AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

O ja, nog even over de VNV en de 2 overige ERF"s van KLM: Schijnt nu toch echt een akkoord te zijn. Overige 2 ERF's gaan ook naar MP, en enkele KLM vliegers zullen af en toe daarmee ook vliegen. Deze 2 kisten gaan wel op KLM Cargo bestemmingen vliegen. Logistiek wordt gedaan door MP


Nou t verhaal is uiteraard ff wat genuanceerder dat dit uitreksel.
"Enkele KLM vliegers?" , wat dacht je van de complete bemanning van 4 ERFen?
Nog geen kruimel krijgen we kado vd altijd vriendelijke grote blauwe broer.

Grtz
 
Je hebt dan in je ogen misschien nog geen kruimel gekregen van de grote blauwe broer, maar wel een hele grote kurk......

Eentje waarop jullie zijn blijven drijven.

Mogen wij a.u.b. onze eigen kisten vliegen naar onze eigen bestemmingen? Thuis zitten is ook niet alles. Eerst maar eens afwachten wat we via de officiële kanalen horen.
 
Nou t verhaal is uiteraard ff wat genuanceerder dat dit uitreksel.
"Enkele KLM vliegers?" , wat dacht je van de complete bemanning van 4 ERFen?
Nog geen kruimel krijgen we kado vd altijd vriendelijke grote blauwe broer.

Grtz

Had niet begrepen dat het om complete bemanningen voor de 4 ERF's ging en volgens mij is dat ook niet zo, maar ik kan het uiteraard ook gewoon fout hebben.

@Boss du Manche

Uiteraard mogen jullie op je eigen bestemmingen met eigen materieel vliegen. Zullen we dan de andere 2 ERF's maar gewoon aan de kant laten staan, want die bestemmingen van de KLM worden nu ook met nog maar 2 ERF's gedaan, Dus daar is dan geen werk voor (en dus geen vliegers voor nodig ook). De door MP gevlogen ERF's vliegen tenslotte enkelt op MP bestemmingen. Worden jullie (KLM) dus niet beter van.
In die context gelden natuurlijk dezelfde rechten voor MP, op eigen bestemmingen vliegen met eigen materieel, de BCF's. Wordt MP ook niet vrolijker/beter van, daar de BCF's meer brandstof slurpen dan de ERF's en een korter vliegbereik hebben.

Dus de situatie wordt 2x ERF op KLM bestemmingen, 2x ERF opMartinair bestemmingen. Lijkt me dan ook dat de crew gedeeld wordt, en volgens mij is daar dan ook gewoon sprake van. Alleen de volledige logistiek komt onder verantwoording van MP
Gelijkemonniken, gelijke kappen, dus gene volledige KL crew op de 4 ERF's en dan lekker op MP bestemmingen gaan vliegen!
 
Je hebt dan in je ogen misschien nog geen kruimel gekregen van de grote blauwe broer, maar wel een hele grote kurk......

Eentje waarop jullie zijn blijven drijven.

Hypocriet. Dezelfde grote blauwe broer die MP al tien jaar laat versterven door vrijwel iedere verniewing/modernisering te blokkeren.


Mogen wij a.u.b. onze eigen kisten vliegen naar onze eigen bestemmingen?

En mogen wij dan eerst de talloze bestemmingen terug die de afgelopen 10 jaar zijn afgepikt, direct dan wel indirect?

Het ligt allemaal niet zo simpel, helaas. De reactie van BdM is helaas tekenend voor de gemiddelde KL-vlieger, zonder enig historisch besef.
 
Ja Boss, hoe zal ik het eens uitleggen;

"Er was eens een vrolijk kereltje genaamd Martinair. Hij had een leuk winkeltje wat een behoorlijke zaak werd. Op een dag toen hij over straat liep, boog er een grote donkere blauwe schaduw over hem heen. Het was K.L.M. Holleeder.
Martinair , zei hij., vlg mij gaat het niet goed met je, je hebt echt bescherming nodig in deze gevaarlijke wereld. "Bescherming" stamelde Martinair? Ja dat zei ik toch, terwijl hij vol een rechtse uitdeelde. Zie je dat komt er nou van, geen bescherming.
Martinair werd knockout afgevoerd naar t hospitaal. Hou m maar in coma riep K.L.M., ik pas wel op zn winkel das beter voor m.
Na een jaar of tien, werd Martinair uit zn coma gehaald. Zn winkel was afgebladderd en zwaar verwaarloosd. K.L.M. kwam m uit t hospitaal ophalen met een bosje bloemen.
"Zo vriend, je ziet er niet zo best uit" , maar wees blij ik had ook de stekker er uit kunnen halen.....


Grtz :D:D:D
 
Wie had het ook al weer over een BBQ ? Ja bij die mijnheer wil ik aan tafel !

Gelukkig zijn er KLM'ers, MP'ers en HV'ers die wel de realiteit onder ogen zien en dat is, om te beginnen, baanbehoud voor IEDEREEN in deze vervelende tijden.

BduM, jij mag mijn/ONS vliegtuig vliegen blijf ik thuis .
 
Ik neem aan dat het nu gaat om een permanente verhuizing van de cargokisten naar MP en dus ook een definitieve verdeling van het werk. Ik ben benieuwd naar het voorstel waarmee de VNV gaat komen, want het klinkt niet als een eenvoudige opgave!
 
