AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

Ik zit niet diep in de materie, maar wat ik uit de berichtgeving van de VNV opmaak (nieuwsflits, forum en protocol) is dat eerdere 'deal' wordt verlengd. Dus nog steeds 2 freighters door KLM opererend, en 2 freigthers door Martinair opererend. KLM Cargo zit gewoon diep in de shit en heeft met haar Combi's al overcapaciteit. Dus vandaag dat Martinair de capaciteit van de full freighters mag gaan vullen, waarbij KLM-vliegers 2 full freighters blijven bemannen die door Martinair worden gevuld.

Denk dat niemand iets te klagen heeft... toch??
 
Ik zit niet diep in de materie, maar wat ik uit de berichtgeving van de VNV opmaak (nieuwsflits, forum en protocol) is dat eerdere 'deal' wordt verlengd. Dus nog steeds 2 freighters door KLM opererend, en 2 freigthers door Martinair opererend. KLM Cargo zit gewoon diep in de shit en heeft met haar Combi's al overcapaciteit. Dus vandaag dat Martinair de capaciteit van de full freighters mag gaan vullen, waarbij KLM-vliegers 2 full freighters blijven bemannen die door Martinair worden gevuld.

Denk dat niemand iets te klagen heeft... toch??

Je vergeet iets te vermelde;

"In dit akkoord zijn ook al enige zaken opgenomen die een doorkijk geven voor het overleg over de situatie na zomer 2010. Zo is er een bepaling dat er geen aanname van vliegers meer zal plaatsvinden bij Martinair. Op de korte termijn is dat geen gewaagd uitgangspunt maar voor de lange termijn betekent het dat bij een behoefte aan nieuwe vliegers, nieuw aangenomen KLM-vliegers van onderaf de functies zullen gaan vervullen"( bron: VNV op de hoogte )

Van onderaf zullen KLMers evt nieuwe functies gaan vervullen. Betekend dat Martinair FO's in de toekomst wel naar links kunnen....
 
Aan alle critici hier:
Kennelijk zat ik er niet zo heel veel naast??
De 4 Full 744 freighters naar MP, waarvan er 2 door KL crew worden gevlogen.
Nu de rode kleurtjes nog
 
Uhmm..ik denk dat ik hm even verkeerd begrijp;

De 4 KLM freigters naar de MAC plus de 2 747 freighters van de MAC die uit de woestijn terug komen... toch?:1855: de PH-MPR is al aan het vliegen als het goed is...

De MD11s blijven alle 7 in bedrijf, dr zou er in eerste instantie 1 standby komen te staan op SPL maar dat is van de baan heb ik begrepen...

Dus dat worden dan 7 MD11s en 6 747s full freight in 2010!
toch?:1855:
 
Hallo beste Mac collega’s,

Ik zie de Op de hoogte als een fantastische kans voor zowel MAC vliegers als KLM vliegers om een aparte vracht divisie te creeren binnen KLM. Één waarbinnen MAC vliegers hun volledig potentiaal kunnen realiseren en uiteindelijk volledig KLM vlieger kunnen worden. Een volwaardige KLM divisie met aparte WRR zoals nu ook al geld voor ICA en EUR ( een bijlage 5E zogezegd)

11 MAC bakken en 4 KLM bakken. Nu nog gelimiteerd door productie afspraken met AF. MAC vliegers zitten in die vrachtdivisie, upgrades met een vooraf afgesproken ratio. Als de totale vrachtproductie van AF/KLM groeit kan het totaal van 15 ook omhoog maar de upgrade ratio blijft hetzelfde. Er worden geen nieuwe vliegers aangenomen bij MAC. Uiteindelijk is de laatste MAC FO gezagvoerder in de vrachtdivisie en de integratie is compleet. Vanaf dat moment maakt het niet meer uit of een MAC CPT horizontaal biedt, immers als hij naar pax gaat komt er weer een plek vrij bij vracht.

Let wel dat er een oplossing dient te komen voor de huidige MAC pax vliegers en de MAC vliegers die vertrokken met de VVR regeling.
In ieder geval, mijn wellicht utopische uitkijk.

MvrG

edit: het maakt geen bal uit of de staart in bovengenoemd scenario rood of blauw is. Sterker nog rood is wellicht logisch vanwege de naamsbekendheid net zoals AF/KLM ook nog blauw en blauw hanteerd zolang de kleur op de paycheck maar blauw is!!! get it!!
 
Last edited:
Waarom moet er een oplossing komen voor vliegers die de VVR hebben aangenomen?
Die zijn toch weg? Hebben gebruik gemaakt van een VRIJWILLIGE vertrek regeling!
 
