Zeer kritische noot over Stella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Morning Glory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor de aanmoedigingen;)
Zelf zit ik in de 1e fase (VFR vliegen dus), dus qua praktijklessen heb ik niet zoveel ervaring met instructors als wat andere jongens. Maar over degene waar ik nu mee te maken heb gehad valt geen slecht woord te zeggen.
@ KL, ik heb niet meer zoveel contact met gasten die al klaar zijn, dat is wat vervaagd. Wel weet ik dat er een aantal bij RyanAir zijn gaan werken, iemand bij Denim en ik geloof, lees: onbetrouwbaar want geen zekerheid, dat er nog 2 bij Trans zijn gaan werken. Over de wachttijd kun je spreken van een maandje of 3.
Dan nog even @ Folberts, natuurlijk lees ik hier de forums/fora ook en lees daar semi-geromantiseerde uitspraken over baankansen bij een EPST, KLS. Maar moet ik hieruit opmaken dat iederéén snel een baan vind, of 75%, of 50%? Wie reageert er van deze scholen en hoe betrouwbaar zijn sommige meningen, no offence, maar mijn simpele blik op een forum.
De kritiek waar ik het zeker mee eens ben van veel mensen op Stella is de flooding van studenten. Zou erg zonde zijn als dit ten koste gaat van de kwaliteit.
Mijn lichtpuntje aan het eind vd tunnel: de opleiding doe je nog altijd zelf, of je nou met 5 jongens in een klas zit, of met 25. You create your own chances.
 
Mijn lichtpuntje aan het eind vd tunnel: de opleiding doe je nog altijd zelf, of je nou met 5 jongens in een klas zit, of met 25. You create your own chances.
De opleiding geldt dat wel voor, maar da's niet het grootste probleem. Wat er daarna gebeurt ligt zeker niet geheel in eigen handen, wat niet betekent dat het niet lukt. Wat dat betreft is de tunnel zelf redelijk verlicht, maar wordt het heel donker zodra je er uit rijdt...
 
Wat een prachtige filosofie Nosig.

Zou je wat mee moeten doen.

Maar goed.. jij ben ook nog goed terecht gekomen, ondanks dat jij niet op de best erkende school zat en 6 jaar gezocht te hebben naar een baan.

Trouwens,, nog een vraagje aan jou. Nosig.

Jij vlieg cityhopper... neem ik aan...
Hoelang doe je er gemiddeld over om vanuit city over te gaan naar de Mainline?

groeten
 
De opleiding geldt dat wel voor, maar da's niet het grootste probleem. Wat er daarna gebeurt ligt zeker niet geheel in eigen handen, wat niet betekent dat het niet lukt. Wat dat betreft is de tunnel zelf redelijk verlicht, maar wordt het heel donker zodra je er uit rijdt...

Daar heb ik weinig aan toe te voegen. Alleen dat ik, hoe de markt er ook uitziet, van mijn eigen kwaliteiten uitga. Dan bedoel ik niet te zeggen, ik ben beter dan de rest of whatever. Maar het lijkt me dat je je bewust moet zijn van wat je kan en wat je niet kan. Als de markt, zoals op dit moment, weinig vraag heeft en (te)veel aanbod, zul je zelf moeten zorgen dat je je op een positieve manier onderscheid van mede-baanzoekers. Dat is iets waar je invloed op hebt.
Maar idd, als de markt niemand nodig heeft en de economie flink op zn achterste ligt, zit je uiteindelijk allemaal in hetzelfde schuitje.
JM
 
Hoelang doe je er gemiddeld over om vanuit city over te gaan naar de Mainline?

KLC en KLM is 1 grote senioriteitslijst. KLC vliegers zijn ook in dienst van KLM, gedetacheerd bij KLC. Van co F50/70/100/E190 zou je na ca. 4 jaar co 737 kunnen worden (vooral afhankelijk van hoeveel opleidingen, hoeveel mensen voor je etc, kan korter alsmede veel langer duren), wat overigens exact hetzelfde salaris is. Er zijn ook coco's A330/MD11/744/777 die co F70/100/E190 worden, alsmede co's 737 die baas F70/100/E190 worden. Ook co's F70/100 die co en baas E190 worden. Ik geloof dat ik de enige co F50 tot nu toe ben die daarna baas E190 is geworden.

