Stella levert piloten?

Ah oke, het betalen haalde ik uit een post hiervoor ergens..maar het blijft naar mijn idee prijken met iemand anders veren. Beetje hetzelfde als het CLH-verhaal. Hadden ze nou zonder DLR te hoeven doen meteen aangenomen zijn dan zou ik idd met een diepe buiging mijn petje af nemen voor Stella.

Heel de wereld ligt zo wat op haar gat en wil aan een vliegersbaan komen met een tig aantal uren op zak en dan wil SunX ongeveer 24 mensen aannemen (volgens ppjn en een gedeelte hiervan zelfs via de Intercockpit-schüle) waarvan 9 Stella-ers aangenomen zijn; jij vindt dit geen prestatie van Stella????!!! :1855:

Voor een DLR slagen is 1, maar de kans krijgen om een DLR te kunnen slagen is 2.

Begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Ik zit noch op Stella en ben nog een fan van ze! In tegendeel zelfs.

d
 
Last edited:
D'r staat hier op het forum een post dat iedereen er kan solliciteren en dat je gewoon de DLR-test moet halen. Dus tenzij de Stella'ers de DLR-test mogen overslaan vind ik het persoonlijk niet echt een prestatie van het adres van Stella, maar nogmaals dat kan ik verkeerd zien.
 
Jongens waar hebben we het over. Ook al heeft Stella deze posities geregeld voor zijn studenten dan nog... Waar praten wij over?? Ze willen 500 mensen per jaar opleiden en vinden een plaats voor 9 dat is 1,8%!!! (als ze 500 mensen opleiden, wat ze nog niet doen)

We kunnen allemaal een DLR test doen morgen en bij SunX solliciteren. Het is echt ronduit belachelijk om dit als een prestatie van de school te zien. Dit is een prestatie van de individuele persoon die deze selectie haalt. Het zou ook Stella’s verdienste zijn als (zoals al eerder is geschreven) haar studenten geen DLR moeten doen.

Dat een HV training captain zegt dat het niveau van Stella goed is zegt natuurlijk ook niets. Het niveau van MVVL, NLS, KLS enz is ook goed.

Er zitten bij elke opleiding goede en minder goede vliegers. Het gaat er gewoon om dat Stella beweert dat hun studenten ergens een voordeel positie hebben. Dat is gewoon niet waar!! Dit zou net zo min waar zijn als DFA of MVVL dit zouden zeggen. Toen ik net klaar was, had je een voordeel met KLS, NLS en EPST. Je mocht gewoon niet eens langs komen met je MVVL opleiding. Ik wil nu wel eens kei harde feiten zien van Stella dat hun leerlingen net zo’n voordeel nu hebben bij een maatschappij, als NLS, EPST en KLS hadden in 2001-2003.

Stella is geen slechte opleiding. Netzo als 99% van de overige opleidingen in Nederland. Maar als je klaar bent sta je er alleen voor!!! Ik raak alleen licht geïrriteerd dat ze die denkbeeldige worst voor houden, zodat al die oud Stella studenten bang zijn iets “verkeerd” te zeggen.

Beste beste Stella studenten, overtuig mij dat ik ongelijk heb! U zal het misschien niet geloven, maar ik zou het liefst 100% ongelijk hebben. Het is aan U, mijn wens om het voor eens 100% ongelijk te hebben in vervulling te laten gaan. Kom op met die kei harde feiten waar niemand om heen kan, en ik ben de gelukkigste man op de wereld.

Grtz Mike5
 
Ik zie de bijdrage van Stella ook niet zo. :1855:

Is het dan pure toeval dat 9 van de 24 (hoeveelheid dat SunX wilt aannemen volgens ppjn) vanuit het kikkerlandje NL afkomstig zijn en dan óók nog eens allemaal van Stella?? :1855:

Dan praat je wel over 37,5% Stella-ers binnen de groep van 24, die SunX voor 2010 wenst te hebben.
 
