AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

En behalve dat kan de terugkeer van de MPS een dure "grap" worden...
Wel enigzins te begrijpen dat de Fransen moeilijk doen...Zij zijn juist 747's aan het uitfaseren, waar moeten de 747 vliegers dan naartoe gaan?
 
Wel enigzins te begrijpen dat de Fransen moeilijk doen...Zij zijn juist 747's aan het uitfaseren, waar moeten de 747 vliegers dan naartoe gaan?

Is het echt te begrijpen dat je produktie op Amsterdam beperkt omdat de vracht in Parijs niet hard genoeg groeit? Het gaat slechts om het activeren van produktiemiddelen die er al zijn binnen de AF/KLM groep, niet om de aankoop/lease van extra toestellen. Daarbij zijn er vliegers voldoende binnen KLM/MAC/HV om de toestellen te vliegen dus je praat ook niet over het aannemen van vliegers in Nederland terwijl er in Frankrijk een surplus zou zijn.
 
Nieuws?

Martinair wellicht door als vrachtvervoerder

Het is helemaal niet zeker dat Martinair blijft voortbestaan als vakantievlieger, volgens de Volkskrant. De KLM zou onder meer overwegen om de passagierstak van Martinair te integreren in een van de twee van de twee zustermaatschappijen, waarna Martinair dan verder zou doorgaan als vrachtvervoerder.

Een definitieve beslissing wordt in ieder geval voor het einde van het jaar verwacht. Sinds 2009 is Martinair 100 procent eigendom van Air France-KLM.

Het aanbod aan passagiersvluchten is de laatste jaren drastisch verminderd. Martinair vliegt nog maar op acht bestemmingen (waarvan zeven in de Caraïben) en bezit slechts vier eigen passagiersvliegtuigen.



De luchtvrachtdivisie Martinair Cargo blijft volgens een woordvoerster van het bedrijf in elk geval bestaan. In het vrachtvervoer heeft Martinair een sterkere positie dan op de passagiersmarkt. Dat geldt met name voor Latijns-Amerika.
 
Back
Top