Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Laatste tip

Wederom een citaat uit nog steeds die ene krant, te weten het Algemeen Dagblad:

Twee jaar lang hebben wij een particuliere instelling laten werken, hard en goed zien werken en behalve welgemeende wensen, welke bij iedere gelegenheid geuit werden, heeft deze maatschappij slechts uiterst weinig steun gevonden. Het beginstadium met zijn talloze moeilijkheden, het gebrek aan vertrouwen in het nieuwe vervoermiddel en het gebrek aan ervaring - daardoor zijn deze jaren gemaakt tot een periode van hard werken, tot een hardnekkige strijd tegen een schier onafgebroken reeks van moeilijkheden. De KLM heeft deze proeftijd glansrijk doorstaan. Haar vervoercijfers vertonen een stijgende lijn, men vliegt nu met Nederlandse toestellen en bemanningen, ernstige ongelukken kwamen niet voor. Bij het door ijsgang geïsoleerd raken van onze noordereilanden kwam het KLM-vliegtuig als een redder in de nood - nu is het onze luchtvaart zelf die in nood verkeert.

Nou, dat waren toch nog eens tijden van verslaglegging :biertje:
Als vanavond de plaat niet is opgelost geef ik zelf het antwoord, gooi ik de vloer open en... ga ik lekker stedentrippen in New York :yeehaa:
 
En dan nu dus de oplossing :radar:

  1. Wat was er aan de hand?
    Het voortbestaan van de KLM hing aan een zijden draadje, aangezien er geen zekerheid kon worden verkregen of de maatschappij de aangevraagde subsidie ') al dan niet zou verkrijgen, terwijl de Franse en de Belgische regering hun nationale luchtvaart zo sterk subsidieerden dat tot een prijsverlaging kon worden overgegaan die de KLM uitschakelde op de dienst Parijs.

    ') Subsidie is ook een issue geweest bij Airbus & Boeing, vandaar mijn keus voor een tip in die richting .

  2. Wat was er allemaal al gebeurd?
    Na Parijs had KLM had haar diensten ook moeten sluiten op Bremen, Hamburg (01/10/1922) en Londen (19/11/1922)

Maak ik tot slot nog even de passage af waar ik deels uit heb geciteerd:

Wil men niet dat onze belastinggelden zullen moeten dienen om buitenlandse luchtvaartmaatschappijen aan vliegvelden te helpen, wil men niet dat onze handelslui zwaar zullen moeten betalen om vreemde maatschappijen hun post en goederen te laten vervoeren, dan zullen ons Volk, Kamer of Regering tijdig hun plicht moeten doen om ons die vernedering te besparen - door.... de KLM voldoende subsidie te verlenen om haar voor ons land zo belangrijke werk voort te kunnen zetten.

Bron: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij Vlucht KL-50, Logboek van 50 jaar vliegen, samengesteld door Leonard de Vries.

Ben benieuwd of er een nieuwe raadplaat staat als ik weer terug ben uit NY.
:biertje:
Grtz
B747
 
bommelf.jpg


Het is hier sinds de NY-vlucht van Boeing 747 wel heel stilletjes. En aangezien deze Airworker wel wat meer te doen heeft dan zichzelf bezig te houden met dit raadplatentopic (zie #2454 t/m # 2462) heb ik begrepen dat de Queen of the Sky het voor zichzelf wat dit topic betreft voorlopig even op beton bijten houdt. Komt er een ander met een raadplaat dan gaat zij hier ook wel weer los.
 
Last edited:
Even een makkelijke om de gang er weer in te kreijgen.

1. Wat is dit?
2.Waar staat deze kist nu?
3.Waar wordt het nu voor gebruikt?

soviet-built-airplane.jpg
 
bommel.jpg


Terwijl ik behaaglijk van mijn port en de vrolijke noten op de radio zit te genieten wil ik nu dan toch maar de pijp aan Sint Maarten geven nu er al zo lang geen plaatjes meer worden geraden zonder dat er nog beweging in zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik sta met beide benen op de grond, ook als ik in mijn stoel zit, daarom weet ik dat er een tijd is het stokje over te dragen of de yoke of de sidestick. Altijd weer moet je verder kijken dan je neus kort is zodat je hem weer in andere zaken kunt steken. Maar dat doe ik niet zonder de balans op te laten maken. Zodat de eer is aan wie hem toekomt zonder dat een ander er op staande voet mee wegloopt. De tijd is dan ook rijp dat enkele Airworkers in de orde van Airwork Raad Meester worden geslagen. Ze hebben het verdiend, dat voel ik aan mijn nieren :biertje:.

TD heeft maar liefst 52 x het juiste antwoord gegeven en staat daarmee aan de top als Airwork Raad Meester van deze thread.
TEC kwam 28 x met het goede antwoord, direct gevolgd door BR met 26 x
.

Van harte gefeliciteerd, heren, met deze unieke prestatie!

Beertje_felicitatie_(A).gif


Met dank aan de topicstarter en allen die meededen!
Boeing747 als beheerder van dit topic out.
 
Wel, zoals ik zelf altijd gezegd heb, ieder product heeft zijn houdbaarheidsdatum.
Zo ook, waar wanneer, hoezo etc.
Als topicstarter, 28-09-2008, 16:17, wil ik graag dit moment even stelen om allereerst mijn vriend Taildragger te bedanken en vervolgnes , but not least, Dame Boeing747, die ieder op hun eigen manier het stokje van mij hadden overgenomen.
Toen ik er aan begon was het meer een weetjes quiz maar alras groeide het uit tot een soort kennisbankje van wetenswaardigheden op luchtvaartgebied.
Ook ik heb in dit topic dingen gelezen waar ik het bestaan of herkomst niet van wist. En aangezien ik, na Taildragger de oudste Airworker ben in planeet jaren, weet het niet zeker, maar denk het wel, meen ik te mogen konstateren dat dit topic zijn originele functie niet alleen heeft uitgedragen maar ook zeker een grotere dimensie heeft gegeven.

Dus bij deze, als een soort afscheid aan het topic en met dank aan TD en Jumbo, wil ik me niet ter zijde zetten met een soort Port Mortem maar met twee laatste groeten aan twee gewaardeerde medestanders.

1.
"Dad's Army: The Deadly Attachment (#6.1)" (1973)
U-Boat Captain: I am making notes, Captain, and when we win the war, you will be brought to account
Mainwaring: You can write what you like. You're not going to win this war.
U-Boat Captain: Oh, yes we are!
Mainwaring: Oh no you're not!
U-Boat Captain: Oh yes we are!
Pike: [sings] Whistle while you work / Hitler is a twerp / He's half barmy, so's his army / Whistle while you work.
U-Boat Captain: [pointing at Pike] Your name will also go on zee list. What is it?
Mainwaring: Don't tell him, Pike!
U-Boat Captain: Pike.

2.
Markies: "Eh bien,... Een stuitend verhaal. Maar toch... toch schuilt er een lichte kern in deze baaierd van grofheid en plat geweld."

Rene en Lieneke, We will meet again some sunny day. Don't know when, don't know where.

Cheers
Art
 
Statler%20and%20Waldorf%20pimps.jpeg


Net terug van een maand 'almost truly asia' en ziehier hoe we samen dit juweeltje, want dat was het, ten grave dragen. De tijd zat erop.
Het is een mooi leven geweest van deze tweeling die we wat konden leren, maar die zelf ook de nodige wetenswaardigheid van anderen hebben gebundeld.
Samen waren ze goed voor rond 5700 reacties en zijn ze bijna 200.000 keer bekeken. Voorwaar een hele prestatie.
Arthur, met de pet in de hand bedank ik je voor de conceptie van dit schoons! Het was voor velen zeer inspirerend en uitdagend om eraan mee te doen en ook al is de tijd onverbiddelijk, ik pink toch een traantje weg.
Lieneke, dank je voor taking the lead en al die anderen waaronder ik zeker TEC en CP niet ongenoemd wil laten bedankt voor de mooie momenten op ons speelplein.
Het speelplein is nu stil geworden, of hoor ik toch opgetogen kinderstemmen in de verte aankomen?
 
en wie schrijft er nu ook nog een mooi epitafium voor het raadplaatjes (eerste ronde) topic, daar waar het allemaal begon, oneindig veel populairder en volgens mij het meest bekeken topic ooit op Airwork? :traantjes
 
Back
Top