Nou Geco jullie, HV, proberen anders wel te nemen !
Als er een HV ledenraadslid in de ledenraad een opmerking plaatst dat hij "vrij recent met een MPH B747 passage naar Bangkok is geweest" als onderdeel van het claimen van de MP charterproductie dan is er iets goed mis ! En daarmee bedoel ik vrij recent, passage, MP B-747, ik kan het me niet herinneren zo lang is het geleden dat MP met een 74 passage heeft gevlogen.

Lees de notulen er maar op na, staat gewoon op schrift ! Fantast.
 
Sjakie, je hebt helemaal gelijk. Wij hebben zoveel ingeleverd sinds onze intrede in de KLM-groep. Nu er sinds (bijna) een jaar een nieuw lid is in deze groep willen wij niet nog meer inleveren, er moet opnieuw onderhandeld worden. Maar wat wij het allerliefst hebben is dat we er samen uit komen. En ipv elkaar constant in de haren te vliegen op bijvoorbeeld het VNV-forum zouden MP en HV vliegers veel beter af zijn om samen constructief te denken en daarmee samen sterk te staan voor het eerder genoemde geven richting de KLM.



ps: 747 MP die passage vliegt... long long time ago... bedoelde hij misschien 747 Freighter?? En anders, tsja, dan heeft één persoon in de HV-ledenraad blijkbaar niet zo´n heel goed tijdsbesef... Maarja, met de tijd ben je als vlieger nooit bezig, toch? ;)
 
Last edited:
Hoi Geco,
Helemaal met je eens, SAMEN eruit komen. En nee, hij bedoelde geen freighter lees de notulen er maar eens op na. Hij heeft het over 80% van de pax etc. Je kent dit heerschap waarschijnlijk, hij staat er met naam in dus .......

Ik hoop werkelijk eens met je te mogen vliegen, dan zullen we wel eens over "de tijd" hebben. ICA vliegen is soms een gevecht tegen de klok. Het eerste deel van de vlucht is de klok je grootste vijand met nog 8+ uur te gaan !

Samen zou kunnen betekenen, HV vliegers naar MP en MP vliegers naar HV. Een ieder vliegen ICA, vracht of IT wat hij of zij wil. Mijn goedkeuring heeft dat idee. Wat mij betreft zijn jullie welkom mits baanbehoud voor iedereen.

Groet
 
En nee, hij bedoelde geen freighter lees de notulen er maar eens op na. Hij heeft het over 80% van de pax etc. Je kent dit heerschap waarschijnlijk, hij staat er met naam in dus .......

Heb de notulen erop nageslagen en het gelezen. Ken de goede man, waarschijnlijk even flink de kluts kwijt

Samen zou kunnen betekenen, HV vliegers naar MP en MP vliegers naar HV. Een ieder vliegen ICA, vracht of IT wat hij of zij wil. Mijn goedkeuring heeft dat idee. Wat mij betreft zijn jullie welkom mits baanbehoud voor iedereen.

BAANBEHOUD is hier inderdaad het sleutelwoord. Dat is het allerbelangrijkste.

Jouw idee is ook mijn idee, mogelijkheid tot verschuiving van crew. Dat zou wel eens de oplossing van de sideletter kunnen zijn.

Overigens ben ik ook van mening (en ik hoop je nu echt niet boos te maken) dat de passage-operatie van MP het beste ingeweven kan worden bij HV. 1 Cargo-operator en 1 Pax-operator. Dan kunnen deze vliegtuigen efficienter worden ingezet (af en toe op Europa). En dat hoeft met ons (;)) idee dan ook geen enkel probleem te zijn.
 
Overigens ben ik ook van mening (en ik hoop je nu echt niet boos te maken) dat de passage-operatie van MP het beste ingeweven kan worden bij HV. 1 Cargo-operator en 1 Pax-operator. Dan kunnen deze vliegtuigen efficienter worden ingezet (af en toe op Europa). En dat hoeft met ons (;)) idee dan ook geen enkel probleem te zijn.

Leuk idee inderdaad, (zou daar zeker een vorstander van zijn) maar lijkt mij lastig uitvoerbaar. HV is een LCC, en heeft daarbij een hele andere manier van denken/werken dan dat MP dat heeft, als Full-service operator. Dat in elkaar weven zal lang niet altijd even makkelijk gaan, ook ivm duidelijkheid naar de klant toe!

Ik vind dat baanbehoud het belangrijkste is,en dat sommige mensen hun principes even moeten laten varen (of vliegen)
 
Geco, kun je dan eens duidelijk uitleggen wat trans allemaal gegeven heeft de afgelopen jaren? Misschien is het zo, maar enige uitleg is wellicht op zn plaats.
 
Hoi Geco,

Wat mij betreft geen probleem echter binnen de MP senioriteitslijst hebben MP vliegers nu de mogelijk te switchen van passage naar vracht en v.v. Met jou voorstel is dat verdwenen en DAT zal menig MP vlieger niet willen. Echter een totale samensmelting van alle activiteiten met één senioriteitslijst, biedbaarheid op alle types, baanbehoud voor nu en uitbreiding in de toekomst zal absoluut bespreekbaar moeten zijn.

Over het efficienter inzetten van ICA kisten op IT moet je bij B767 zijn die weet daar alles van !!
Gr
 
Back
Top