Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vloog de KLS, toen het nog de RLS was, ook niet met Citation als laatste onderdeel van de opleiding?

Heb ik Sold Air gewoon verkeerd begrepen en klopt het verhaal van TGJ en is het geen airline (ze hebben niet eens een AOC!) maar een vliegschool net als de RLS:grijns: :grijns:

Vertellen ze dit ook aan hun klanten:"Hallo bedankt voor uw bijdrage in de kosten de rest is al door de student betaald die toch al die kant op moest" :D
 
Koffieknop mischien de volgende vragen ( en als je hier de antwoorden kan geven na het gesprek):

-1- Wat is u vloot nu eigenlijk (volgens mij hebben ze al geen F20 meer)
-2- Wat voor risico loop ik bij een bedrijf dat zo kort bestaat en waar ik 40K aan moet betalen. Wat gebeurt er als het omvalt (vraag maar aan de jongens die 45 K bij Excel verloren hebben)
-3- Hoe is de 40K opgebouwd
-4-Waarom moet ik bij jullie betalen en bij oa JetNetherlands, London Executive Aviation niet? (laat je niet van de wijs brengen door "bij Ryaniar betaal je ook"onzin : dit is op een grote kist, een financieel stabiel bedrijf en met veel uren per jaar voor een goed salaris(na de lijntraining!), bij Captains geldt dit bij RYR al helemaal niet meer daar gaan ze nu ook al over op bonding )
-5-Waarom betalen jullie in het begin alleen daggeld en geen salaris
-6-Hebben jullie een eigen AOC?
-7-Hoeveel uur ga ik GEGARANDEERD maken per jaar

Het belangrijkste is niet zo zeer de waarom je 40K moet betalen vraag maar meer een risico analyse die alleen JIJ kan maken: wat voor zekerheid denk je / hoop je te krijgen voor 40K dit soort tenten zijn NIET stabiel. Als het nog de KLM, Trans of RYR is dan is het risico te overzien. Hier niet.

Succes en wijsheid toegewenst, onthou dat de markt aan het aantrekken is en je dus geen gekke dingen moet doen waar je binnen 6 maanden spijt van krijgt :o
 
Oorspronkelijk gepost door GER POLS
Mannen...........laten we nou eerlijk wezen....... als Pappa en Mamma centen zat hebben..........who cares a single f..k ...!!!!

Ik denk dat iemand die hard heeft moeten werken voor zijn centen echt niet zoveel Euros aan Solid gaat geven voor een paar honderd uur op een CJ.


Altijd weer zo'n sneer naar zogenoemde rijkelui's kindjes:rolleyes: Heb je echt niets beters in je mars?

Voor de goede orde: Ik heb een ervaringsprogramma gedaan in de USA en daar gewoon een extra lening voor afgesloten net als denk ik 95% van de anderen die zoiets hebben gedaan of voor hun type hebben betaald. En die moet gewoon worden terugbetaald.

Voor de gene die de luxe heeft dat er inderdaad genoeg geld is om dat niet te hoeven: Super toch? dat gun ik ze van harte!

Erg jammer dat er altijd mensen moeten zijn die zich als een verongelijkt klein kindje moeten opstellen omdat ze niet de juiste smaak lollie hebben gekregen. Toch geen reden om een ander dan maar de lollie te misgunnen?
 
Observer:

Hartelijk dank voor het " meedenken". Ik ben me terdegen bewust van alle veranderingen die zich gaan voordoen de komende tijd in de luchtvaart, en overhaaste beslissingen worden bij mij thuis zeker niet genomen. Je vragen zal ik proberen te beantwoorden na het gesprek. Zelf was ik ook al tot een dergelijk lijstje gekomen.

Als er nog meer PBB'ers zijn die vragen hebben, ik zie ze graag tegemoet.

Groetjes

De Koffieknop --> met suiker graag!
 
Olla allemaal

4, werken er nog steeds allemaal, 3 vast contract 4e net begonnen. 2 hebben een 2e type erbij 1 staat op de rit voor 2e type de overige weet ik niet, net begonnen.
He ze zijn maar begonnen met 1 kistje (3 jaar geleden), nu 4, 5e (DO 328) staat in USA bij de spuiter.
Ik vind het allemaal prima zo. AOC zit er ook aan te komen, postholders zijn ingevuld.
Niet zo dom hoor om met relatieve lage overhead te starten en gebruik te maken van een AOC van iemand anders. (en voor de duidelijkheid, AOC houder is niet hetzelfde als eigenaar van het vliegtuig)
Zijn allemaal keuze's die je zelf moet maken, maar elkaar in een wak praten is hier op dit forum een koud kunstje.
Tja niet geschoten altijd mis. maar vliegen op een bizz jet is wel
super hoor, leuke mensen, collega's en klanten die het altijd waarderen, ook al heb je een slot of kom je op een veld waar geen z...k te doen of te krijgen is.
Voor "allen" die naar Solid willen, ik kan die keuze niet maken voor jullie, is van vele factoren afhankelijk, ik heb er geen dag spijt van en dat meen ik oprecht.
Van de week was ik op Biggin-Hill nog getuige van de opname's
van de Davinci-Code een Hawker G-MSKK speelt de hoofdrol
en de Solid C550 en bescheiden bijrol op de apron.