Uiteindelijk is de laatste MAC FO gezagvoerder in de vrachtdivisie en de integratie is compleet.

Dit is even een brug te ver in mijn ogen.

Er kan geen sprake zijn van integratie van MAC bij de KLM, doordat KLM 4 vrachtmachines plaatst bij de MAC.

Enige positieve wat ik lees in de OdH, is dat er geen MAC-vliegers meer worden aangenomen, slechts KLM-vliegers. Dit is zeer positief voor het stuwmeer aan ab initio's, die aan de poorten staan te wachten.

Mijn voorstel zou zijn, om ook alle nieuw aan te nemen vliegers bij Transavia alleen maar op de KLM-lijst te zetten, óf virtueel op deze lijst te zetten. Mocht er onverhoopt in de verre toekomst één lijst gecreerd worden, dan weet iedereen op welke plek hij staat.

Laten we maar afwachten wat er dinsdag in de ledenraad wordt besproken.

BTW: De vliegers die zijn vertrokken met de VVR zullen ijdele hoop moeten hebben op een terugkeer bij de MAC.
 
Hoi Bdm,

Volgens mij was een van de condities van de VVR regeling dat zodra er weer behoefte was aan vliegers zij voorrang zouden krijgen om weer terug te komen op hun oude senioriteit plaats. Kan me echter vergissen.

Groet
 
Dus zij krijgen een zak geld mee, markt trekt aan en komen terug in hun oude functie, maar dan nu op de KLM-lijst.

Knappe vent die dit weet te verdedigen in de ledenraad.
 
Flyburg,

ik zie het ook als een positief voorstel alleen terecht wat BdM aangaf, zie ik ook niet echt.
immers bieden gaat nog steeds op het al eeuwen oude principe; senioriteit.
de mp vlieger zal dan ook op de vrachtdivisie blijven of misschien wel kunnen schuiven naar de pax divisie van mp (alleen weet ik niet hoe dat geregeld gaat worden in de toekomst)

ik zie het als een positief iets dat de werkgelegenheid is behouden bij mp en dat er misschien wel in de toekomst een mooie groei kan opleveren dat zowel positief is voor alle vliegers mp of klm.

en dan de terugkeer van de vliegers....die mogen de selectie door bij de KLM!
immers zo'n soort regeling is ook getroffen voor de KLC-ukers die wilden overstappen.
wat BdM al aangaf een vrijwillige vertrek regeling!
 
Clipper, BdM,

De VVR regeling (ik heb het even opgezocht) heeft een stipulatie die zegt dat als er weer vacatures bij MAC zijn, Mac een inspannings verplichting heeft om deze vliegers weer terug te krijgen op hun oude plaats. Het is een afspraak, of je het nou terecht vind of niet
'
BdM, zo onwaarschijnlijk is dat niet, de enkele keer dat KLM heeft ontslagen, kregen de vliegers een flinke zak geld mee en uiteindelijk waren ze weer binnen een jaar terug.

Anyways, excuus, ik heb de muis los gelaten,maar maak er alsjeblieft geen olifant van. Er zijn belangrijkere zaken in het geheel.

Groetjes
 
De VVR regeling (ik heb het even opgezocht) heeft een stipulatie die zegt dat als er weer vacatures bij MAC zijn, Mac een inspannings verplichting heeft om deze vliegers weer terug te krijgen op hun oude plaats. Het is een afspraak, of je het nou terecht vind of niet

Zal die inspanningsverplichting ook gelden indien er nu wordt overeengekomen dat MAC de deur dicht zal doen, en de KLM nieuw aangenomen vliegers bij MAC gaat plaatsen?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe 'nieuw aangenomen KLM-vliegers' een functie kunnen vervullen binnen de MAC? Coco functie bestaat niet bij de MAC en het lijk me sterk dat die horde Ab-Initio's gaan instromen als Co ICA........
 
Wbt de VVR, er staat ten eerste alleen een inspanningsverplichting das iets anders dat de Mac deze collega´s ook terug moet halen. Terugkomen op sen is al helemaal uit den boze men mag onderaan de lijst weer terugkomen. Komt erop neer dat alleen in geval van een groot tekort er ooit nog een VVR collega terug zal komen.
Grtz
 
Komt erop neer dat alleen in geval van een groot tekort er ooit nog een VVR collega terug zal komen.

Kan ik jouw uitspraak opvatten in lijn met de houding van de VNV ("de familie bij elkaar houden") dat bijvoorbeeld onderlinge detachering (bijv. KLM vliegers naar Trans) voor gaat op nieuwe aanname (en dus herintreding VVR-er)???
 
Back
Top