomstig studenten als er daadwerkelijk een deal uitkomt.
Het gaat er om dat iets of iemand de Stella fabriek tegenspreekt, ze hebben al zoveel voorwendselen gedaan in het verleden dat het nu wel eens tijd word voor feiten. En zonder kwaad over ze te spreken gun ik ze dat ook. Maar ze moeten eens ophouden met dat gebrabbel van ze. Een paar jaar geleden waren ze idd een beginnende school (qua naam) dus heb je te maken met opstart problemen dan wel naamsbekendheid krijgen. Dus kan je je vergissen in een deal of airline. Maar het is geen jonge onervaren onderneming meer, dus van naïviteit mag geen sprake meer zijn.
Al ben ik geen Feyenoord fan maar laat het eens geen woorden zijn maar daden.
Maar hopelijk kan iemand van Stella ons meer vertellen, of is er zoals WFM zich al afvraagt een communicatie verbod via Airwork???
 
Hoi. Het is nu inderdaad vier weken geleden. Na die dag heb ik me voor de nieuwsbrief aangemeld maar tot nu toe nog niets ontvangen. Indien er nog iets komt, zal ik het laten weten.
 
Elke zoveel maanden verzinnen ze weer wat nieuws om over te praten, NIET intrappen tot ze wat kunnen laten zien!!!! zwart op wit. Luister naar MG
 
Luister naar MG

Wow! Thanks, heb hem meteen aan mijn vrouw laten lezen, maar die begon hard te lachen. Ik sta daarom al een dag met een schort en een plumeau in de hand de spinnenraggen weg te vegen.
Bedankt voor de poging echter, maar als vrouw Glorie al niet luistert, hoe krijg ik dan alle nono's onder mijn gehoor?

Overigens ben ik wel benieuwd naar info van mijn grote vrienden uit Teuge.
Vriendjes, willen jullie nu niet eindelijk eens op airwork uit de doeken doen hoe het werkelijk allemaal zit.
De eigenaar en de directeur (vader en zoon) zullen er niet van wakker liggen, maar ik denk toch wel te kunnen beweren dat de kritiek hier op airwork jullie klanten en inkomsten heeft gekost.
En die zijn vele malen meer dan waar jullie mij destijds een oor mee hebben aangenaaid.
Gelukkig voor jullie zijn er nog voldoende mensen die zonder zelf veel na te denken in de stella-boot zijn gestapt.
Zouden jullie me nu eindelijk eens onderbouwd van repliek willen dienen of staan jullie boven al deze onzin en is mijn provocatie het niet waard om te reageren?

In afwachting van uw antwoord verblijven wij.
 
Wow! Thanks, heb hem meteen aan mijn vrouw laten lezen, maar die begon hard te lachen. Ik sta daarom al een dag met een schort en een plumeau in de hand de spinnenraggen weg te vegen.
Bedankt voor de poging echter, maar als vrouw Glorie al niet luistert, hoe krijg ik dan alle nono's onder mijn gehoor?

Overigens ben ik wel benieuwd naar info van mijn grote vrienden uit Teuge.
Vriendjes, willen jullie nu niet eindelijk eens op airwork uit de doeken doen hoe het werkelijk allemaal zit.
De eigenaar en de directeur (vader en zoon) zullen er niet van wakker liggen, maar ik denk toch wel te kunnen beweren dat de kritiek hier op airwork jullie klanten en inkomsten heeft gekost.
En die zijn vele malen meer dan waar jullie mij destijds een oor mee hebben aangenaaid.
Gelukkig voor jullie zijn er nog voldoende mensen die zonder zelf veel na te denken in de stella-boot zijn gestapt.
Zouden jullie me nu eindelijk eens onderbouwd van repliek willen dienen of staan jullie boven al deze onzin en is mijn provocatie het niet waard om te reageren?

In afwachting van uw antwoord verblijven wij.

Hahaha :grijns::biertje:
 
In afwachting van uw antwoord kunnen wij nog lang blijven wachten. Maar ook dit is niets nieuws voor de Stella boys.
 
begrijpen jullie dan niet dat Stella studenten niet meer reageren omdat ze dan toch standaard afgezeken worden? Is vaak genoeg in het verleden gebeurd, en kan me ook een aantal reacties voor de geest halen waarin dit werd bevestigd.
 
Sjors,

kom met voorbeelden alstublieft, want ik kan me niet herinneren dat er studenten zijn "afgezeken" zoals jij het noemt. Wel zijn ze, vaak beargumenteerd, van scherpe kritiek voorzien, maar als je daar niet tegen kunt, hoor je m.i. niet in een cockpit thuis.
Wel kan ik me een geval herinneren van een ex-student van stella die veel kritiek heeft bevestigd en die vervolgens door de school enorm onder druk is gezet.
Vervolgens hebben we niets meer van de goede jongen vernomen.
Zelfs mijn vraag of hij a la Joe Pesci in de Nevada dessert lag begraven, bleef onbeantwoord.
Helaas was hij niet heel erg goed in het bewaren van zijn anonimiteit en heeft hij redelijk wat stront over zich heen gekregen, omdat hij de vuile was buiten durfde te hangen.

Afgaand op het laatste kan ik me voorstellen dat studenten niet erg happig zijn op het uiten van kritiek, maar ook hier geldt m.i. weer: zonder ballen hoor je niet in een cockpit thuis (mogen trouwens best vrouwelijke ballen zijn hoor).
Overigens denk ik dat je na het betalen van ruim een ton euro's best recht hebt om kritisch te zijn t.o.v. het produkt waar je die ton voor hebt betaald.

Vandaar dat ik al meerdere malen de directie van stella heb uitgenodigd om mijn kritiek beargumenteerd onderuit te halen, maar helaas tot zover zonder resultaat.
Zijn ze te druk met alle interne branden te blussen? Ik kan me zo indenken dat ook zij in de huidige economische malaise iets meer tijd hebben voor een weerwoord. Ik sta open voor tegenkritiek, want ik ben nooit te oud om te leren en eventueel mijn ongelijk toe te geven.
 
Ik snap echt niet dat mensen zich afgezeken voelen als er kritische vragen worden gesteld over de vliegschool waar zij de opleiding volgen. Zoals MG al zei, zullen het juist zij moeten zijn die daar hun fortuin hebben neergelegd.

Zoals vaak te lezen is heb ik de MVVL (JAR2) gedaan, en ik heb ook mezelf vaak kritisch uitgelaten m.b.t. deze school. Ik ben zelf ook wel eens via Airwork d.m.v. een privat message door de MVVL benaderd. Ik zou de school in een negatief daglicht zetten en de school alleen maar afkraken. Ik netjes een e-mail terug gestuurd met mijn eigen naam (zoals ik altijd doe aangezien ik niets te verbergen heb), voorbeelden te geven waar ik de school laag hartig afkraak. En in welke post ik onwaarheden geschreven zou hebben, en of zij mijn bepaalde stellingen t.o.v de MVVL kunnen ontkrachtigen. Ik was zelfs bereid om een op “vijandig” ;) terrein een bakje koffie te komen drinken. Ze hebben nooit gereageerd op mijn e-mail. Maar kan mij voorstellen dat als ik zo af en toe om mij heen kijk in de luchtvaart, sommige mensen zich door zo’n e-mail van de school bedreigd zouden kunnen voelen, en hun de mond laten snoeren.

Ik heb ook nog nooit een school op een professionele manier (dus niet schijnheilig d.m.v. een privat message) zien reageren op de kritische vragen hier.

Als iemand tegen mij zegt dat een Audi een stomme auto is en dat je er niets aan hebt. Dan vind ik dat een nutteloze opmerking omdat er niets gezegd word waar ik iets aan heb. Deze persoon geeft alleen zijn mening, die niet de mijne is. Als iemand zegt dat het een auto is die duur is in het onderhoud, en je beter een Toyota kan rijden. Want die is goedkoper in het onderhoud en net zo goed. Kan ik alleen maar zeggen dat deze persoon gelijk heeft w.b.t. het onderhoud en kwaliteit, maar dat ik toch een Audi mooier vind.

Waarom kunnen woordvoerders van een vliegopleiding niet gewoon antwoord geven op de kritische vragen die er zijn? Ik weet het antwoord wel, omdat op veel van de kritische vragen geen antwoord gegeven kan worden. Niet omdat het meningen zijn van mensen, maar gewoon omdat sommige feiten niet ontkrachtigd kunnen worden.

Grtz Mike5
 
Waarom zou je als student van welke school dan ook, met namen van maatschappijen gaan strooien op een internet forum?
Omdat de school dit kennelijk vertikt na een paar zoethoudertjes? 'Dan hadden ze niet moeten zeggen dat.....', ach, dat hoort bij de marketing.

Wellicht dat ik met die ene uitspraak, mezelf weer een hoop gedoe op de hals haal. Maar zoals iedereen weet, pure marketing, uitspraken als: we zijn bezig met maatschappij X, we zijn in gesprek met anderen, blablablabla
Inderdaad, niet zo eerlijk als: er is geen hond die iemand nodig heeft op het moment... Maarja, wat doe je eraan.
JM
 
Wat doe je er aan?

Een voorbeeld nemen aan de KLM Flight Academy en hand in eigen boezem steken. Als opleider heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid naar je leerlingen toe. Niet alleen dat je ze zo goed mogelijk opleidt, maar ook opleidt met uitzicht op een goede toekomst, c.q. een baan.
Zeker met meer dan €100.000,- schuld.

Verhaaltjes blijven rondstrooien dat het allemaal wel goedkomt, dat de economische problemen wel meevallen en de markt weer gaat aantrekken vallen daar niet onder. Dat wordt in tijden van economische tegenslag gewoon als zakkenvullen bestempelt.

Het is te makelijk om te zeggen: "Vliegscholen zijn gewoon bedrijven die geld moeten verdienen." Want dat is niet eerlijk. Vliegscholen zijn op de eerste plaats opleiders met alle verantwoordelijkheden van dien en pas op de tweede plaats geld verdienende bedrijven. Of in sommige gevallen geldfabrieken.
 
Last edited:
Zeker met meer dan €100.00,- schuld.

:( kost een opleiding tot vekeersvlieger honderd euro? :huilt: Waardeloos, als ik dat had geweten had ik verkeersvlieger geworden in plaats van mijn RPL te halen :(

Overigens denk ik er iets anders over. Vliegscholen zijn in eerste instantie gewoon commerciële bedrijven die geld moeten verdienen. Er zijn echter wel verschillende manieren om dat te doen. De aangehaalde KLS, die gewoon eerlijk vertelt dat het op het ogenblik heel moeilijk is om aan een baan te komen en dat ze daarom het aantal opleidingsplekken terug brengen is een voorbeeld van een bedrijf dat (in ieder geval naar buiten toe) maatschappelijk verantwoord ondernemen toont.

Iedere vlieger heeft het altijd over "de jongensdroom" (sorry dames) en zo. Dat betekent dus ook dat naar mijn mening vliegscholen een iets grotere verantwoordelijkheid hebben dan zo maar een commercieel bedrijf. Natuurlijk is het marketing om te zeggen dat je met klanten (lees luchtvaartmaatschappijen) praat. Dat is net zo iets als wanneer een autobedrijf zegt: Ja, we hebben gisteren nog een auto verkocht aan een bekende nederlander, maar om privacy redenen kunnen we de naam niet noemen. (Hij had een auto verkocht aan de burgemeester van gemeente A, terwijl hij gevestigd is in gemeente B en iedereen in gemeente B kent de burgemeester van gemeente A, want die was jarenlang wethouder bij ons en had een grote kantoorboekhandel in gemeente B, met nevenvestigingen in gemeente C en D.)
Is het de waarheid? Tja, de waarheid bij marketing praat ligt vaak in het midden.

Bij de reclame code commissie zijn daar alle vele dikke boeken over volg geschreven wat nu precies wel kan en wat er niet kan. Als je dat soort uitspraken gaat lezen, is er ook geen echte lijn in te ontdekken, want er zijn altijd een heleboel (subtiele) factoren die daar invloed op hebben.

Wat mij betreft mag een autoverkoper een stuk meer dan een verkoper van vliegopleidingen. Waarom? Omdat een auto meestal een stukje minder kost dan een vliegopleiding, maar vooral ook omdat de "droomfactor" van een auto een stuk minder is dan de "droomfactor" van een vliegopleiding.
 
:( kost een opleiding tot vekeersvlieger honderd euro? :huilt: Waardeloos, als ik dat had geweten had ik verkeersvlieger geworden in plaats van mijn RPL te halen :(

Overigens denk ik er iets anders over. Vliegscholen zijn in eerste instantie gewoon commerciële bedrijven die geld moeten verdienen. Er zijn echter wel verschillende manieren om dat te doen. De aangehaalde KLS, die gewoon eerlijk vertelt dat het op het ogenblik heel moeilijk is om aan een baan te komen en dat ze daarom het aantal opleidingsplekken terug brengen is een voorbeeld van een bedrijf dat (in ieder geval naar buiten toe) maatschappelijk verantwoord ondernemen toont.

Iedere vlieger heeft het altijd over "de jongensdroom" (sorry dames) en zo. Dat betekent dus ook dat naar mijn mening vliegscholen een iets grotere verantwoordelijkheid hebben dan zo maar een commercieel bedrijf. Natuurlijk is het marketing om te zeggen dat je met klanten (lees luchtvaartmaatschappijen) praat. Dat is net zo iets als wanneer een autobedrijf zegt: Ja, we hebben gisteren nog een auto verkocht aan een bekende nederlander, maar om privacy redenen kunnen we de naam niet noemen. (Hij had een auto verkocht aan de burgemeester van gemeente A, terwijl hij gevestigd is in gemeente B en iedereen in gemeente B kent de burgemeester van gemeente A, want die was jarenlang wethouder bij ons en had een grote kantoorboekhandel in gemeente B, met nevenvestigingen in gemeente C en D.)
Is het de waarheid? Tja, de waarheid bij marketing praat ligt vaak in het midden.

Bij de reclame code commissie zijn daar alle vele dikke boeken over volg geschreven wat nu precies wel kan en wat er niet kan. Als je dat soort uitspraken gaat lezen, is er ook geen echte lijn in te ontdekken, want er zijn altijd een heleboel (subtiele) factoren die daar invloed op hebben.

Wat mij betreft mag een autoverkoper een stuk meer dan een verkoper van vliegopleidingen. Waarom? Omdat een auto meestal een stukje minder kost dan een vliegopleiding, maar vooral ook omdat de "droomfactor" van een auto een stuk minder is dan de "droomfactor" van een vliegopleiding.

staat toch duidelijk 10.000 euro! alleen z'n komma staat verkeerd. niet dat dat het goede bedrag is maar toch
 
sjors en stella,
hartelijk dank voor jullie onderbouwde reacties!
Ik had niets anders van jullie verwacht.
 
Back
Top