Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

arthorizon

New member
Dames en Heren, ik heb een idee.

Het restaurant topic heeft zijn beste tijd gehad, zoveel leuke luchthaven en of vliegtuig restaurants zijn er touwens niet, daarom is het misschien wel leuk om de blik eens te verruimen.

Er is al een raadplaatje topic voor wat betreft vliegtuig herkenning. Dat is de Eredivisie. Wat we daar allemaal voorbij zien komen in vraag en aanbod is niet meer van deze wereld. Alles weten ze, de kanonnen, en als het niet binnen de vijf minuten is komt het alleen maar omdat ze nog even moeten warm eten.

Het topic van het jaar, en wat een eye opener voor de rest van ons, mere mortals, misschien moet er een Airwork challenge komen op de televisie bij een of andere zender, zoals, wedden dat. Binnen een minuut tien platen raden, dat winnen ze met gemak.

Maar Ok, voor de rest off us, die dit soort raadspelletjes ook wel leuk vinden maar niet de in depth kennis hebben van vliegtuig herkenning, maar wel hun weg weten in luchtvaart algemeen, is hier wellicht een alternatief.

Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie.
We kunnen het restaurant topic omdopen tot, vraag en antwoord. VEA.
Ik mag deze suggestie doen als restaurant topic starter.
Iedere Airworker heeft hier de gelegenheid zich te meten in kennis op algemeen luchtvaartgebied met de rest van de samenleving.

het moet wel altijd duidelijk luchtvaart gerelateerd zijn.
Voorbeelden maken het altijd wat meer duidelijk wat de bedoeling is.

VB1
Wie was dit?
pic1lf8.jpg


VB2
Uit welke film is dit een screenshot.
pic3vg9.jpg


VB3
Welke acteur zit hier op de vleugel.
pic2rs6.jpg


VB4
Bij welk berucht demo team waren beide oudere heren betrokken.
b1mb8.jpg


Got it ?

We beginnen met Open House.

Cheers
Art
 
Dames en Heren, ik heb een idee.

Het restaurant topic heeft zijn beste tijd gehad, zoveel leuke luchthaven en of vliegtuig restaurants zijn er touwens niet, daarom is het misschien wel leuk om de blik eens te verruimen.

Er is al een raadplaatje topic voor wat betreft vliegtuig herkenning. Dat is de Eredivisie. Wat we daar allemaal voorbij zien komen in vraag en aanbod is niet meer van deze wereld. Alles weten ze, de kanonnen, en als het niet binnen de vijf minuten is komt het alleen maar omdat ze nog even moeten warm eten.

Het topic van het jaar, en wat een eye opener voor de rest van ons, mere mortals, misschien moet er een Airwork challenge komen op de televisie bij een of andere zender, zoals, wedden dat. Binnen een minuut tien platen raden, dat winnen ze met gemak.

Maar Ok, voor de rest off us, die dit soort raadspelletjes ook wel leuk vinden maar niet de in depth kennis hebben van vliegtuig herkenning, maar wel hun weg weten in luchtvaart algemeen, is hier wellicht een alternatief.

Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie.
We kunnen het restaurant topic omdopen tot, vraag en antwoord. VEA.
Ik mag deze suggestie doen als restaurant topic starter.
Iedere Airworker heeft hier de gelegenheid zich te meten in kennis op algemeen luchtvaartgebied met de rest van de samenleving.

het moet wel altijd duidelijk luchtvaart gerelateerd zijn.
Voorbeelden maken het altijd wat meer duidelijk wat de bedoeling is.

Got it ?

We beginnen met Open House.

Cheers
Art

Geweldig initiatief!
 
Veel leuker dan de restaurants dit..
Hmm de eerste twee zijn erg makkelijk. De eerst foto kent iedereen en de 'Pour le Merite' werd niet zo vaak uitgedeeld... (immelmann, waarnaar de manoevre vernoemd is kreeg er ook een BTW)
De tweede film heeft iedereen op dit board ook wel meerder malen gezien, zoniet in de kast. (AVM Park kwam trouwens uit nieuw Zeeland) wat de Engelsen nog wel eens vergeten.) (you can teach...... Monkeys to fly better than that.)
Maar die laatste twee..... Ik moet er even over nadenken.
 
Dat Uncle Art hiermee een bijzonder en leuk en moeilijk onderwerp heeft aangeboord blijkt wel, TD staat met een bek vol tanden! (Maar vindt dit echt schitterend)
 
Interessant plaatje, in eerste instantie denk ik aan een bombardement op welschap, maar door die vervelende internetstoring die nu al een week aanhoudt (!) kan ik niks preciezers opzoeken.....
Toen Casema nog Casema was en die sul van Ziggo nog niet was wakker geschud liep alles veel beter, zucht!
 
Interessant plaatje, in eerste instantie denk ik aan een bombardement op welschap, maar door die vervelende internetstoring die nu al een week aanhoudt (!) kan ik niks preciezers opzoeken.....
Toen Casema nog Casema was en die sul van Ziggo nog niet was wakker geschud liep alles veel beter, zucht!

Welschap is correct, bombardement niet.
 
Hi Tec.

Is het dit wellicht, moet zeggen dat TD mij op deze gedachte bracht.

1173re9.jpg


Even nog terug naar de eerste post.
Eerste pic was inderdaad Richthofen en tweede was de Battle of Brittain.
De derde en vierde bewaar ik voor als ik weer eens aan de beurt ben.

