BartFarmer
Veteran
Vandaag de theory release gedaan en het formulier voor november examens verstuurd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is voor de examens nog steeds een specifiek merk/ model rekenschijf nodig?
De antwoorden liggen doorgaans zo dicht bij elkaar dat verschillende schijven verschillende antwoorden betekenen.
Bij de CAA examen die ik ooit gedaan heb was het de Pooley’s CRP5(?).
Kijk dit even na zodat je met de juiste kan oefenen.
Ik heb het niet noodzakelijk over de x 60 regel, maar over de echte cos / sin / tan met je rekenmachine. Dat zou in principe altijd correct moeten zijn.Mijn ervaring bij Austro ATPL examens is dat je de sin/cos berekening alleen kunt gebruiken voor runway crosswind/headwind vragen. Voor navigatie vragen, met hogere TAS, is de benadering met x 60/TAS niet meer nauwkeurig genoeg en wordt verwacht dat je je rekenschijf gebruikt.
Zou je dan jouw berekening eens willen delen? In de PPL en ATPL syllabus staat voor zover ik weet alleen de berekening sin(windhoekverschil) x 60 / TAS. Dat is geheel niet correct bij hoge TAS, want dan is het verband tussen drift en TAS niet bij benadering lineair zoals bij lage TAS. Ik geloof onmiddellijk dat er een precieze berekening is, maar die is mij nooit geleerd.Ik heb het niet noodzakelijk over de x 60 regel, maar over de echte cos / sin / tan met je rekenmachine. Dat zou in principe altijd correct moeten zijn.
Alleen doe je dat maar een keer, bij je examen.Ik heb het niet noodzakelijk over de x 60 regel, maar over de echte cos / sin / tan met je rekenmachine. Dat zou in principe altijd correct moeten zijn.