AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

Het was maar een vraag, met grappige ondertoon bedoeld, of er wel ruimte in het programma zit ivm het "voorstel" van Geco.
Is toch niet zo'n rare opmerking gezien je eerdere posting ?
Hebben we toch andere gevoel voor humor, sorry mijn gebrek.

Hebben ze bij Airwork zulke lange tafels ?
 
Ik vrees dat ik de ondertoon allang al voelde hoor, maar wou hem even bevestigd hebben. Met dat gevoel voor humor zit het dus wel goed.
Ruimte is er toch genoeg :D

En ach iedereen zijn gebrek.En we kunnen altijd 2 lange tafels tegen elkaar aanschuiven. Of 1 grote ronde :D
 
Die grote ronde lijkt mij de meest gezellige ! Kunnen we naar elkaar gooien mochten we dat willen.
Cheers.
 
"Kan me trouwens ook nog een een/twee tje herinneren van groen en rood om een (tijdelijke) inhuur van blauwe 73 vliegers buiten de deur te houden".

Inderdaad 180BT een zeer constructieve opmerking !


Surferboy, het woord knul sluit beter aan bij je "boy" dan het woord dames bij mijzelf en de door mij gewaardeerde Airworker B767.
Beetje misplaatst je "Pardon?" .
 
Voor zover ik heb begrepen is er geen overeenkomst. Wel wordt daar op de achtergrond hard aan gewerkt, zo bleek uit de recente ledenraad vergadering. Dit is geen makkelijke klus, 2 verschillende bloedgroepen in 1 lichaam,.... daar zijn de nodige infuusjes voor nodig. Dat blijkt al uit bovenstaande reacties.....

De tijdelijke afspraak voor dry lease van 2 freighters aan MP zou aflopen op 31 oktober. Dit is nu verlengd tot 10 december. Dit door het creatief interpreteren en toepassen van de huidige deal, beetje vreemd, maar goed..... beiden partijen zijn hier tijdelijk bij gebaat.
Tot 10 december heeft men dus de tijd om tot een werkbare oplossing te komen. Misschien ligt ie er al, maar dan zal de klm ledenraad zijn goedkeuring hier aan moeten geven. Dit zou op z´n vroegst 1 december zijn, tenzij er spoed bij is.

Mijn bron is overigens gewoon een nieuwsflits van de VNV site van 30 okt j.l.

gr.
 
"Kan me trouwens ook nog een een/twee tje herinneren van groen en rood om een (tijdelijke) inhuur van blauwe 73 vliegers buiten de deur te houden".

Inderdaad 180BT een zeer constructieve opmerking !

.

Het was toch ook een een/twee tje. Kon er niets anders van maken. Maar dat is nou precies waar het om gaat. Jouw idealen en frustraties zorgen alleen maar voor meer tweedeling. We zitten nu eenmaal met verschillende groepen onder 1 grote paraplu. United we stand. Tijden zijn nu eenmaal veranderd of je het wil of niet. Laten we ervoor zorgen dat we er met zijn allen uitkomen en verleden achter ons laten. Beter voor ons en beter voor het bedrijf.
 
Mijn idealen en frustraties, wat klets je nou man ? Ik zit al 20 jaar links dus mij persoonlijk maakt het niets uit. Mijn "rode" kist mag je vliegen en ook die blauwe ERF. MP vliegers hoor je niet roepen "Rode vogels worden gevlogen door rode vliegers" die uitspraken, in het blauw, worden gewoon in de ledenraad gebezigd en staan in de notulen.
Voorbeelden graag, jij(180BT) roept wat en vervolgens word je de spiegel voor gehouden en dan heb ik idealen en frustraties. Dat JIJ er niets anders van kan maken wil niet zeggen dat het zo is !

Mijn hart gaat inderdaad wel uit naar de HV vlieger en de MP co-piloot want die blazen niet zo hoog van de toren dan die KLM coco's en co's met zeer weinig ervaring ! Alleen maar bezig zijn wanneer men 'BAAS" kan worden, ga eerst leren vliegen. Zie mijn eerdere posting van coco's in den vreemde met 500TT ! De correcte jongens en meiden daargelaten, mijn excuses voor bovenstaande uitspraak aan hun adres.

Benieuwd wat voor onzin er nu weer komt.
 
Beste Sjakie,

Nu ga je toch wel kort door de bocht. Je komt op voor de trans vlieger en de Martinair co-pilot en natuurlijk zijn heel veel KLMérs allemaal eikels die alleen maar aan zich zelf denken.
Jou beeld van de gemiddelde klm copiloot cq cocopiloot bij de klm vind ik buitengewoon stuitend. Misschien iets te veel nacht vluchten gedaan afgelopen periode??:kerst:

Voorlopig doen Trans vliegers een aanval op jullie charter produktie zie laatste op de bok!! En natuurlijk willen KLM vliegers blauwe vliegtuigen vliegen als die bij jullie worden ondergebracht dat lijkt me meer dan logisch, net zoals jullie rode vliegtuigen willen vliegen als die bij ons onder worden gebracht.
Voorlopig is de inhuur bij jullie doorgegaan zonder een extra motie terwijl er heel wat KLMérs gates en koffers lopen te sjouwen om het bedrijf draaiende te houden. Voorlopig afwachten en hopelijk komt er een mooie deal die ons allemaal past.

Groen en rood claimen vaak dat de grote blauwe broer produktie van hen afpakt. Ik durf te beweren dat het tegenovergestelde waar is.

En kom nou niet met Calgary, thessaloniki, Casabanca, aruba, teneriffe etc want dat zijn allemaal bestemmingen die wij vroeger ook al deden. Dat komt omdat we al 90 jaar vliegen.

Komende maand kan wel eens beslissend worden.

Laten we het hoofd koel houden en mekaar met respect behandelen.

Easy
 
Dus Bounty: de Martinair ledenraad heeft hier niets over te zeggen?

Zo zou ik het niet stellen. Het is een ledenraad dus die zit er om zich te laten horen.

Het is echter in `deze` kwestie zo dat de KLM ledenraad de goedkeuring moet geven. Als het een dry lease in omgekeerde richting was geweest, dan was het aan de MP ledenraad dit goed te keuren.

In de MP notulen van Oktober, rondvraag, staat hier wat over vermeldt.

Gr.
 
Groen en rood claimen vaak dat de grote blauwe broer produktie van hen afpakt. Ik durf te beweren dat het tegenovergestelde waar is.

En kom nou niet met Calgary, thessaloniki, Casabanca, aruba, teneriffe etc want dat zijn allemaal bestemmingen die wij vroeger ook al deden. Dat komt omdat we al 90 jaar vliegen.

En dit is van jouw kant een beetje kort door de bocht :D
Jullie vliegen wellicht al 90 jaar, maar het grootste gedeelte daarvan waren rood, groen en blauw elkaars concurrenten. Logisch dat er in die periode productie van elkaar gejat wordt, je strijd tenslotte om je eigen portemonnee als bedrijf.

Waar het hier om gaat is de productie die is afgepakt sinds blauw wat in de melk te brokkelen heeft bij rood en groen. En dan is het wel grotendeels eenrichtingsverkeer :D
 
B767, helemaal top met een juiste analyse.

Laatste reactie vwb de opmerkingen over co's en coco's van de KLM.
Dit is MIJN ervaring met SOMMIGE van deze gasten in bv BKK.

Easy Rider, ik heb NIET gesproken over de GEMIDDELDE copiloot of coco, dat zijn jou woorden. Aan de collega's met wel de juiste attitude heb ik op voorhand mijn verontschuldigingen aangeboden. In het woord STUITEND herken ik mezelf niet.

Ik heb constant het woord overleg, samen en baanbehoud gebruikt. De lederaads notulen spreken voor zich en zetten bij MP en HV bij menig vlieger kwaad bloed. HV kan wel charterproductie claimen, zijn ze bij MP direct klaar daar de passage geen charter produkt meer is maar gewoon gepubliceerde vluchten. Met HV komen we er gewoon uit.

Dat een KLM 'er bang is voor verschuiving van produktie kan ik inkomen, bv vracht kan MP gewoon veel beter. En passage naar de KLM/HV prima mits voor iedereen baanbehoud.

Ik laat de discussie over aan anderen. Ik voeg niets meer toe.

Groet
 
B767, helemaal top met een juiste analyse.
As Usual :D
Dat een KLM 'er bang is voor verschuiving van produktie kan ik inkomen, bv vracht kan MP gewoon veel beter. En passage naar de KLM/HV prima mits voor iedereen baanbehoud.
Dat lijkt mij ook. 100% baanbehoud moet de insteek zijn. Voor iedereen dus! Niet alleen bij KL!
Ik laat de discussie over aan anderen. Ik voeg niets meer toe.

Groet

Jammer SJaak, je bent juist vrij constructief :D Laat je niet wegjagen om de simpele reden dat je een mening hebt die niet aansluit bij andermans mening.
 
de kogel is bijna door de kerk. de freighters gaan naar mp met crew.
als ik het goed lees voor de toekomst neemt mp geen nieuwe vliegers aan en als ze ze nodig hebben komen ze vanaf de KLM lijst.
schieten maar zou ik zo zeggen..
 
Back
Top