Dus het gaat van KLC naar KLM en van KLM naar KLC, tegenwoordig voor de vliegers dus 1 grote vloot met dezelfde CAO (althans, klc deel geïntegreerd daarin). Je kan dan ook zowel bij KLC (co, voor ervaren vliegers in verleden direct entry baas F50) als bij KLM (coco) je beginfunctie toegewezen krijgen.
 
Als de markt, zoals op dit moment, weinig vraag heeft en (te)veel aanbod, zul je zelf moeten zorgen dat je je op een positieve manier onderscheid van mede-baanzoekers. Dat is iets waar je invloed op hebt.

Nee hoor, welke school er op je cv staat heeft (helaas) wel invloed. Dit is afhankelijk van de maatschappij en van de tijden / omstandigheden. Dan kan je nog zo goed zijn, zelfs 2 keer zoveel ervaring hebben... maar toch niet mee mogen doen in een selectie. Zo werkt het vaak in de luchtvaart helaas, met andere banen en schoolverlaters ook (lees voornamelijk Erasmus afgestudeerden die wel kansen krijgen bij Shell en de Engelse financiele wereld die alleen van de bekende Engelse universiteiten aanneemt (aannam)). Don't kid yourself....
 
Ik ben echt reuze benieuwd waar ik uiteindelijk terecht zal komen.. uiteindelijk ica lijkt mij het mooist.. maar goed

back to topic..

graag zou ik nog meer mensen hier willen zien die op stella zitten.. en hun eerlijke mening voorbij laten komen,,

want veel mensen hebben commentaar, maar ik zou graag wederwoord willen horen.

er zijn vast wel jongens en meiden die wel goed terecht zijn gekomen na de opleiding.
 
Ik vind de mening van studenten die nu bij stella in de opleiding zitten, weinig interessant. Veel belangrijker vind ik de mening van mensen die klaar zijn met de opleiding en die nu wel/niet aan de bak komen.

Jet Man, hoewel ik het heel vervelend vind, ben ik bang dat Nosig gelijk heeft.
 
er zijn vast wel jongens en meiden die wel goed terecht zijn gekomen na de opleiding.

Tja, als je alleen bevestiging zoekt van je roze bril beeld kun je misschien beter gewoon de open dag bezoeken.....Begrijp me niet verkeerd, er zijn zeker ex-stella mensen goed terecht gekomen, maar als je meer dan een ton gaat investeren en er verhalen van studenten zijn die aangeven dat het allemaal niet helemaal soepel gaat zou ik toch een paar keer op mijn kop krabben.
 
Wacht nog steeds op positieve geluiden van mensen die afgestudeerd zijn en een mooie vlieg baan hebben bij een goede maatschappij.. en dan praat ik niet over een VLM waarbij je gewoon 0 overhoudt aan het einde van de maand door een salaris van 1800 bruto..

niets negatiefs over stella verder hoor..

ik probeer juist NIETTTTTT door die roze bril te kijken.

groeten
 
Dan lijkt VLM wel te min voor jou. Als jij straks afgestudeerd bent en er wordt je een baan bij VLM aangeboden, zou jij die dan pakken? I know I would..
 
Wacht nog steeds op positieve geluiden van mensen die afgestudeerd zijn en een mooie vlieg baan hebben bij een goede maatschappij.. en dan praat ik niet over een VLM waarbij je gewoon 0 overhoudt aan het einde van de maand door een salaris van 1800 bruto..

niets negatiefs over stella verder hoor..

ik probeer juist NIETTTTTT door die roze bril te kijken.

groeten



Royaldman ik heb het al eerder tegen je gezegd: hoe langer je op dit forum rondloopt, hoe meer onzin je begint te verkondigen. ALs jij aan het einde van je opleiding bij VLM mag beginnen, dan mag je God op je blote knietjes danken. Je vliegt dan op een mooie kist, doet snel ervaring op en kan dan altijd verder kijken.

Het is in ieder geval beter om bij VLM te beginnen, dan single pilot met eendagskuikens in een gare chieftain door de europese nacht te boren voor een paar tientjes.

