Stella levert piloten?

Volgens deze lijst (pdf) wel in ieder geval. In hoeverre deze up to date is weet ik niet.

edit : Sorry, mijn fout. Astana heeft 'operational restrictions' ipv dat ze blacklisted zijn. My bad !
 
Last edited:
Even off en daarna weer ontopic, gaat dit nu over vliegen bij LionAir of vliegen bij een maatschappij ver van je bed?
Persoonlijk zou ik absoluut een baan in Azië/Frans polynesië/w.e. overwegen. Waarom niet?
 
Even off en daarna weer ontopic, gaat dit nu over vliegen bij LionAir of vliegen bij een maatschappij ver van je bed?
Persoonlijk zou ik absoluut een baan in Azië/Frans polynesië/w.e. overwegen. Waarom niet?

Nee, dit topic gaat over het feit of Stella vliegers gaat leveren bij een maatschappij.

My opinion: It's not gonna happen.
Ze hebben het in het verleden niet waargemaakt en in de toekomst zullen ze dat hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Eerst was het Air China, toen Lufthansa Cityline en nu weer ergens in Indonesië, yeah right!
Hoor nog steeds te vaak: "Stella? What's that? Never heard of. Or do you mean the beer????"
 
Eerst was het Air China, toen Lufthansa Cityline en nu weer ergens in Indonesië, yeah right!

Hahaha zo herkenbaar, volgens WS zou onze klas indertijd al bij 4 verschillende maatschappijen aan het werk zijn gegaan... zoethoudertjes, daar zijn ze goed in.
 
Jammer dat mijn favoriete luchtvaartschool op Teuge, Eelde, Beek en de V.S. niets heeft geleerd en nog steeds in de zelfde fouten en tactieken grossiert.
Een "tijdje" geleden heb ik een topic geopend over mijn vrindenclubje dat helaas na een groot offtopic gehalte na een tijd werd gesloten door de vrouw des huizes.
Daardoor is het topic wat op de achtergrond geraakt.
Graag wil ik potentiele kandidaten nogmaals wijzen op de lange geschiedenis van de heren H. sr. en jr.
Ik ben inmiddels 2 jaar verder en moet helaas mededelen dat het met de betrouwbaarheid van de gemaakte afspraken met enkele andere vliegscholen in Nederland niet veel beter gesteld is.
Mocht je een uurtje hebben, spit gerust onderstaand topic "even" door, maar lees vooral over de offtopic gedeeltes heen (dat is valuable drinking time). http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6806

Bezint eer ge begint.
 
Last edited:
Gisteren was ik op de informatiedag van Stella en het werd gezegd, dat over ongeveer drie weken groot nieuws zou komen over drie maatschappijen uit 'landen waar de economie heel hard groeit' aan die Stella piloten zal leveren. Heeft iemand hier meer informatie over?

Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.
 
Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.

Er zijn op dit moment een paar Nederlanders die een voorlopig contract aangeboden gekregen hebben na het Type/Line-programma van Pegasus.
Dus, het is wel mogelijk...
 
@Nosig/Kingair89:
Bedankt voor de link. Ik had mijn vraag misschien niet zo goed geformuleerd. Ik bedoelde aan Kingair89 te vragen of hij meer van de operatie van de maatschappij afwist (hoe zijn de werkomstandigheden, kent hij wellicht mesen die daar vliegen etc.). Maar ik zie dat het bedrijf uit Turkije komt. Indien de berichtgeving van Kingair89 waar is dan zat ik er met mijn inschatting op 17-09-2009 om 11:31 toch niet zo ver naast, al zeg ik het zelf......;)
 
De Turkse autoriteiten geven vanaf april, 2009 geen toestemming meer aan buitenlandse vliegers om meer dan 100 uur te vliegen op Turkse vliegtuigen. Vanaf 500 uur on type ben je weer van harte welkom. Diegene die voor april, 2009 zijn begonnen bij Pegasus hebben een tijdelijk contract t/m december, 2009.
 
Kingair89:
Weet jij waar die 100-uren grens vandaan komt? Bedoel je dat buitenslandse vliegers een TR in Turkije mogen kopen, 100 uur ervaring op mogen doen, vervolgens moeten vertrekken en als ze dan 500 uur "on type" totaal hebben gevlogen weer terug mogen komen? M.a.w. ze moeten die resterende 400 uren elders (in het buitenland) vliegen? Tenzij de vlieger met 500 uren on type voor het eerst in Turkije gaat werken? Of begrijp ik je verkeerd?
 
Ik had ook (ergens op airwork dacht ik) begrepen dat Turkije om nationalistische / protectionistische reden de markt afschermd voor buitenlanders, zogenaamd omdat ze bang zijn dat ze op die manier geen captains meer kunnen krijgen (omdat mensen met ervaring weer weg gaan naar zonnigere oorden vermoedelijk). Klinkt ook wel logisch, maar het is een wettelijke regeling en niet eentje vanuit de airlines (betwijfel dat zij een tekort hebben aan captains). Eigen volk eerst dus...
 
Net met CAE aan de telefoon gehangen. Naar Lion Air via CAE zat het volledig dicht. Ze hadden er zéér veel aanmeldingen voor gekregen.
 
Hint: als je niet van de NLS afkomstig bent kom je ook niet in het traject voor lion air. Worden momenteel alleen mensen aangenomen van de nls of andere vliegscholen die onder de plu vallen van CAE.

I know :( omdat ik helaas dat nieuws te horen kreeg na een half jaar wachten (januari aangenomen, Dus in de w8 gezet voor onbebaalde tijd).
 
Het is hier nu al een tijdje aardig stil. De 3 weken zijn nu toch echt voorbij en ik heb nog nergens iets gelezen, gezien of gehoord van Stella of wie dan ook vwb de luchtvaartmaatschappijen in de economische groei gebieden waar Stella vliegers zou gaan leveren....

Dus, hoe zit dan? Wie heeft wel iets gehoord?
Op de Stella site en op Luchtvaartnieuws is niets te vinden!
Hebben wij hier weer met een groot broodje lucht c.q. Aap verhaal a la Stella te maken?

Ik wacht nog steeds met groot ongeduld af....
 
Ik ben ook wel benieuwd naar het grote nieuws!
Of ligt de lucht nog te bakken in de oven?
Misschien kunnen mensen die onlangs op open dagen zijn geweest of studenten van Stella ons meer vertellen?
 
WFM... Je weet toch!! :grijns:

Is waarschijnlijk geen deal... alleen maar beetje warm houdertje voor alle onrustige studenten.
 
Ja, maar dan nog. Toch benieuwd!

Iemand van Stella wat te melden? Of wordt het jullie soms verboden hier te posten???
 
Back
Top