Het is echt wishful thinking om te denken dat alles koek en ei is.
Ik kan niet beoordelen of alles klopt, maar het feit dat er zoveel onduidelijkheid is en dat er weinig leerlingen hier het tegendeel bewijzen zegt eigenlijk genoeg.
Dit topic loopt al een tijdje. Dat we zo weining horen van Stella leerlingen komt denk ik omdat men zich realiseerd van Shit man ik had deze situatie waarin ik nu zit kunnen voorkomen als ik beter mijn research had gedaan. En dus beter had geluisterd naar mensen hier op airwork die weten hoe alles in elkaar steekt.
Het verbaasd mij nog steeds hoe makkelijk men er over denkt. Ik heb het dan vooral over personen als Royaldman. Als je approx 150 000 Euro neerlegt voor een opleiding mag je niets anders verwachten dan dat alles gewoon perfect is.
Ik weet niet hoe welvarend jij bent? Dat gaat me ook niets aan, maar realiseer je je wel dat je met die 150 000 opleiding van Stella er nog niet bent? Ga je straks als je geluk hebt naar Ryanair. Kan je nog even 25 000 euro of hoeveel het dan ook is neertellen voor een rating. Heb je 175 000 Euro schuld. Als je over 20 jaar aflost met een 5% rente ben je 1460 Euro per maand kwijt aan de bank. Dat is meer dan de helft van je salaris.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de lol van het vliegen er heel snel af is als je op zo een honger loontje moet leven. Het wordt na 2-3 jaar een gewone baan hoor! Dan is het nieuwe er allemaal af. Denk nu niet dat ik nog excited wordt als ik om 0300 gebeld wordt door crewing voor een Palma ....
Als je zoveel voor een opleiding neer legt mag je best wat eisen stellen. Wordt daar niet op ingegaan, dan ga je naar een andere school.
en IZ:
Ik denk dat je nog een vrij optimistisch beeld schetst over de baankansen. Ik denk dat het nog veel erger wordt. Ik ken genoeg mensen die met ratings en een paar duizend uur jet thuis op de bank zitten.
So be warned! En zorg dat als je hier aan begint de kosten zo laag mogelijk houd en een back up plan hebt voor als het even iets langer duurt om een baan te krijgen.
FC