Ringvaart Akkoord opgezegd

Voor allen...

Voor allen...

Ik merk op dat de wens vaak de vader van de gedachte is....

Of de AF/KL holding inderdaad het bestuursorgaan is dat de werkzaamheden (productie) van de dochters aanstuurt bepaalt in grote mate of er sprake is van OVO.

Ik ken geen jurisprudentie van een soortgelijke zaak, dus de rechter zal zich geheel naar eigen inzicht kunnen uitspreken. Spannend....

Laatst bewerkt:
Wat een toestanden....

Wat een toestanden....

Wat opvalt is dat de relics van airwork zo vreselijk negatief reageren.
Alsof een discussie hen ontnomen is.....

Het klopt dat ik sinds kort hier dingen schrijf, maar dat maakt ze niet minder waard(evol), toch? Of hebben de 'oude heren' per definitie de waarheid in pacht, omdat ze zichzelf die status hebben aangemeten....

Kennelijk zijn er voldoende lezers die het interessant vinden: > 17.000 keer bezocht!

Ik zou zeggen: stop met die belachelijke blocks neer te zetten en doe rustig mee. Misschien vindt er nog wel een leuke uitwisseling van inzichten plaats. En ik vraag echt niet om het prijsgeven van bedrijfsgeheimen.

Ik dank de moderator zeer hartelijk voor dit platform. Laten we het vooral benutten. Misschien wordt het nog wel leuk.

Het klopt dat ik sinds kort hier dingen schrijf, maar dat maakt ze niet minder waard(evol), toch?
laten we ons zelf nou toch niet overschatten beste Murph , je stelt alleen maar vragen, geeft geen antwoord op vragen, en deelt ook geen nieuwe informatie.

Gelukkig is er weer een enigszins normale Martinair ledenraad geweest. Een groot gedeelte blijft nog terugverlangen naar het Ringvaart akkoord, maar steeds meer raadsleden zien in dat dat een gepasseerd station is.

Het was mijns inziens terecht dat het bestuur het akkoord heeft opgezegd. Als ze dat niet hadden gedaan, was er onherroepelijk een initiatiefmotie uit de KLM ledenraad gekomen om het bestuur hiertoe op te dragen.

MPers beseffen waarschijnlijk dat MP een gepasseerd station is.

Strategie van KL is dat ze elke keer een toko overnemen en daarna (na alle mooie beloftes) laten het vallen als een baksteen. Dit voor slots, cargo you name it wat maar in hun voordeel is. Andere partijen die geen tegenstand kunnen bieden zijn de klos inclu de medewerkers. NW lukte net niet en KL heeft behoorlijk bakzijl moeten halen omdat de Amerikanen de arrogantie van KL behoorlijk zat waren.

MP is helemaal uitgekleed op pax gebied en voor ruim 50% op cargo en het wordt alleen maar minder. KL heeft nu ook SCL toegevoegd dus dat is ook een destination minder naar alle waarschijnlijkheid en Quito zal waarschijnlijk ook gaan afvallen. Dan zijn er voor de MD11 nog maar erg weinig bestemmingen en niet rendabel.

KL kan makkelijk de 744F's zelf weer gaan vliegen (en gaat ook gebeuren), de volgende MD11 gaat er sowieso uit en de rest gaat ook vlot.

Ik heb voorspeld dat per 2015 MP totaal zou zijn weggevaagd en KL zit op schema... Kijk mijn posts maar na, er zijn al meerdere “doem” scenario’s uitgekomen wat KL en MP betreft. Kijk maar waar MP nu staat!

Niet alleen banken zijn boeven die vele gezinnen naar de knoppen heeft geholpen. Ook onze nationale trots kan er wat van en geen hond die er wat aan doet of kan doen blijkbaar.

Maar ja, @NeedforSpeed en anderen, het is tegenwoordig heel normaal dat een maatschappij een kleinere club een kopje kleiner maakt, de werknemers laat stikken, in een deal die jij ook niet zou accepteren, en doorgaat alsof er niets gebeurd is. Vergeet niet dat AF hiervan leert en heel graag dit ook wil gaan uitvoeren in de toekomst om hun straatje schoon te houden.

De blauwe kleur blijft misschien bestaan maar wel op de AF voorwaarden. Dat gebeurd nu ook al maar binnenkort ook op de KL manier tov MP en alle andere die ze hebben overgenomen.

Nb. Ik heb geen hekel aan het personeel van KL, wel aan de directie die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt. Ik snap dat verschillende KLers hun positie én toekomst willen bewaken maar de MPers zijn tegen wil en dank in een zelfde positie gekomen en dat door de directie van KL. Om Europavluchten als Cityhopper vluchten te laten vliegen is een alvast een begin hoe AF de toekomst wil laten zien. In 2020 op z'n laatst is dat het geval.

Zoals eerder gezegd, KLers kunnen in dezelfde positie komen als de MPers. HV is ook niet meer het HV van 10 jaar geleden. De hele Nederlandse luchtvaart is binnenkort een Franse en dus naar de knoppen!

Een welgemeend succes allen!

Laatst bewerkt:
Kan een groot gedeelte met je meekomen. Maar niet alles.

Als KL de 744F's zelf weer wil gaan vliegen kunnen ze er 2 van de 4 meteen weer parkeren.
De FF operatie is nog steeds 2x 744 KL en 2x 744 MP. Dat uit kostenefficiency gekozen is om de 4 blauwen te vliegen is wat anders.
De eerste ERF gaat er nog dit jaar uit (CKD) en een andere 744 machine zal de wetlease aan Etihad gaan vliegen.

2015 komt te vroeg. Gezien de leasetermijnen van de diverse machines zet ik mijn geld op eind 2016.

BTW. Lang niet alle luchtvaart is in Nederland wordt Frans. Een gedeelte is nog Turks (Cor en Don) en een gedeelte duits/brits (TUI). En beiden zien hun marktaandeel alleen maar groeien.

@J.R. Ook ik ga een heel end met je mee. Maar wat KLM doet, is niet de schuld van de KLM vlieger. Van hen kun je niet verwachten dat ze zich massaal schikken. En helemaal niet van de collega's in de onderste helft van de lijst. Het Ringvaart Akkoord was een goede oplossing. Jammer dat een klein groepje uit puur eigenbelang het voor alle MP vliegers heeft verpest. Helemaal jammer en ratterig dat dat groepje ex-Martinair vliegers al bij KLM in dienst is.

Verder: Inderdaad zal AF hetzelfde gaan doen bij KLM. Dst zagen we tien jaar geleden al aankomen, vandaar dat er een schaduwlijst ergens in een kluis ligt, zodat we geen gezeik krijgen met het in elkaar schuiven van de lijsten, mocht dat opportuun worden.

En tot slot: Het KLM logo zal inderdaad verdwijnen. Maar het AF logo ook. Uiteindelijk wordt het hier en in de VS alleen maar het Skyteam logo. En daar heb ik geen enkele moeite mee.

@J.R. Ook ik ga een heel end met je mee. Maar wat KLM doet, is niet de schuld van de KLM vlieger. Van hen kun je niet verwachten dat ze zich massaal schikken. En helemaal niet van de collega's in de onderste helft van de lijst. Het Ringvaart Akkoord was een goede oplossing. Jammer dat een klein groepje uit puur eigenbelang het voor alle MP vliegers heeft verpest. Helemaal jammer en ratterig dat dat groepje ex-Martinair vliegers al bij KLM in dienst is. Verder: Inderdaad zal AF hetzelfde gaan doen bij KLM. Dst zagen we tien jaar geleden al aankomen, vandaar dat er een schaduwlijst ergens in een kluis ligt, zodat we geen gezeik krijgen met het in elkaar schuiven van de lijsten, mocht dat opportuun worden. En tot slot: Het KLM logo zal inderdaad verdwijnen. Maar het AF logo ook. Uiteindelijk wordt het hier en in de VS alleen maar het Skyteam logo. En daar heb ik geen enkele moeite mee.

Ben het geheel met je eens dat iets wat de directie doet van het bedrijf waarbij jij in loondienst bent, jij nietd aarvoor verantwoordelijk kan worden gehouden.
Wel kunnen er beslissingen genomen worden die alle medewerkers, dus ook jou, "niet zinnen".... Oftewel, waarom wordt de MP vlieger er op aan gekeken en ratterig genoemd terwijl de KL directie dit soort beslissingen neemt. De MP vlieger klaagt toch ook niet overj jullie maar over jullie cq hun directie en noemt de KL vlieger toch ook geen rat.

Die genoemde schaduwlijst, wat is die straks waard?ook dat kan voor de KL vlieger "loopbaanbelememmering" opleveren.
Ook voor MP/KLM kan je redelijk eenvoudig met terugwerkende kracht zon lijst in elkaar draaien? Waarom gebeurd dat dan niet?
Lijkt mij een faire deal?

Wacht even, ik heb de MP vlieger niet ratterig genoemd. De MP vlieger valt helemaal niets te verwijten. Ik noem de SCBers ratten. Dat zijn ex-Martinair vliegers bij KLM, die al veilig hun blauwe pas hebben. De blauwe pas die nu voor de rest van de MP vliegers verder buiten bereik is. Met dank aan SCB.

Je zou best de KL en MP lijsten in elkaar kunnen schuiven. Maar omdat de MP productie niet zoveel meer voorstelt, is dat een groot nadeel voor de KL vlieger. Die hoeft daar niet voor op te draaien. Dat is destijds wel gebeurd met Cityhopper. En daar is nog steeds gedonder van, ruim tien jaar na dato. Daar hebben we onze les geleerd.

Terug
Bovenaan