Jongens waar hebben we het over. Ook al heeft Stella deze posities geregeld voor zijn studenten dan nog... Waar praten wij over?? Ze willen 500 mensen per jaar opleiden en vinden een plaats voor 9 dat is 1,8%!!! (als ze 500 mensen opleiden, wat ze nog niet doen)

We kunnen allemaal een DLR test doen morgen en bij SunX solliciteren. Het is echt ronduit belachelijk om dit als een prestatie van de school te zien. Dit is een prestatie van de individuele persoon die deze selectie haalt. Het zou ook Stella’s verdienste zijn als (zoals al eerder is geschreven) haar studenten geen DLR moeten doen.

Dat een HV training captain zegt dat het niveau van Stella goed is zegt natuurlijk ook niets. Het niveau van MVVL, NLS, KLS enz is ook goed.

Er zitten bij elke opleiding goede en minder goede vliegers. Het gaat er gewoon om dat Stella beweert dat hun studenten ergens een voordeel positie hebben. Dat is gewoon niet waar!! Dit zou net zo min waar zijn als DFA of MVVL dit zouden zeggen. Toen ik net klaar was, had je een voordeel met KLS, NLS en EPST. Je mocht gewoon niet eens langs komen met je MVVL opleiding. Ik wil nu wel eens kei harde feiten zien van Stella dat hun leerlingen net zo’n voordeel nu hebben bij een maatschappij, als NLS, EPST en KLS hadden in 2001-2003.

Stella is geen slechte opleiding. Netzo als 99% van de overige opleidingen in Nederland. Maar als je klaar bent sta je er alleen voor!!! Ik raak alleen licht geïrriteerd dat ze die denkbeeldige worst voor houden, zodat al die oud Stella studenten bang zijn iets “verkeerd” te zeggen.

Beste beste Stella studenten, overtuig mij dat ik ongelijk heb! U zal het misschien niet geloven, maar ik zou het liefst 100% ongelijk hebben. Het is aan U, mijn wens om het voor eens 100% ongelijk te hebben in vervulling te laten gaan. Kom op met die kei harde feiten waar niemand om heen kan, en ik ben de gelukkigste man op de wereld.

Grtz Mike5

Verklaar je eens nader aub. Waren het de Nederlandse maatschappijen, die alleen EPST, NLS of KLS wenste te hebben? Of ook buitenlandse? Hoe kwam dit voordeel volgens jou? Pure contacten?

Ik wil graag het hele plaatje kunnen zien en dit lijkt mij ook interessante info van mensen met ervaring destijds (net zo k@t als nu natuurlijk).
 
Verklaar je eens nader aub. Waren het de Nederlandse maatschappijen, die alleen EPST, NLS of KLS wenste te hebben? Of ook buitenlandse? Hoe kwam dit voordeel volgens jou? Pure contacten?

Zowel in binnen als buitenland. En dit was door het contact / de naam van de school, niet van de individuele leerlingen (alhoewel het in het geval van KLS vaak geregeld wordt door de studentenvereniging zelf). Betrof in dit tijd zowel grotere legacy carriers als ook de "2e rangs" maatschappijen. Denk aan (toen) LH (de grote), KLM, KLC, Alitalia, Austrian Airlines, BA, Denim Air, KLM Excel, KLM UK en zelfs Transavia.
 
Hey grote vriend Jones: nou ga er maar even voor zitten hoor. Komt ie:
KLAP KLAP Fucking KLAP!
En meneer Johny Bravo. Ik hoop voor je dat je niet alles in het leven zo letterlijk neemt, maar het spijt mij ook dat ik niet de eerste was die reageerde.
Helaas was ik wat pre-occupied. Gebeurt wel eens als je een full-time job en familie hebt.

Eerlijk is eerlijk. Heb nog steeds veel scepsis, want ben inderdaad nog niet overtuigd van het aandeel stella in deze, maar deze berichten zien er goed uit. Proficiat voor de betrokkenen en aan Stella (met hoofdletter dit keer): ga door op deze ingeslagen weg, zodat ook de rest van uw jongens en meisjes aan de bak komen.

Ik blijf dit op de voet volgen en sta klaar met complimenten dan wel azijnzuur, mocht dit verdiend zijn.
Toegegeven, ik ben 1 van de grotere critici die overtuigd moet worden, maar dat komt omdat ik persoonlijk belazerd ben door de directie van stella (kleine letter) in het verleden.
 
