AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

@76,

Dit antwoord van je kan echt in de top 10 meest intelligente replies.
Of kwam t door de franse tekst? Je dacht, over t kopje kan iig iets melden.
Nee wacht, het was poging tot humor......

:D:D:D
 
Ghèghè, m'n gebrek aan humor is welbekend. Revenge of the Nerds is dan ook één van m'n favo films.

Moet wel altijd ff met m'n wenkbrouwen fronsen wanneer zo'n 22-jarige muts (o nee, die hebben we niet meer) na de vlucht 'nog even langs de MAC' moet, zonder ook maar een flauw idee te hebben wat dat betekent.
 
Ghèghè, m'n gebrek aan humor is welbekend. Revenge of the Nerds is dan ook één van m'n favo films.

Moet wel altijd ff met m'n wenkbrouwen fronsen wanneer zo'n 22-jarige muts (o nee, die hebben we niet meer) na de vlucht 'nog even langs de MAC' moet, zonder ook maar een flauw idee te hebben wat dat betekent.

Professioneel dat je jezelf zo uitlaat over een collega, jij had zeker de wijsheid in pacht op je 22e .....? :snore:
 
Nou ja, ik noem ze 22-jarige dozen...om daar nou een drama van te maken

O wacht even, ze zijn idd van karton tegenwoordig (en het mooiste is nog: ze praten niet meer! ha!)

On-topic: wat gaat er nu gebeuren met AF/KLM/MAC?
 
Simpel: KL hevelt zijn Full Cargo productie over naar MP en MP zal geleidelijk ook meer vanaf CDG gaan vliegen. Binnenkort een 77F met een mooie rode staart?
 
a330 voor cargo????

Dacht van niet.

NKAWTG: de dames in het rood (én blauw én groen) hebben mijn diepste respect en bewondering, ik zou hun baantje niet aankunnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat er ook echte Mutsen met hoofdletter M tussen zitten, net als in iedere beroepsgroep. Ook onder de vliegers lopen nog altijd genoeg Veldhuyzen van Zantentjes rond.
 
76-er
Dat de A330 niet voor Cargo waren begreep ik ook wel, maar aangezien het in dit cargotopic stond had ik het idee dat er dingen verwisseld werden
PPI:
Maar 4x a330 volgend jaar is nieuw voor mij?
Waar komen deze vandaan?
 
Whaaaaaaat 767-300ER "NIEUW VOOR JOUW" iets van MP, jij die alles weet van de MAC ?
Ik geloof het gewoon niet, Erik knijp me is effe want volgens mij droom ik nog, Toch weer te lang van huis geweest. Die k... jet-lag ook.
 
@ ER:

Geloof je alles wat iedereen hier post? :)

De saga van de 767 vervanging duurt nu al zo lang dat ik me er maar niet meer druk over maak. Ik geloof het pas als ze daadwerkelijk op het platform staan.
 
Ze komen wel maar de vraag is wie ze gaat vliegen. Als we de Les Echos mogen geloven komt er meer Cargo-capaciteit de kant van Martinair op. Daar moet vast wat voor teruggegeven worden.
 
De saga van de 767 vervanging duurt nu al zo lang dat ik me er maar niet meer druk over maak. Ik geloof het pas als ze daadwerkelijk op het platform staan.

Mee eens!!, alleen het gerucht is nu dat de leascontracten van de MP747 machines worden om gezet in A330 pax machines...Eerst zien dan geloven:dozey:
 
Whaaaaaaat 767-300ER "NIEUW VOOR JOUW" iets van MP, jij die alles weet van de MAC ?
Ik geloof het gewoon niet, Erik knijp me is effe want volgens mij droom ik nog, Toch weer te lang van huis geweest. Die k... jet-lag ook.

Sjakie, wat is je probleem? Of is het gewoon moeilijk toe te geven dat een ander/buitenstaander soms ook wel eens deels gelijk kan hebben over hoe iets bij "de buren" geregeld is?
Eerst het zaadjes verhaal, daarna het kop-staart verhaal en nu deze reactie weer.... Het lijkt wel of je het er moeilijk mee hebt.
Maar wacht, wat ontzettend stom van me, je had natuurlijk helemaal gelijk. jullie vlogen natuurlijk helemaal geen kop-staart in augustus, daarom was de performance van MP ook zo verschrikkelijk goed die maand, hebben MIA passagiers dagen achter elkaar uren moeten wachten en laten we eigen passagiers op 25-08 naar CUN ook nog maar even een nachtje overblijven op AMS,maar sturen we de "beatrix retro" wel gewoon weg die middag voor het MinDef goudmijntje....., Puur omdat de dienstregeling zo ruim was. Niks speculeren, gewoon de werkelijke waarheid. Of is dit soms ook allemaal niet waar ;) Gelukkig voor jullie dat Hendrik Noorderhaven nog geen lucht heeft gekregen van dat de "bea" die dag vertrok voor het mindef goudmijntje op nagenoeg dezelfde tijd als dat de CUN had moeten vertrekken.

Natuurlijk hebben "wij buren" in het verleden regelmatig het nieuws gehaald over langdurige vertragingen. Maar dat zijn ondertussen alweer redelijk oude koeien. Maar om nou direct mijn opmerking te weg te honen dat MP het zaadje zouden kunnen worden in juli en augustus door de m.i. krappe vloot voor de voor die maanden geldende dienstregeling puur omdat ik van "de buren" ben gaat wel erg ver. De vertrek OTP cijfers van juli en augustus zeggen daar m.i. ook genoeg over (lager dan 60%). Uiteraard zal deels ook komen door de "nieuwe" afhandelaar KLM en daar uit voortvloeiende problemen. Maar zeg niet dat ik niet geen gelijk had dat jullie dienstregeling vanaf september pas weer wat ruimte zou bieden, Met name door het samenvoegen van enkele vluchten, en dat er in geval van (technische) problemen weinig ruimte was door het kop-staart inplannen van de vloot. Niks gespeculeer bij de buren, gewoon de werkelijkheid. En mijn ogen liegen niet.

En voor degenen die niet weten waar dit over gaat, lees de betreffende post hier of lees het bertreffende topic gedeelte hier


@76-er

E,
Ik geloof lang niet alles wat hier staat, maar als iemand beweert dat er 4x A330 komen wil ik er graag meer van weten. Vooralsnog staat er idd niets nieuws, heeft MP 3x 767 operationeel nu met de MCM in de schuur, staan er 3 van de 4 767's te koop en gaat de MCJ er medio 2010 uit,en ga ik in februari gewoon met een van jullie 76-en naar de caraibische zon. :)

Sorry voor deze afdwaling: Ontopic terug naar Cargo?
 
Last edited:
En voor degenen die niet weten waar dit over gaat, lees de betreffende post hier of lees het bertreffende topic gedeelte hier
:eek:fftopic:
Ik werk weliswaar niet bij MAC/MP, maar volg deze topic omdat ik voor een cargo airline werk. Ik ben geinteresseerd ben in wat er allemaal staat te gebeuren in de cargowereld, niet in de kop-staart planning/OTP van de 767 pax-operatie of een "Min. Def. goudmijntje!"

On-topic please?
 
Back
Top