PPL halen

Je was zo te lezen heel goed voorbereid - blijkbaar zo goed, dat zelfs de zenuwen geen roet meer in het eten konden gooien. Nogmaals gefeliciteerd, goed gedaan! Ik heb ze destijds ook in 1x gehaald, maar slechts eentje 100%...

Ik ga in januari weer, maar dan voor de eerste set ATPL. 🤞

Mijn ervaring bij Austro ATPL examens is dat je de sin/cos berekening alleen kunt gebruiken voor runway crosswind/headwind vragen. Voor navigatie vragen, met hogere TAS, is de benadering met x 60/TAS niet meer nauwkeurig genoeg en wordt verwacht dat je je rekenschijf gebruikt.

De klokmethode kun je gebruiken, maar alleen als in de vraag expliciet gevraagd wordt naar een hoofdrekenmethode (mental math).

Dit alles dus wel voor ATPL, misschien zijn de toleranties/marges in de antwoorden bij PPL wat hoger, waardoor het niet uitmaakt welke methode je gebruikt zolang je maar in de buurt komt van het goede antwoord.
Onlangs heb ik de Gennav ATPL met succes afgerond, zonder fouten in dit type vragen. Ik heb hierbij nooit gebruikgemaakt van de windschijf, maar alles wiskundig opgelost. (Als hier vragen over zijn hoor ik het graag.)

Groetjes!

Terug
Bovenaan