Stella levert piloten?

ASK13

New member
Gisteren was ik op de informatiedag van Stella en het werd gezegd, dat over ongeveer drie weken groot nieuws zou komen over drie maatschappijen uit 'landen waar de economie heel hard groeit' aan die Stella piloten zal leveren. Heeft iemand hier meer informatie over?
 
Als ze dat nu al weten, waarom brengen ze dat nu dan al niet naar buiten?

Ik help het stella studenten hopen, maar ik ben bang dat het een soort lufthansa verhaal is.
 
Ze zeiden, dat het nog niet helemaal officieel was... Wat bedoel je met Lufthansa verhaal? Theoretisch wel maar in de praktijk niet?
 
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Stella roept al jaren dat er iets groots aan zit te komen.
En het is altijd mysterieus welke airline het betreft. En uiteindelijk hoor je er niks meer over.
Maar goed, ik laat mij net zo graag als de rest verrassen!
 
Met andere woorden, een heel hoog blabla gehalte. Typisch voor zo'n informatieavond. Er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar ik ben gewoon fan van duidelijkheid. Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan ook goed of hou je mond.
 
Ze zeiden, dat het nog niet helemaal officieel was... Wat bedoel je met Lufthansa verhaal? Theoretisch wel maar in de praktijk niet?

Stella beweerde een paar jaar geleden dat zij direct piloten aan Lufthansa Cityline leverden. Het kwam over alsof zij een speciale deal met Cityline hadden. Dit was en is grote onzin. Iedereen kon bij Cityline solliciteren ongeacht van welke vliegopleiding.

Be aware!

:niet_bli:
 
Volgens mij wordt er in sommige landen in Zuid-Oost Azie (Maleisie, Indonesie) alweer hard gegroeid, maar als je salaris lager is dan de rente op je studieschuld ga je per saldo toch nog achteruit!
 
LET OP! Dit is wishfull thinking!

Zulke fabeltjes zijn voor een vliegschool op dit moment de enige manier om een "kloppend" verhaal op een open dag te krijgen! Hiermee kunnen ze iedere kritische vraag over de werkgelegenheid op een open dag namelijk de kop indrukken...

Stella is al jaren deze tour! Er worden erg veel fabeltjes vertelt en men speelt al jaren in op de roze bril van vele kandidaten. 3 weken is erg lang na een open dag..veel domme mensen geloven het gewoon en wachten die 3 weken niet meer af en melden zich al eerder aan. En voila, de buit is binnen en de belofte blijkt uiteindelijk een wasse neus.
Ik kan je nu al vertellen dat er na 3 weken niets, geen nieuws komt! Iets met Lufthansa of Cityline al helemaal niet! Die hebben er momenteel sowieso teveel piloten. Iets in Azie lijkt me heeeeeel erg sterk. Vrijwel alle maatschappijen hebben (te)veel mensen (met heel veel ervaring) in file en nemen vrijwel geen lowtimers van een Nederlandse school aan.

Cheers!
 
Meneer S is er weer druk mee..

Maar zoals anderen ook al zeggen, stella komt om de zoveel tijd met een dergelijk verhaal! En dan blijkt het uiteindelijk toch net niet zo mooi te zijn als ze hadden doen geloven.
Of komt mr murphy nu eindelijk langs ??

Straks hebben ze nog een geweldige deal voor je bij Lionair! Een airline waarbij de ABN amro zegt van daar mag je van ons niet gaan vliegen want dan kunnen wij de komende tijd fluiten naar ons geld.

But we shall see :D but dont get your hopes up.
 
Last edited by a moderator:
Probably BS.

Een kennis van mij is bijna klaar daar. Komende maand als het goed is. Hij gaat proberen bij RYR. Maar ik houd jullie op de hoogte. Want hij zit momenteel dichter bij het vuur. Ben benieuwd hoe lang het duurt alleer hij een baan krijgt als vlieger.

JB
 
Hmmm. Ben benieuwd, wat, en of er dus iets achter zit...

Straks hebben ze nog een geweldige deal voor je bij Lionair! Een airline waarbij de ABN amro zegt van daar mag je van ons niet gaan vliegen want dan kunnen wij de komende tijd fluiten naar ons geld.

