Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar heb een vraag. Een vriend van mij is zojuist goedgekeurd bij de KLu maar kan niet beginnen. Hem is verteld dat hij pas over een jaar tot twee jaar kan beginnen op de KMA! Dit is natuurlijk een slechte zaak.. Hoe zien deze situaties er nu uit aangezien dit geval al van twee maanden terug is.
Nee, absoluut KLu. Functie gewoon vlieger. Hem werd verteld dat hij wel een jaar kon wachten voordat hij de opleiding in kon gaan.
nog ff een vraagje voordat ik naar bed ga.
Hoe lang zat er bij jullie tussen het krijgen van brieven/gvss boekje en po1?
Bij dus precies zeven nachtjes slapen....
ik vraag dit omdat er lui zijn die later moeten dan ik, maar het al wel eerder wisten...
Hey allemaal.
Ik ben Tim en heb me onlangs dus aangemeld op dit forum, na geruime tijd hier te hebben meegelezen over verscheidene onderwerpen.
Ik zou graag in de SvZ willen staan; Op dit moment heb ik VMO-1 net achter de rug, maar moet ik voor aanvullend allergie onderzoek naar het CMH. Gisteren heb ik een histamine provocatie test gehad, en gelukkig reageerde ik daar helemaal niet op. Echter, over 2 weken krijg ik dezelfde test, alleen dan moet ik graspollen inademen. Helaas is mijn PVS datum daardoor wel verschoven.
Wat betreft de drukte/wachtrij KMA kan ik wel een uitleg geven;
De luchtmacht heeft een tekort aan vliegers, dus gooit meer mensen de keuring in. Dus in plaats van het vorige 2 lichtingen, zijn er nu 4 lichtingen (nl Februari, April, Augustus en November). Hier was de KMA niet op berekend dus dat loopt niet altijd even soepel, daarnaast heeft de EMVO op het moment ook niet voldoende capaciteit voor al deze vliegers. Wij zitten nu ook nog wat langer op de KMA omdat het op de EMVO niet helemaal wilde vlotten, dus in plaats van 5 januari beginnen wij ook pas 6 april op de EMVO, de april en februari lichting hebben hetzelfde gehad. Dit kwam mede dankzij de ATPL die niet helemaal werkt, en dat de capatiteit ervoor gewoonweg niet genoeg is.
dus even geduld, en dan het mooiste beroep van het wereld doen!
Wat voor maatregelen zal de luchtmacht nemen? Zal men de selectieprocedure nu bijvoorbeeld aanscherpen, zodat er weer minder mensen doorkomen? Komt er binnenkort een tijd dat er bijvoorbeeld te veel piloten zijn? Als dat het geval is, zijn de mensen die toevallig de selectie doen in de 'soepele' fase bevoorrecht.
Nouja, ze proberen nu natuurlijk eerst die capaciteiten op te vangen, maar dat heeft gewoon even tijd nodig. Daarnaast is het altijd zo dat die selectie eisen schommellen, wie weet hoe ze 40 jaar geleden selecteerden
je kan het van twee kanten bekijken:
1. er is een tekort, te weinig mensen worden geschikt bevonden --> selectie soepeler.
2. genoeg mensen door de selectie, echter te weinig capaciteit --> minder mensen toelaten...
gevolg je zit in een vicieuze cirkel, dat ergens doorbroken moet worden