Is het dan pure toeval dat 9 van de 24 (hoeveelheid dat SunX wilt aannemen volgens ppjn) vanuit het kikkerlandje NL afkomstig zijn en dan óók nog eens allemaal van Stella?? :1855:

Dan praat je wel over 37,5% Stella-ers binnen de groep van 24, die SunX voor 2010 wenst te hebben.

Het zou zo maar toeval kunnen zijn.

Nogmaals wat heeft Stella (de directie) speciaal gedaan dat deze mensen daar zijn aangenomen?

(Ik heb trouwens nooit beweerd dat de Stella studenten geen capaciteiten hebben of slechter zijn dan studenten van andere vliegscholen.)
 
Voor zij die het gehaald hebben chapau! Maar, ook ik sluit me graag aan bij deze en gene die enige argwaan hebben vwb de rol van de school cq management in de aanname van deze leerlingen. Als zij, zoals MG al schreef, weer eens met de veren van een ander gaan lopen pronken, dan is dit geen nieuws van de Stella club.

Elke Stella leerling die een baan heeft weten te scoren bij KLM,Luft Cityline, Trans, Ryanair of Easyjet heeft dit geheel op eigen kracht gedaan. Alleen bij de eerste paar jongens die naar VLM en Trans gingen heeft de school bemiddeld en cv's doorgestuurd. That's it, meer niet.



ps1. De heren die bij Trans zijn aangenomen, waren allemaal oud Van Den Sigtenhorst leerlingen die nog in het opleidingstraject zaten bij overname van de school...

ps2. Stella leerlingen zijn op het moment niet zo geliefd bij FR. Dit ivm in het verleden behaalde resultaten (capaciteiten).
 
Ik denk dat dit geen prestatie is van stella maar van de leerlingen zelf die de dlr testen hebben gehaald.Trouwens levert intercockpit ook studenten af aan sunexpress met dlr. Hoe zit het dan eigenlijk met de 500h multicrew die zogezegd nodig is in turkije?? En volgens de website van sunexpress mag iedereen gewoon soliciteren . Al is het natuurlijk goed nieuws voor de studenten al zijn het er maar 9.
 
Jongens waar hebben we het over. Ook al heeft Stella deze posities geregeld voor zijn studenten dan nog... Waar praten wij over?? Ze willen 500 mensen per jaar opleiden en vinden een plaats voor 9 dat is 1,8%!!! (als ze 500 mensen opleiden, wat ze nog niet doen)


Je snapt natuurlijk zelf ook dat dit een praatje lulkoek is. Als er inderdaad 500 man in één keer op de markt zouden komen heb je gelijk. Gelukkig is dat niet het geval.
JM
 
Aangezien de markt nu nagenoeg stil staat is het effect wel hetzelfde...:rolleyes::duh:
 
Je snapt natuurlijk zelf ook dat dit een praatje lulkoek is. Als er inderdaad 500 man in één keer op de markt zouden komen heb je gelijk. Gelukkig is dat niet het geval.
JM

Ok, hoeveel man komen er maandelijks bij? Hoeveel mensen zitten er op het moment thuis die de opleiding bij Stella gedaan hebben? Maar als je mijn quote nog even goed na leest, staat er nog iets tussen haakjes. Nogmaals, 9 man is bitter weinig en dit is niet iets wat je groot nieuws kan noemen. Daarbij is het in mijn ogen ook geen enkele prestatie van de school. Maar lees mijn verhaal nog maar eens goed, dan begrijp je misschien de essentie ervan. Als je het dan begrepen hebt, reageer je er hopelijk ook inhoudelijk op.

@Doku. Nosig heeft het antwoord al gegeven.

Grtz Mike5
 
Ik ben het even kwijt; Stella zou met "groot nieuws" komen over maar liefst 3 maatschappijen......(verhaal op de open dag)
Voor zover ik na het doorlezen van dit topic heb begrepen zijn er 9 Stella studenten naar Sun Expres gegaan. Punt.

Wat is nou feitelijk het "groot nieuws"? Dat is mij nog steeds niet duidelijk.

Het gaat erg druk worden met "groot nieuws"-berichten als iedere vliegopleiding voor elke leerling die een baan krijgt zo'n kabaal gaat maken.

Natuurlijk is het prachtig dat de betreffende studenten een baan hebben gekregen maar dat lijkt mij nog geen reden voor uitgebreid applaus.
Ik zou de handen wel op elkaar krijgen als je als school al je leerlingen structureel een arbeidsplaats kunt bieden of de mogelijkheid geeft om bijvoorbeeld 500 uur operationele/multipilot ervaring op te doen.

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb het "groot nieuws" even gemist.
 
Ik ben het er ook mee eens dat er alleen maar een conclusie te trekken is als bekend wordt, wat de bijdrage van de vliegschool was.

Ik ben het even kwijt; Stella zou met "groot nieuws" komen over maar liefst 3 maatschappijen......(verhaal op de open dag)
Voor zover ik na het doorlezen van dit topic heb begrepen zijn er 9 Stella studenten naar Sun Expres gegaan. Punt.

Klopt. Ik denk ook niet dat ze met 'groot nieuws' dit nieuws bedoelden op de open dag want het werd aangekondigt, dat we erover een newsletter zullen ontvangen. Dit is echter nog niet gebeurd.

Nog iets off-topic: Als ik dat stuk op luchtvaartnieuws doorlees, dan lijkt dat wel reclame. Is die redactie wel helemaal onafhankelijk? (geen kritiek, ben gewoon benieuwd)
 
Ik ben het er ook mee eens dat er alleen maar een conclusie te trekken is als bekend wordt, wat de bijdrage van de vliegschool was.



Klopt. Ik denk ook niet dat ze met 'groot nieuws' dit nieuws bedoelden op de open dag want het werd aangekondigt, dat we erover een newsletter zullen ontvangen. Dit is echter nog niet gebeurd.

Nog iets off-topic: Als ik dat stuk op luchtvaartnieuws doorlees, dan lijkt dat wel reclame. Is die redactie wel helemaal onafhankelijk? (geen kritiek, ben gewoon benieuwd)

Onafhankelijk.... Niet helemaal....:stapelge:

90% van de nieuwsberichten over Stella komen van Gribnau Communicatie. Een commerciel bedrijf dat in opdracht van Stella zelf nieuwberichten schrijft en deze kant en klaar aanleverd aan diverse media..

http://www.gribnau.com ( Rechtsboven zoeken op "Stella" )

Niet opmerkelijk is dat Stella de enige vliegschool in Nederland is die gebruikt maakt van deze "aggressieve" form van reclame.... :stapelge:
 
Aahhhh, Purno! Nu valt het kwartje!!!! Die vent van Gribnau was vroeg een pief van Randstad Uitzendburo.
En kan iedereen zich nog herinneren dat Randstad een tijdje geleden Reklame maakte voor Stella?
Randstad probeerde mensen te werven om een opleiding bij Stella te gaan volgen!! Iedereen was verbaasd dat Randstad zich voor dit soort praktijken leende, zonder een baangarantie te geven. Naja, nu blijkt wel hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit!
 
Onafhankelijk.... Niet helemaal....

90% van de nieuwsberichten over Stella komen van Gribnau Communicatie. Een commerciel bedrijf dat in opdracht van Stella zelf nieuwberichten schrijft en deze kant en klaar aanleverd aan diverse media..

http://www.gribnau.com ( Rechtsboven zoeken op "Stella" )

Niet opmerkelijk is dat Stella de enige vliegschool in Nederland is die gebruikt maakt van deze "aggressieve" form van reclame.... :stapelge:

Aardig detail: specialisme van deze meneer is het maken van "free publicity", dus ja, de betreffende stukjes kun je gerust zien als "gratis reclame".

Overigens best leuk om al die fantastische verhalen weer eens door te lezen, we weten onderhand wat er van terecht gekomen is :wegkwijt:
 
http://www.gribnau.com/sunexpress-n151m217

vooral dit stukje, heerlijk geschreven.

''De reden dat de luchtvaartmaatschappij voor piloten van de Nederlandse school heeft gekozen is dat de studenten van de Stella aviation academy naadloos aansluiten bij de hoge kwaliteitseisen die worden gesteld aan de piloot en waar de maatschappij behoefte aan heeft.''
 
Back
Top