Per Ardua ad Astra
 
1.800 per uur X 250 uur = 45.000

Nu was hoofdrekenen niet mijn sterkste kant, maaruh zou 't niet 450.000 kunnen zijn?

Maar besides that, zijn alle gesprekken bij solid uitgesteld? Wordt toch beetje nieuwsgierig of die 40.000 nu een harde eis is en of die "eigen investering" ook nog medezeggenschap geeft. (zelf leek zo'n 25% in 't bedrijf me wel geinig)

Kleine lettertjes:

Solid aiR has an immediate requirement for first officers (trainees) for our Citation series aircraft for a 250 hour based contract
:confused:
After 300 hours possible full contract including 2nd type on cost of Solid aiR

Nu weer dat hoofdrekenen hè, maar daar zit een gaatje van 50 uur...:1855:

Groetjes,

VliegPlannetje
 
Solid aiR has an immediate requirement for first officers (trainees) for our Citation series aircraft for a 250 hour based contract

Sorry hoor, maar ik kan toch niet anders denken dan dat dit een scam is. Hoe kunnen ze nu vliegers voor 250 uur nodig hebben? Het goedkoopste is om je huidige vliegers in dienst te houden. Geen nieuwe rating, geen certificaten regelen, geen lijntraining, wel meer ervaring en veiligheid. Daar kiezen ze dus niet voor. Er moet dus iets zijn waarom het steeds aannemen van nieuwe F/O's meer oplevert dan de mensen vast houden. En gemoedsrust dat ze een paar lowtimers aan uren hebben geholpen zal het niet zijn, dan zouden ze je geen poot uitdraaien voor 40K. Wat blijft er over? Cold hard cash.
 
Geen hypotheek voor KK...

Geen hypotheek voor KK...

Nee, gelukkig niet. Heb de weg naar Solid voor anderen open gelaten. De inzet is mij ietsie te hoog..zoals je wel zult begrijpen..:p:

Gr KK
 
Tja,

lang heb ik gewacht om hier eens te reageren, maar nu doe ik het maar want die speculaties die hier in de rondte gaan, moeten maar eens worden recht gezet.


Een aantal mensen hier gaan altijd uit van het negatieve; waarom denk je nou dat ze eerst een soort stage aanbieden (Note: een stage contract is ook een contract, dus wat op het internet staat, is geen leugen) en niet meteen een contract voor onbepaalde tijd?
Niet om geld uit de zakken van jeugdige vliegers te kloppen, maar om in eerste instantie te kijken of die nieuwelingen wel binnen het (kleine) bedrijf passen. Tot nu toe heeft ook niemand die stage-periode afgemaakt en heeft iedereen (ik na ongeveer 75 uur) een vast contract gekregen. Ook heeft iedereen een tweede type-rating gekregen als duidelijk wordt dat ze de maatschappij niet op een korte termijn willen verlaten.

IZ schreef:
Sorry hoor, maar ik kan toch niet anders denken dan dat dit een scam is. Hoe kunnen ze nu vliegers voor 250 uur nodig hebben? Het goedkoopste is om je huidige vliegers in dienst te houden. Geen nieuwe rating, geen certificaten regelen, geen lijntraining, wel meer ervaring en veiligheid. Daar kiezen ze dus niet voor.

Ten eerste gaat Silod nieuwe vliegtuigen opereren, dan heb je dus nieuwe piloten nodig, niet zo moeilijk dacht ik zo. ;) Als je mijn stukje hierboven hebt gelezen, zie je duidelijk dat ze weldegelijk hun vliegers willen behouden. Maar omdat ze ervaring hebben en weten dat er ook mensen zijn die gewoon uren willen maken op zo'n jet en daarna alsnog de grote luchtvaart in willen, is er besloten om op zo'n stage-basis te beginnen. Bedrijfsmatig gewoon een verstandige keuze, voor buitenstaanders lijkt dat raar, maar na een uitleg snappen die het ook wel, in de zakenwereld krijg je ook in eerste instantie een contract voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar) er is dus niks raars hier.

Ik heb ook opmerkingen gezien over hoeveel uur ga je per jaar GEGARANDEERD maken, in deze business is dat nooit te zeggen, het enige wat ik je kan vertellen is dat je erg veel vliegt, niet qua uren, maar wel qua dagen dat je weg bent. Wij vliegen bijvoorbeeld wel eens op een vrijdag in de ochtend naar zwitserland om de volgende avond weer terug te komen. Dan vlieg je dus niet veel, maar ben je wel 2 dagen van huis en kun je nog van de omgeving genieten ook. Op andere dagen maken we wel weer veel vlieguren, dat is iedere dag weer anders...
Je kunt dit dus niet vergelijken met het vliegen voor een airline waar je het maximale uit je wrr haalt en dat zonder nachtstops op out-stations.

Het feit dat ze geen eigen vliegtuigen in bezit hebben maakt het risico dat het bedrijf draagt alleen maar kleiner. Dus dit moet ook niet in een negatief perspectief worden gezet, zoals hierboven gebeurde. Als laatste, zoals VCC hiervoor al zei, zeer binnenkort wil Solid een eigen AOC hebben en daar zijn ze nu erg druk mee bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan