AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

@Geco,

Maak je geen zorgen Geco we nemen een aantal lieden met een korrel zout.
Net zoals je bij ons clubje hijgerige collegae als 76 hebt die graag t vuurtje opstoken.

Grtz
 
SJakie, je kan gewoon achterover leunen in je stoel, op het puntje gaan zitten is nergens voor nodig.

Planning:
Overige 2 KL ERF's (CKB-CKD) ook naar MP, zullen worden gevlogen onder MP AOC,maar wel de KL routes. Alle 4 de ERF's worden voorzien van MP kleurtjes in 2010
KLM gaat zich concentreren op bellyvracht en de combi's
1x M11 eruit. 5x M11 voor eigen productie, 1x M11 voor AF + onderhoud
Alle M11 er over 5 jaar uit. Vervanging wellicht door 77F. Dit zal eerst getest moeten worden of deze kist aansluit bij de wensen van MP. Zwarte cijfers zijn voorwaarde. Tevens enkele M11 vliegers worden omgeschoold naar 77F voor het vliegen van enkele AF vluchtjes.
Af Cargo blijft AF Cargo, wel intensiever overleg met MP.
Als de economie blijft aantrekken zoals dat nu gaat dan komen de 4 BCF's in 2010/2011 gefaseerd terug.
PH-MCJ will be WFU end of 2Q 2010
PH-MCL, PH-MCM, PH-MCI will be WFU approximately end 2010
Vervanging door 4x A332 van AF

Verder ook ter oren gekomen dat er voor Europa ook het eea gaat veranderen binnen MP/HV

Just my 2 cents
 
Last edited:
Just my 2 cents in de zin van een wilde gok icm met informatie die naar het personeel is bekend gemaakt of informatie gebaseerd op een bron die we serieus kunnen nemen?
 
In hoeverre personeel al bekend is met een aantal facetten die door mij hierboven genoemd zijn is mij (nog) niet bekend. Dit is puur wat ik weet. Naar mijn idee kan je de bron vrij serieus nemen (komt iig niet van een een of meerdere fora op internet)

Ik ben overigens vanaf 1 oktober gestopt het het speculeren op diverse fora, omdat ik toen via een andere weg deze info in mijn bezit kreeg.
 
Geen details bekend bij mij. Alleen over veranderingen. Ik kan hier wel gaan speculeren,maar dat heeft geen enkele zin
 
Op zich is er niets mis met speculeren zolang het maar niet als nieuws/waarheid wordt verkocht.

Mocht je gelijk hebben over het schuiven van de Cargo produktie van KLM/MPH zou dit mogelijk weer kunnen leiden tot teveel personeel aangezien er nog verder wordt gesneden in de capaciteit?
 
SJakie, je kan gewoon achterover leunen in je stoel, op het puntje gaan zitten is nergens voor nodig.

Planning:
Overige 2 KL ERF's (CKB-CKD) ook naar MP, zullen worden gevlogen onder MP AOC,maar wel de KL routes. Alle 4 de ERF's worden voorzien van MP kleurtjes in 2010
KLM gaat zich concentreren op bellyvracht en de combi's
1x M11 eruit. 5x M11 voor eigen productie, 1x M11 voor AF + onderhoud
Alle M11 er over 5 jaar uit. Vervanging wellicht door 77F. Dit zal eerst getest moeten worden of deze kist aansluit bij de wensen van MP. Zwarte cijfers zijn voorwaarde. Tevens enkele M11 vliegers worden omgeschoold naar 77F voor het vliegen van enkele AF vluchtjes.
Af Cargo blijft AF Cargo, wel intensiever overleg met MP.
Als de economie blijft aantrekken zoals dat nu gaat dan komen de 4 BCF's in 2010/2011 gefaseerd terug.
PH-MCJ will be WFU end of 2Q 2010
PH-MCL, PH-MCM, PH-MCI will be WFU approximately end 2010
Vervanging door 4x A332 van AF

Verder ook ter oren gekomen dat er voor Europa ook het eea gaat veranderen binnen MP/HV

Just my 2 cents

Ik heb al begrepen dat zowel de VNV als de Franse vliegers vakbond niet akkoord gaan met een dergelijke productie verschuiving van AF/KLM naar MP zonder compensatie voor AF/KLM vliegers....

Dus zolang de vakbonden nog niet akkoord zijn spreken we hier zeker over geruchten.....

Just my 2 cents ;)
 
Volgens mijn berichten zijn de vakbonden afgelopen week akkoord gegaan met het voorstel zoals het er lag.