Cheers
Art
 
Hi Tec.

Is het dit wellicht, moet zeggen dat TD mij op deze gedachte bracht.

De derde en vierde bewaar ik voor als ik weer eens aan de beurt ben.

Cheers
Art

Hi Art,

You are right!

22 September 1956 werd voor Strijp (Eindhoven) een rampzalige dag. Een straaljager stortte neer en raakte daarbij woningen in de Zeelsterstraat en Bergen op Zoomstraat. De foto geeft een goed beeld van de vliegroute met op de voorgrond de Zeelsterstraat.
Het verhaal ging toendertijd dat de piloot een groet wilde brengen aan zijn vrouw of vriendin en daarbij het toestel niet tijdig kon optrekken.

Your turn... dus waarschijnlijk die derde en vierde..
 
Hi TEC.

Triest, zo'n ongeval, en het is frappant dat het blijft gebeuren. Er zijn voorbeelden te over. Het was de eerste niet en helaas was het ook niet de laatste.

Anyway.

De challenge,

Uit welk Biggles boek komt deze plaat.

big1iz1.jpg


Voor de jongere lezertjes die niet weten waar ik het nu over heb moeten maar even googlen.
Hele generaties vliegers, waaronder Art, zijn opgegroeid met deze boeken.

Cheers
Art
 
Art, dat is een makkelijke. (voor mijn generatie dan, want ik heb ze natuurlijk allemaal). Biggles fails to return.
Als je biggles niet kent, hoor je te worden weggemodereerd.
Heb jij Biggles nou eigenlijk nog perssonlijk gekend Art?
 
Dacht ik al, Overload zal zich wel rappekens melden.

En inderdaad, antwoord goed en hij heeft the floor.

(neen, niet B. maar wel W.E.Johns):cool:

Cheers
Art
 
N-1, neen, je hebt niet goed opgelet. ik heb express de enige hint in de plaat niet weggepoetst, anders zou het wel heel moeilijk worden.

En het was trouwens Whisky en niet Whiskey. Waarom dat zo was kun je lezen als je onderstaande link aan klikt. aardig stukje historie en denk ook dat TD wel wat namen zal herkennen.

www.internetbode.nl/Specials/whiskyfour.pdf

Maar laten we eerst Overload even afwachten.

Cheers
Art
 
ok ok! gelezen...koppige schot!
Dash-Four dan?? Double Dutch?
Ik ken gewoon geen demo team met de F104...er vanuit gaand dat de tekening de hint is!?
 
Overload moet er even over nadenken, dus in de tussentijd, wees vooral zo vrij om een mooie plaat te posten. De kist op de tekening die gesigneerd wordt op foto vier is een hint. Vanwege de kist dacht ik aan de Thunderbirds, maar ik ben niet zeker genoeg om dat hier zomaar te posten.....

Hoe voeg je trouwens zo'n grote plaat in zonder dat als thumbnail te doen?


En voor alle lezertjes die nu denken; 'Biggles? Wie is dat eigenlijk, waar hebben ze het over?' Ga je diep schamen en dan naar een internetboekenverkoopwebsite en bestel er een paar. En probeer vooral de film uit de jaren tachtig te vermijden, want die heeft er niets mee te maken....
 
Last edited:
Neen N-1 ook die twee niet.
Heb ook niet beweerd dat je alleen in Nederland rond moet kijken.
Berucht waren ze zeker.

En ook Kliko niet goed. En ook Overload niet goed.

Ik zal er maar even een eind aan maken anders komt er van dat open house niets terecht.

slivers24my4.jpg



my.php


The Team
Steve Nuyts was born in 1937 and got his wings in 1957. He flew the following types during his active career : Meteor, Hunter, Fouga Magister, T-33, F-104 and F-16 and amassed a total of 5.045 flying hours of which 1.403 hours on the Starfighter. He made his last active flight in a Fouga on the 23rd of December 1983 but continued flying as reserve pilot, making his final flight (again in a Fouga) on the 13th of December 1994. He retired as a full Colonel.

Palmer De Vlieger was born in 1931 and graduated as a pilot in 1954. He too flew a lot of different aircraft types in the Belgian AF and clocked a total of 4.459 flying hours, of which almost 2.203 hours in the F-104. Palmer was one of the first Belgian pilots to fly the One-O-Four and flew his last mission also in the Lockheed plane on the 22nd of December 1976. After his BAF years Palmer made a new career in the brewery business.

Warrant-Officer Raymond Delestinne was the dedicated crew chief of the Slivers during their flying period. Thanks to his technical knowledge and expertise not one show had to be cancelled because of technical problems. Raymond is now the driving force behind the Beauvechain AB museum, where he is in charge of the planes kept or being restored there. In this museum some Slivers artefacts are exposed, including Steve’s helmet and his and Palmer’s flight suit.

http://img215.imageshack.us/img215

Open House

Cheers
Art
 
viruly1.jpg


Een makkelijke dan. Wat zit deze meneer te besturen?

Was het dus toch een belgisch vlaggetje op de tail, de F104 had ik er al uit gehaald. Ben jij dat nou Art, die jongen die de handtekeningen vraagt? Ben je gewoon een computernerd die doet alsof hij piloot is geweest op internet? ;-)
Rest me die derde op te lossen.
 
Back
Top