Martinair Vliegschool

Van de zomer begint JAR 22.

Persoonlijk vond ik de overgang van de Engelse ATPL theorie naar het Nederlandse klassikale onderwijs geen probleem. Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken..

Er was overigens al een topic over de belastingen. Ga ik even opzoeken!
Belasting topic
Ik denk dat je hierin wel wat informatie terug kunt vinden...

Gr.
 
Hi,

Weet iemand toevallig hoe OP DIT MOMENT (dus niet 10 jaar gelden) de "nazorg" van MartinairVliegschool is als je het vergelijkt met bv. de nazorg van EPST? Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een afgestudeerde piloot een baan vindt?

Alvast bedankt!
 
De "nazorg" is nul komma nul en van geenerlei waarde. Dat was 't 30- 20- en 10 jaar geleden ook al... Geen enkele school heeft zgn. "nazorg". Gadverdamme, 't lijkt hier wel "Stichting Korrelatie" in plaats van "Airwork".

Aspirant vliegers; "jullie motten 't zelf doen".
 
Last edited:
Over MVVL wat informatie...

Zoals ik het nu beleef is de nazorg een stuk veranderd in vergelijking met "vroeguh".

Ik heb op 7/7/2008 in het topic "NLS/STELLA/MARTINAIR" een posting gemaakt waaruit duidelijk wordt waar recente klassen terecht zijn gekomen.
Even mezelf quoten:

Waar oud-MVVL'ers terecht zijn gekomen:

JAR12 klaar 2de kwartaal 2007
2 personen
---------------------------------------
1x CoCo A330 KLM
1x nog geen baan

JAR14 klaar 3de kwartaal 2007
7 personen
---------------------------------------
1x FO B738 Ryanair
1x CoCo A330 KLM
1x FO F50 Denim
1x FO Dash8 Denim
1x CoCo B747(?) KLM
1x KLM Aerocarto (hoogstwaarschijnlijk voor tijdelijk?)
1x nog geen baan

JAR15 klaar december 2007
8 personen
-----------------------------------------
3x CBC KLM en alledrie aangenomen
1x FO B737 Transavia
1x FO B767 Arkefly
2x FO Citation Mustang Bikkair
1x Aangenomen Transavia nog niet met Type-rating begonnen

JAR16 heeft net 3 weken de opleiding afgerond...hiervan weet ik verder niet hoe het met hen gaat...

Ter aanvulling op JAR 16, klas van 3 personen. Een persoon heeft gesprekken lopen met Bikkair. 2 Personen zijn bij Transavia geweest. Overigens heeft een persoon ook nog een uitnodiging gehad van Arkefly....helaas zonder succces:niet_bli:
Wat het allemaal gaat worden, zullen de komende weken moeten uitwijzen...



Over de nazorg...

De Cessna's zijn weg. Dus je kan geen rondvluchten meer geven namens school. Dus als dat een vorm van nazorg was is deze helaas verdwenen...

Er worden nog wel om de paar weken MCC beurten gegeven om de skills van (nog niet) actieve afgestudeerde leerlingen op peil te houden...

Tot slot is het voor de leerlingen ook onbekend of management/instructeurs kontakten hebben met maatschappijen...Wat ik bedoel te zeggen is dat het onbekend is of school mensen specifiek aanbied bij maatschappijen of dat maatschappijen reageren op individuele sollicitaties...

VG
 
Last edited:
Ik ben ook begonnen aan mij selectie bij Martinair vliegschool.
Heb 1ste fase gehaald, simulator ook en wacht nu op de uitnodiging voor COVA gesprek.
 
Vrijdag het resultaat gekregen van het gesprek met de Commissie van toelating, en gehaald ! Heel erg blij natuurlijk, en nu medische keuring nog. Waarschijnlijk, als het allemaal goed verloopt, mag en kan ik in augustus beginnen (Jar-25).
Hoe zit het met jullie, selecties gehaald etc?
 
Hey zweefkerk,

Ik heb vandaag 1ste fase gehad, maar dit was heel anders dan het capaciteitenonderzoek van bijv. de KLS. Ik krijg binnen een week uitslag per email.

Hoe ging jouw eerste fase onderzoek?
 
Overname KLM/MartinAir

Overname KLM/MartinAir

BRUSSEL / AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij Martinair is gered van de ondergang. De ruim 2000 medewerkers behouden hun baan. Voor de Nederlandse vakantieganger is dat goed nieuws omdat daarmee een Nederlandse vakantiemaatschappij gegarandeerd blijft, onder meer naar alle populaire bestemmingen in het Caribische gebied.

Eurocommissaris Neelie Kroes maakt vandaag bekend dat de vakantievlieger na een jarenlang gevecht 100% bij de KLM mag gaan horen.

De nu nog 50% KLM-dochter is voor de andere helft in bezit van de grote rederij Maersk, eerder van Nedlloyd, die al even lang hebben geprobeerd dat belang te slijten.

Martinair gaat officieel nu per 31 december deel uitmaken van de KLM-groep. Als de EU geen toestemming zou hebben gegeven, waarvan lang sprake is geweest, zou dat wellicht het faillissement hebben betekend voor de maatschappij, waar de afgelopen tijd rigoreus is gereorganiseerd. Zo moesten alle operaties in Europa al worden gestaakt. Martinair gaat verder met een luchtvracht divisie en

Nu kan Martinair ook weer gaan groeien en gaan profiteren van de kostenvoordelen binnen de KLM-groep waarmee nu niet mocht worden samengewerkt. Lagere kosten en samenwerking met de KLM komt de vliegprijzen en de keuze aan vakantiebestemmingen ten goede.

Martinair heeft onlangs het halve eeuwfeest gevierd. Toen bestond echter nog grote onzekerheid over het besluit dat in Brussel zou vallen. Voor Martinair en ruim 2000 toegewijde medewerkers is het goed nieuws na een lange periode van onzekerheid. Met dit perspectief kan Martinair haar voortvarende herstructurering voortzetten.

Bron: Telegraaf

Zal dit gevolgen hebben voor de Martinair vliegschool? Want het lijkt me niet dat er in een bedrijf, 2 verschillende vliegscholen zullen blijven bestaan. Hoe denken jullie daarover?
 
Zal dit gevolgen hebben voor de Martinair vliegschool? Want het lijkt me niet dat er in een bedrijf, 2 verschillende vliegscholen zullen blijven bestaan. Hoe denken jullie daarover?


Martinair Vliegschool staat kompleet los van het bedrijf Martinair.

Er is bijvoorbeeld nog nooit een ab initio student van de Martinair Vliegschool direct na zn opleiding aangenomen bij Martinair.:dozey:

Die naam hebben ze gekocht. Zodat jij als je die folder van ze ziet met zo'n mooie B747 van Martinair erop denkt; " Cool... Daarin wil ik vliegen!!".. Dat Martinair gevoel wordt vervolgens nog even lekker aangedikt ( letterlijk ) door 2 dames bij de administratie die in zo'n rood pakje rondhuppelen..

Commercie heet dat...:duh:
 
Martinair Vliegschool staat kompleet los van het bedrijf Martinair.

Er is bijvoorbeeld nog nooit een ab initio student van de Martinair Vliegschool direct na zn opleiding aangenomen bij Martinair.:dozey:

Die naam hebben ze gekocht. Zodat jij als je die folder van ze ziet met zo'n mooie B747 van Martinair erop denkt; " Cool... Daarin wil ik vliegen!!".. Dat Martinair gevoel wordt vervolgens nog even lekker aangedikt ( letterlijk ) door 2 dames bij de administratie die in zo'n rood pakje rondhuppelen..

Commercie heet dat...:duh:

Oke, dat is een verrassing voor me.. Wel grappig dat er nog nooit iemand direct aangenomen is bij Martinair.
 
Zal dit gevolgen hebben voor de Martinair vliegschool? Want het lijkt me niet dat er in een bedrijf, 2 verschillende vliegscholen zullen blijven bestaan. Hoe denken jullie daarover?

Nee, staat los van elkaar.
Net zoals de KLS amper tot niets heeft gemerkt van de overname door Air France.

En Purno, wat je zegt klinkt wel erg sarcastisch. Tuurlijk is een naam belangrijk. Maar als je het alleen daarvoor doet ben je fout bezig en kijk je niet goed om je heen.

En dat rode pakje van de baliemedewerkers, dat noemen we een uniform :)

Happy Holidays :kerst:,
Dito.
 
Dito, je moet toegeven dat zowel de naam alsmede de uniformen sterk misleidend zijn. Je ziet dat zelfs gebruikersnaam:vlieger dat niet wist. En zo zijn er heel wat meer mensen die denken dat het bedrijf logischerwijs mensen opleidt voor het bedrijf dat met grote letters op de gevel en de kisten staat, terwijl het in feit er niets mee te doen heeft.
 
Hey zweefkerk,

Ik heb vandaag 1ste fase gehad, maar dit was heel anders dan het capaciteitenonderzoek van bijv. de KLS. Ik krijg binnen een week uitslag per email.

Hoe ging jouw eerste fase onderzoek?


Ik vond de testen best lastig, en idd ook anders als bij de KLS. Die hand-oog coordinatie had zelfs wel wat weg van de KLu selectie.
Hoe ver was je bij de KLS gekomen?
Succes,

Groeten.
 
Over de koppeling van Martinair met de vliegschool. Ik ben eens met het commercie verhaal, maar ik denk wel dat Martinair zelf, alleen toelaat dat zijn naam gebruikt wordt indien de kwaliteit gewaarborgd is en blijft.
 
Over de koppeling van Martinair met de vliegschool. Ik ben eens met het commercie verhaal, maar ik denk wel dat Martinair zelf, alleen toelaat dat zijn naam gebruikt wordt indien de kwaliteit gewaarborgd is en blijft.

Nou, de school is geloof ik begonnen met alleen de prive opleiding, pas na een tijdje is er ook beroeps deel bijgekomen. Maar dat er alleen betaald wordt om de naam te gebruiken waag ik toch wel enigszins te betwijfelen.. Instructeurs zijn namelijk wel in dienst van Martinair Holland, niet van een school BV of iets dergelijks
 
?

?

:1855:
Dito, je moet toegeven dat zowel de naam alsmede de uniformen sterk misleidend zijn. Je ziet dat zelfs gebruikersnaam:vlieger dat niet wist. En zo zijn er heel wat meer mensen die denken dat het bedrijf logischerwijs mensen opleidt voor het bedrijf dat met grote letters op de gevel en de kisten staat, terwijl het in feit er niets mee te doen heeft.

Wie weet hoe het nou werkelijk zit?

Als je als leek naar de Martinair vliegschool komt weet je niet beter of je gaat de vliegopleiding volgen bij de school van het alom bekende Martinair om er vervolgens na je opleiding te kunnen gaan vliegen.
(naam, logo's, kleurenschema en zelfs de dames aan de balie zijn hetzelfde of vertonen op z'n minst zeer sterke gelijkenis)

Het zal toch niet zo zijn dat de school GEEN rechtstreekse binding met het vliegbedrijf Martinair heeft?
(Mocht het zo zijn dat er inderdaad geen directe verbondenheid is dan riekt dat sterk naar misleiding)

Is het zo dat de leerlingen van deze school bij voorkeur bij Martinair komen? (zie KLS/KLM)

????????
 
als ik in het online jaarverslag 2007 van martinair kijk staat daar de vliegschool als een 100% dochter geschreven!
 
Back
Top