Maar de ABN geeft wel aan de studenten van Stella een lening en gisteren zeiden ze, dat ze naast de KLS en de EPST de meest uitgebreide garantiefonds voor de borgstelling hebben, die na twee jaar, voor onbeperkte tijd, je rente overneemt totdat je een baan hebt. De voorwaarden leken me op het eerste gezicht inderdaad niet veel slechter. Ik had een tijdje geleden de contactman van de ABN Groningen aan de lijn en die zei, dat Stella een best goede vliegschool was. Nu snap ik natuurlijk ook, dat zij met veel studenten er veel geld kunnen verdienen en dat je dat met een korreltje zout moet nemen. Maar als de meerderheid van de mensen die van Stella af komen geen of maar slecht betaalde banen krijgen, dan heeft de ABN continu gezeik met mensen, die niet kunnen betalen? Of is dit inderdaad, wat er gebeurt?
 
Stella is ook geen slechte vliegschool. Dat hoor je niemand zeggen.
Ik kan je niet vertellen hoeveel jongens er afgestudeerd zijn bij Stella en die nu zonder baan thuis zitten. Ik denk dat het er eerlijk gezegd een behoorlijk x-aantal zijn. Maarja wie ben ik. En zoals ook te lezen in andere topics maakt het op dit ogenblik niet uit welke achtergrond je hebt er is nauwelijks een baan te vinden. Dus ook Stella creëert niet 123 een grote afzetmarkt ergens in de wereld. Stella heeft er soms nog wel eens een handje van om mooie verhalen onder leerlingen of geïnteresseerde te vertellen. Maar dit gaat niet alleen Stella aan, hier hebben meerdere vliegscholen zoals de NLS ook net zoveel schuld aan. Pappen en nathouden noemen ze dat.
 
Was er een tijdje geleden met toeval, ging ff over banen.

Mevrouw zei: er zijn genoeg banen hoor.
Ik: oh ja joh (dacht even kijken hoe ver ze gaat).
Mevrouw: tja in NL niet heel veel maar daar buiten is er genoeg hoor.
Ik: oh dat is apart want volgens mij valt dat wel mee.
Mevrouw: nee hoor, kijk maar eens goed rond dan. Fijne dag nog meneer....

Liet me een beetje aan Jetcap denken die zei dat het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf lag als je geen baan kreeg omdat veel mensen niet weg wilden uit NL. Alleen daar heb ik ook nooit meer een reactie op gekregen.
 
Ondanks de crisis zijn er wel landen waar de luchtvaart hard groeit. O.a. Turkish Airlines groeit als kool en blijft maar uitbreiden. Zia o.a. onderstaand artikel van luchtvaartnieuws eerder vandaag.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=32075

Als ik mij niet vergis is Turkije een JAR-FCL land (EASA-toezicht). Er zijn allerlei cowbowclubjes die stageplaatsen aanbieden bij Turkse maatschappijen op o.a. de 737/A320. Ook low-cost carriers in het Midden-Oosten groeien hard en hebben behoefte aan vliegers. Hoe zij aan hun mensen komen weet ik niet.

Ik ben bang dat het verhaal van Stella minder mooi is dan voorgesteld. Ik blijf buitensgewoon sceptisch maar sluit hun verhaal niet bij voorbaat uit.

Flyingviking
 
Turkije is zeker GEEN EASA-lid! De EASA is een EU-organisatie en daarom kan Turkije (geen EU-lid, en voorlopig ook geen uitzicht daarop) daar geen member state van zijn.
 
Er zijn idd wel banen te vinden. Maar lang niet genoeg om alle zoekende in Europa op te vangen. Vergeet niet dat er buiten NL ook nog vele mensen worden opgeleid. Die net zoals de NLers over de grens moeten zoeken. Dus Turkish airlines en die paar andere clubs in Europa zijn maar een druppel op een gloeiende plaat.
Idd groeien de low-cost carriers in het Oosten hard, dan heb je het waarschijnlijk over fly dubai.
Echter heb je hier naar mijn weten 2500 uur en 500 uur on type voor hebben. Dus ver verwijderd van die frozen atpl waarover je beschikt als je van een vliegschool af komt.

Zoals ik al eerder zei, ik sluit het ook niet bij voorbaat uit, ik laat me graag verrassen.
Maar ben net als jij buitengewoon sceptisch.
 
Back
Top