Het is nog veel beter dan thuis op de bank zitten. ('Je kunt beter rechts bij VLM zitten, dan links bij pa en ma op de bank')

Royaldman, bezint eer gij begint!
 
Het is in ieder geval beter om bij VLM te beginnen, dan single pilot met eendagskuikens in een gare chieftain door de europese nacht te boren voor een paar tientjes.
Ach, die nachtelijke chieftain uurtjes hadden ook wel weer wat ;). 25 vergulde florijnen per vlucht (effe niet kijken naar die 35000 gulden voor de type rating)!
 
Ik zou een gat in de lucht springen als ik bij VLM zou kunnen beginnen. En piloot moet je sowieso niet worden om het geld, want je wordt er eerst heel erg arm van.
 
Kijk als VLM mijn eerste job is.. ja natuurlijk ervaring op doen is altijd leuk. maar ideaal voor afbouwen van schuld.. is het minder.. maar ik heb het continue juist over waar je na de VLM eventueel belandt. Kan zijn dat je bij VLM blijft.. maar ook dat je overstapt naar een grotere..

En nee ik doe het niet voor de centen.. want wil gewoon vliegen.. dat is voor mij het mooiste wat er is..

maar mekander afzaniken is hier heel makkelijk heb ik alweer door.. jammer..

is het niet of je de keus heb gemaakt voor stella en je ben een kneus die op de '' slechte school zit '' of gewoon een andere conclusie die je trek..

wat een azijnpissers hier..

ik bedoel niets negatiefs..maar goed.. typisch nederlands.. iedereen heeft een mening.. maar als je mening niet aanstaat bij een ander wordt je meteen de grond in geboord.

is het niet als je net nieuw ben en echt niet weet hoe de site werkt en waar je alles kunt vinden dat je meteen gezeik aan je kop krijg..

ZOEKFUNCTIEEEE!!!

is het wel weer iets ander..

Respect voor elkaars uitspraken of mening.. ver te zoeken..

En al helemaal als wannabee ben je meteen dom..alles wat je zegt slaat zogenaamd nergens op..

Deze site is er toch om elkaar te helpen en voor verdere info over de luchtvaart wereld..

Ik ga denk maar gewoon alleen lezen wat ik informatief vind ipv wat zeggen.. want alles lijkt nergens op te slaan volgens de grote mensen..

begin het plezier van deze site te verliezen..

wordt hier toch alleen afgezeken..

de groeten van een teleurgestelde ''wannabee'' zogenaamde nietsnut..

ik ga gewoon mijn doel bereiken.. en dat is vliegen..
 
... alles valt of staat met je eigen houding hier.
Als jij je gewoon open opstelt zonder meteen vreemde uitspraken te doen kan je hier echt heel veel opsteken en leuke contacten op doen.
Als jij je hier als een allesweter opstelt dan krijg je inderdaad een weerwoord van mensen die hier wel wat langer zitten en er wat meer van weten.

Uitspraken van je over Stella en bv VLM slaan echt geen hout. Het maakt echt niets uit dat je (nog) niets weet over de luchtvaart, maar ga dan geen keiharde meningen verkondigen en de uitleg van anderen in de wind slaan.

Vervolgens het slachtoffer uithangen is dan ook niet echt geplaatst. Veel plezier met het lezen verder en gun jezelf nog een paar jaren voor je je voor een selectie gaat opgeven.
 
Gelukkig kent het forum dan naast afzeiken ook zelfmedelijden.

Voor afbouwen van schuld, tjah, dat duurt inderdaad waarschijnlijk dan langer. Maar daarentegen is elke baan die op je pad komt wel een mogelijkheid om je verder te ontwikkelen in de luchtvaart. Als je bijvoorbeeld bij VLM uren gaat opbouwen, dan maakt het daarna echt niet meer uit van welke school je komt lijkt me. (Behalve dan in het geval van de KLM)
 
begin het plezier van deze site te verliezen..

wordt hier toch alleen afgezeken..

Al eens opgevallen dat niet iedereen hier wordt afgezeken? Misschien interessant om eens na te denken over hoe het komt dat jij je wel 'afgezeken' voelt.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan