Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Ik denk dat ik geografisch even verkeerd zat, tweede poging:

Afghanistan, beste man is adviseur.
[\QUOTE]

Correct, maar -arjen gaf het volledige antwoord!

Major Caleb Nimmo, eerste Amerikaan die een Mi-35 in gevecht heeft gevlogen. Adviseur van de Afghan National Army Air Corps’ rotary wing squadron. Hij heeft dat in 40 uur bij een burger contractor geleerd, waar geen idee ... en in Tsjechie.

Het ironische is misschien dat hij enorm veel leert van de afghaanse piloten die hun ervaring geleerd hebben tegen de Russen samen met de Mujahedeen?

En -arjen heeft het volledig goed geraden!!!

Here's the full low-down:

100515-N-9760B-001.jpg


Major Caleb Nimmo

1. Wie is de rechterman op deze foto??
Major Caleb Nimmo

2. Wat is er zo bijzonder aan deze man?
Hij is de eerste Amerikaan die de Mi-35 daadwerkelijk ook combat in vloog.

3. Voor welke strijdkrachten vecht hij?
U.S. Airforce, 438th Air Expeditionary Wing, Combined Air Power Transition Force en geeft advies aan het Afghaanse 377th Rotary Wing Squadron

4. Als je eenmaal weet wat er zo bijzonder is aan deze man, vertel me dan waar heeft hij dit geleerd?
40 uur bij een private contractor in Amerika. Dit betrof familiarisatie met het toestel en standaard oefeningen, daarna nog is 10 uur militaire training bij de Tsjechen.

5. (BONUS POINTS) Wat is er ironisch aan wat deze man doet?
-arjen het is inderdaad grappig dat een Amerikaan ook is toegeeft dat hij iets leert / kan leren, maar ik doelde meer op het feit dat een Amerikaan een Russisch toestel combat in vliegt. U.S.A. en Russia blijven natuurlijk altijd een beetje "arch enemies".

Maar goed het was dan ook meer voor de bonus punten en voor de lol dan een serieuze vraag.

-arjen has the floor!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Overigens kwam ik op het spoor door het Air Assault logotje op z'n name tag en het stukje canopy dat je zag ..

Ik zal even op zoek gaan naar een goeie! Is de eerste keer ..
 
Ik hoop dat dit geen repost is ... laat anders maar even weten, dan zoek ik een andere.

Waar en wanneer is de volgende foto genomen?
Waarom waren ze daar?
Wie waren dat en met hoeveel?

plaatje1j.jpg


Als extra bonus: Wat voor controversieel ding gebeurde er jaren later?
 
Highway 80 van Kuwait City naar Basra (Iraq)
Nacht van 26-27 Februari 1991
Geschat tussen de 7,500 en 10,000 voertuigen probeerden te ontsnappen naar Iraq.
Met mijnen is de weg onklaar gemaakt en de file die onstond is 10 uur lang onder vuur genomen vanaf de grond en de lucht.
De weg is eind jaren 90 gerepareert en in 2003 tijdens de invasie van Iraq weer gebruikt door de coalitie strijdkrachten.

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Death
 
Highway 80 van Kuwait City naar Basra (Iraq)
Nacht van 26-27 Februari 1991
Geschat tussen de 7,500 en 10,000 voertuigen probeerden te ontsnappen naar Iraq.
Met mijnen is de weg onklaar gemaakt en de file die onstond is 10 uur lang onder vuur genomen vanaf de grond en de lucht.
De weg is eind jaren 90 gerepareert en in 2003 tijdens de invasie van Iraq weer gebruikt door de coalitie strijdkrachten.

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Death

Nee, dit is hem niet :)

Wat zijn de regels voor het geven van hints?
 
article-1317466-0B76C753000005DC-248_468x426.jpg

(Sgt. Wilson)
"Sir, Arjen (if I am correct one pronounces it ahhrgen) wants to know about the rules for hints and I ask myself if it is very wise to give your interpretation, would you awfully mind if I give it instead?"

(Capt. Mainwaring)
"Oh allright then, your poche public school manners probably always win and you want to rub that in as well. But don't let the ranks know this, will you?"

(Sgt. Wilson)
Thank you Sir.... Mr. Arjen, it is quite simple: A hint is just a tiny part of the answer or an indication of where to look. Use your imagination and off you go."
 
Last edited:
Hmm, Warden has a point.

Capt. M. " Wilson, pay attention will you, there is a war on you know."
Sgt. Wilson. " Oh my dear goodness, i must have dozed off here for a moment, so awfully sorry, my mind was elswhere.
Capt. M. " You see Wilson, thats the difference between a Comissioned Officer and a NCO, now, get on with it and line the men up. Not in that Nancy voice please."
"And dont blame private Arjen, he does not have a gun yet." "But take his name. and explain him the platoon rules."

@ Arjen.
Ik heb het idee dat je raadplaat niet zozeer met de luchtvaart te maken heeft buiten het feit dat de foto vanuit een heli is genomen. Kan het mis hebben natuurlijk.
Laat het even weten.

Cheers
Art
 
De link met de luchtvaart is de riskante missie die gevlogen werd, en het is overigens geen heli. Maar als niemand hem weet, dan geef ik de vloer vrij voor iemand anders.
 
Hè nee, Arjen, nou niet de aftocht blazen. Da's nie leuk nie!!!
Gewoon met hints komen die ons op het juiste spoor brengen. :biertje:
 
Goed, mensen zullen het toch moeten raden voordat we verder gaan.

De link met de luchtvaart is de riskante missie die werd gevlogen, en dat maakt het ook qua luchtvaart uniek. De aanval had veel gevolgen en pakte voor de uitvoerder erg goed uit.

Deze vond plaats begin jaren 80. Het symbool in de HUD is er 1 van een vrije val bom, sjieke lasergeleide bommen kwamen pas in de 1e golfoorlog.
 
Back
Top