Voor AF veranderd er weinig. Er vind geen productieverschuivingplaats van AF naar MP, althans, niet meer als dat er nu al gebeurd. Daarbij zijn zelfs enkele MP bestemmingen aan AF overgedragen als ik het goed heb begrepen. Dus de AF bonden zullen weinig bezwaar gemaakt hebben.

En over de KLM, ik denk dat MP een hoop 74 vliegers kan gebruiken. zeker na de ruim 75 die vrijwillig zijn vertrokken volgens Sjaak. Dus wellicht wel gedeeltelijk blauwe cockpit? Zoals gezegd, ik weet niets verder van de inhoudelijke onderhandelingen met de bonden, maar de overgang van de 2 eerdere ERF's naar MP is toch ook door de bonden goedgekeurd?
 
Zoals gezegd, ik weet niets verder van de inhoudelijke onderhandelingen met de bonden, maar de overgang van de 2 eerdere ERF's naar MP is toch ook door de bonden goedgekeurd?


Dat was een tijdelijk regeling.. Nu hebben we het over een permanente productie verschuiving waarbij er functies verloren gaan.....

Raar dat jij al weet wat de vakbonden hebben besloten terwijl er nog niks vanuit de vakbonden naar de vliegers is gepubliceerd..:bwah:
 
Nogmaals: Ik weet helemaal niks.
Ik zeg alleen dat ik berichten heb gehad dat dit zo zou zijn.
Daarbij bereiken mij nu ook berichten dat het MP personeel via een briefing vanuit MP (?) al (gedeeltelijk?) over deze plannen is ingelicht. In hoeverre dat ook zo is kan ik niet over oordelen.
 
Het is binnen de KLM ook al gepubliceerd hoor. Maar overeenstemming met de VNV is er voor zover ik weet nog niet.
 
Air France-KLM schakelt 5 banken in voor uitgifte obligatie



LONDEN (Dow Jones)--Air France-KLM heeft vijf banken ingeschakeld om de uitgifte van een nieuwe obligatie te begeleiden, zo meldt een van de banken dinsdag.

Er zijn geen andere details bekendgemaakt dan dat de obligatie een middellange duur zal hebben.

De uitgifte wordt begeleid door BNP Paribas SA, Calyon, HSBC Holdings PLC, Natixis en Societe Generale SA.



Door Mark Brown en Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com



(END) Dow Jones Newswires

October 13, 2009 07:02 ET (11:02 GMT)

Copyright (c) 2009 Dow Jones & Company, Inc.


Aanloop voor grote verandering/investering?

Grtz
 
SJakie, je kan gewoon achterover leunen in je stoel, op het puntje gaan zitten is nergens voor nodig.

Planning:

Als de economie blijft aantrekken zoals dat nu gaat dan komen de 4 BCF's in 2010/2011 gefaseerd terug.

PH-MPR komt als eerste terug uit Arizona.

Voordat er discussies komen/dingen in twijfel worden getrokken: Ook al genoemd op een ander forum deze ochtend, echter dat is niet mijn bron! Echter geeft dat wel een vrijbrief dit nu hier te posten zonder daar mensen mee in problemen te brengen
 
PH-MPR komt als eerste terug uit Arizona.

Voordat er discussies komen/dingen in twijfel worden getrokken: Ook al genoemd op een ander forum deze ochtend, echter dat is niet mijn bron! Echter geeft dat wel een vrijbrief dit nu hier te posten zonder daar mensen mee in problemen te brengen

Is niet echt geheim hoor!!!

Staat in de martinair nieuwsbrief aan het personeel, dus dat betekent dat het geen geheim is.
 
Kan iemand mij vertellen hoeveel vliegers 'teveel' MP nog heeft zodra er weer met 3 747's gevlogen gaat worden? Misschien dan toch eindelijk licht aan het einde van de tunnel na alle krimp van de afgelopen jaren?
 
Is niet echt geheim hoor!!!

Staat in de martinair nieuwsbrief aan het personeel, dus dat betekent dat het geen geheim is.

Ik krijg die nieuwsbrief niet...., dus wist niet dat die al verspreid was, dacht dat dit weekend pas was.
O ja, nog even over de VNV en de 2 overige ERF"s van KLM: Schijnt nu toch echt een akkoord te zijn. Overige 2 ERF's gaan ook naar MP, en enkele KLM vliegers zullen af en toe daarmee ook vliegen. Deze 2 kisten gaan wel op KLM Cargo bestemmingen vliegen. Logistiek wordt gedaan door MP
PH-MPR moet tegen het einde van het jaar hier zijn. Krijgt eerst een C-Check (soort van). Ook moet er nog even wat met Guggenheim geregeld worden ivm ander soort leasecontract.
 
Back
Top