hey,
ik kan van de lijst afgehaald worden, heb de PO-1 niet gehaald. Hand-voet-oog coördinatie was op zijn zachts gezegd niet voldoende. Balen natuurlijk, maar ja je doet er niks aan!
hey,
ik kan van de lijst afgehaald worden, heb de PO-1 niet gehaald. Hand-voet-oog coördinatie was op zijn zachts gezegd niet voldoende. Balen natuurlijk, maar ja je doet er niks aan!
je kan het van twee kanten bekijken:
1. er is een tekort, te weinig mensen worden geschikt bevonden --> selectie soepeler.
2. genoeg mensen door de selectie, echter te weinig capaciteit --> minder mensen toelaten...
gevolg je zit in een vicieuze cirkel, dat ergens doorbroken moet worden
Hmm mijn ervaring is dat er toch niet zoveel mensen afvallen hoor op VMO + PVS. Resultaten van 1 groep is natuurlijk geen regel...
Ik denk dat een F16 vlieger sowieso aan een aantal competenties moet voldoen, net als iedereen voor een bepaald beroep gaat. Misschien dat ze de selecties wat versoepelen, maar de EMVO denk ik niet. En ook de resultaten op de EMVO die je moet halen om naar sheppard te gaan zullen ook niet omlaag gaan denk ik. Ongeacht of ze er veel nodig hebben.
Anderzijds als er teveel zijn, dan worden wel de betere gekozen.
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat men de KMA, EMVO, e.a., soepeler maken. Zo kan het kaf nogmaals van het koren worden gescheiden, wat de veiligheid waarborgt. Als de opleiding soepeler wordt wil ik straks wel precies de vluchtpaden van de militaire vliegtoestellen kennen zodat ik ervoor kan zorgen dat ik er niet onder sta.
Er gaat absolute veiligheid mee gemoeid en ook vooral nog een schepje extra er bovenop wanneer men operaties uitvoert met een F-16, JSF, of Apache.
Absoluut worden de betere gekozen Het heeft allemaal met veiligheid te maken!
dus zet je helm maar op.
Volgens mij weet je nog niet helemaal waar je over praat, no offense.
Kaf, koren en veiligheid..... Mensen die afvallen op de EMVO vallen niet af op onveiligheid, maar op de aanleg om binnen de door de KLu gestelde termijn een opleiding tot jacht- of helivlieger te voltooien.
Veel van deze afvallers kiezen daarna voor een loopbaan in de burgerluchtvaart en vliegen daar heel veilig rond en ik kan je vast heeeeel erg bang maken, er vliegen net wat meer civiele toestellen in de lucht dan militaire, dus zet je helm maar op.
Ook op de EMVO wordt het kaf van het koren gescheiden, de heli van de jachtvliegers of andersom als je dat liever hebt.
Misschien een beetje te kort door de bocht van je.
Hee hallo,
eerste post op airwork.
Ik kom net terug uit Utrecht (VMO2) en bij de laatste keuring gaat het gewoon mis. De tandarts vond m'n glazuur te dun, en wou me niet direct afkeuren, maar durfde me ook niet door te laten. Nu moet ik er donderdag weer heen en gaat er iemand anders naar kijken.
Ik knijp hem nu echt wel! Ben je alle keuringen (op het PVS na) door en bij het allerlaatste dingetje zul je maar zakken. Op m'n gebit... onnozele situatie ^^
:eek!:
Rustig maar jongs, ik moest 3 gaatjes, 2 vullingen overnieuw en 4 verstandskiezen er uit.....
Doen ze gewoon even..
He Stealth, jouw stukje tekst maakt dat ik me erg oud voel Even geen ge-u aub. In de luchtvaart staan we allemaal gelijk hoor :airforce: Denk dat het misschien een stukje misinterpretatie is van mijn kant. Onveilige vliegers worden overal snel eruit gefilterd gelukkig en dan maakt KLu of civiel niks uit.
Morgen vlieg ik tussen Luxemburg en Schiphol dus als je onder deze route woont, denk ff aan je helm
Michiel
Wat JFJ zei Arts zei ook dat ik beginnende gaatjes in de voortanden had, maar dat dat geen probleem was, kon geboord/gevuld worden
Hij was echter niet positief over de dunne laag glazuur op m'n tanden Ik ben echt pessimistisch nu. Geef mezelf minder dan 20 % kans van slagen. Verdorie
Aan de andere kant, voor dingen als het GVSS was ik ook -best wel- zenuwachtig voor de uitslag haha. Ik houd de moed er gewoon in en hoor het donderdag wel.
Ik heb wel verhalen gehoord over hoe die selecties vroeger verliepen Heerlijk.
Maar ik vind dit wel even interessant om te weten aangezien ik nog aan de selecties wil beginnen, maar dat moet helaas nog even wachten omdat ik erg druk ben met studie, hoop wel ergens dit jaar te solliciteren. En ik hoop maar niet dat ik dan in de 'zware' fase van de selectieprocedure zit
gewoon keihard je best doen, en je hebt het of je hebt het niet, dus laten we hopen dat je het hebt
snel solliciteren en doen! veel leuker dan studeren
cheers
haha zie het zo, liever een zo zwaar mogelijke keuring, want daar heb je meer profijt van, dan weet je waar je aan toe bent. Stel je hebt een soepelere keuring, en je komt op de EMVO en je valt daar af, heb je bijna een jaar daar gezeten.. Ze zullen nu ook niet veel meer versoepelen, want NL staat bekend om zijn goede vliegers, dus dat is ook iets wat ze wel hoog zullen willen houden gewoon keihard je best doen, en je hebt het of je hebt het niet, dus laten we hopen dat je het hebt
snel solliciteren en doen! veel leuker dan studeren
cheers
Allereerst zou ik inderdaad de moed erin houden, waarbij je er rekening mee houdt dat het mis zou kunnen gaan. Het zou erg zuur zijn als je om die reden afvalt. Ik vraag me af of het gebit niet sowieso nooit een probleem hoeft te zijn. Volgens mij zijn er genoeg methoden om alle problemen op te lossen aan een gebit, maar dat zal vast een bonk duiten kosten.
In ieder geval succes hiermee, ik hoop voor je dat je gewoon PVS mag doen, waar je wellicht even kunt laten zien dat je zo'n eventuele dure reparatie waard bent
ik verwacht een post van silent-Dassed: