First Choice
New member
Pilatus_B4:
Van wat ik heb gehoord van Stella studenten, is dat zij nog steeds worden geacht om een brandstoftoeslag a la 4000 euro te betalen. Dat terwijl de brandstofprijs juist enorm gedaald is.
De eerste lichting studenten die gebruik ging maken van het USA traject kwamen bedrogen uit. Instructeurs moesten nog uren maken om les te mogen geven. Resultaat: 9/10 vlieguren in 3 maanden.
Het is nog steeds aan de orde van de dag dat studenten maar 2/3 keer per week worden ingeroosterd. Wat neerkomt op 1 a 2 vlieguren per week ( rekening houdend met het weer )
Ik heb dit dus ook uit eerste hand vernomen. Zoals iedereen hier weet ben ik geen fan van de Stella Aviation Academy.
Ze runnen daar een business en daar komt bij kijken dat ze zoveel mogelijk klanten willen binnen halen. Heb ik helemaal geen probleem mee.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat leerlingen zodra ze aan de opleiding beginnen heel zwak staan. Je bent dan eigenlijk helemaal aan de goden overgeleverd (zie de post van Mr Jones hierboven). Wat ik nog erger vindt is dat de opleiding heel veel vertraging oploopt en ook nog meer kost. Dit alles komt volledig op rekening van de leerling. De school neemt zijn verantwoording niet over zijn eigen fouten.
Ik voel me blijkbaar geroepen en anderen zoals Julien, Surferboy en Koning Lucht ook, mensen te informeren over hoe het werkelijk toegaat op scholen en in de burgerluchtvaart.
Als je al je info haald bij de sales mensen van Stella en andere scholen, die doodleuk lopen te verkondigen dat de krediet crisis weinig of geen invloed heeft op de luchtvaart dan kom je bedrogen uit. Ik heb het dan voornamelijk over mensen zoals Rafa die al gehersenspoeld lijkt te zijn door het Stella management. Ik kan je hier melden dat ex collega's van mij met o.a. 737, 767, A320 ratings in call centres werken en DHL busjes rondrijden. Mijn vraag aan jou hoe ga je met ze concurreren en tegelijkertijd 150 000 euro aflossen.
Nogmaals Dat Stella een product leverd waar een overschot aan is okay dat is aan de toekomstige klanten van ze te bepalen hoe daar mee om te gaan. Maar dat er zulke grote vertragingen zijn en de kosten volledig uit de hand lopen dat hoor je niet op de opendag. Daarom vertel ik je het hier.
Hasta
FC