KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Wat een gezeur omtrent de aanname. Vooropleiding en uren-eis is altijd een reden tot discussie.
Maar om nu de KLM te gaan afkraken is een beetje een jammere reactie hier....

Vlieg ze...
 
Oorspronkelijk gepost door Branson

Eerst moet de put van KLS/NLS/KLU/MLD leeg zijn en dan komen EPST'ers aan bod.

De groeten.

Waarom denk je de EPSTers????? Zijn die dan nog beter dan al die andere VMers???????:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:

Kom op jongens laten we EPST bashen voordat ze ook arrogant worden:rolleyes:
 
Oorspronkelijk gepost door Fokkeneer
Vraagje: Hoeveel vliegers komen er per jaar van de KLS en NLS op de markt? 20 per kwartaal, per school, en je zit zo op de 160. Of is dat iets te hoog?

KLS 120 per jaar

NLS 70 per jaar
----------------------------

190 per jaar, genoeg voorraad dus
 
Oorspronkelijk gepost door Flash2002
Waarom denk je de EPSTers????? Zijn die dan nog beter dan al die andere VMers???????:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:

Kom op jongens laten we EPST bashen voordat ze ook arrogant worden:rolleyes:

ja....haha
was meer reactie op eerder gestelde vraag.
zo bedoelde ik dat natuurlijk niet.
VM'ers zijn toch EPST'ers, maar ook CTC en eigenlijk vallen NLS'ers hier ook onder.

De groeten.
 
Kan iemand trouwens vertellen waar de term vrije markt vandaan komt? Beetje eigenaardige kreet eigenlijk... Stamt dat misschien nog uit de tijd van de RLS?
 
Volgens mij wel. Heeft die term "Vrije Markters" niet wat te maken met het feit dat die jongelui baangarantie hadden
bij de KLM.
De vliegers uit die tijd konden als ik het me goed herinner direct doorstomen naar KLM en Cityhopper.
Diegene die dat woord verzonnen heeft lacht zich rot!...we hebben ruzie om die termen. :grijns: :)

De groeten.
 
Zou kunnen ja; maar de naam zegt het al "Rijks Luchtvaart School" dus een rijksopleiding en al het andere is dus de "vrije markt".

Hadden alle RLS'ers destijds garantie op een baan bij de KLM?
 
Hahaha... De KLC lieden in opleiding welke door Denim worden opgeleid zijn niet alleen bij AMS op de route gezien. Ik heb ze ook al gesignaleerd bij VLM Operations. Zélfs de Crewroom en onze koffieautomaat wordt door ze gebruikt!!! Stond toch even raar op mijn neus te kijken van deze ontwikkeling.
We zullen voor de lol eens jasjes gaan wisselen en kijken hoe hun koffie smaakt...wie gaat het merken?

Ze komen werkelijk wel een en ander tekort bij de Klem, da's nu wel duidelijk.
Het komt allemaal goed, toch? :D
 
Ha

Ik zal je nog sterker vertellen.
Denim cowboys wisten mij te vertellen dat er KLC vliegers naar
West Afrika werden gestuurd voor hun wetlease contract daar.
Ik weet niet of dit al is gebeurd.
Wel grappig......die operatie daar in Senegal met blauwe vliegertjes.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Branson
Ha

Ik zal je nog sterker vertellen.
Denim cowboys wisten mij te vertellen dat er KLC vliegers naar
West Afrika werden gestuurd voor hun wetlease contract daar.
Ik weet niet of dit al is gebeurd.
Wel grappig......die operatie daar in Senegal met blauwe vliegertjes.

De groeten.

Dit lijkt me erg stug.. Dat Denim voor VLM een vlucht uitvoert en daar dan toekomstig-KLC'ers voor gebruiken, geloof ik wel, maar denk dat uitzending naar West Afrika niet helemaal binnen de CAO van de KLM valt :)

Maar wie weet...
 
Kreeg vorige week nog van de KLM een brief dat ik over te weinig ME-uren beschikte. Ik had er 300 nodig boven 5.7T, ik heb er 22 op de Seneca, plus 21 uur FFS. Ben ex-NLS' er...
 
Oorspronkelijk gepost door fokkerkoning!
@ metrodriver, toch grappig dat jij weet hoe de bedrijfscultuur in elkaar zit terwijl je geen deel uitmaakt van het bedrijf, misschien was de kerel die je aansprak wel een of andere ongeinteresseerde steward.

Zoals ik mijn collega's ken zijn ze vrijwel allemaal geinteresseerd in wat andere mensen bij andere maatschappijen doen, beetje kortzichtig, maar mochten wij ooit samen aan de bar belanden en je durft het aan om met mijn arrogante kadaver te praten dan bestel ik een biertje voor je!


Toch jammer dat je iets te makkelijk door de regels aan het heen lezen bent nu. Als je mijn posts (en die van anderen) goed had gelezen kon je zien dat ik zelf al aangaf dat mijn voorbeelden GEEN goed beeld geven over de rest vd KLM vliegers. lijkt me vrij duidelijk, dat er overal rotte appels tussen zitten.

Als je met bier gaat strooien krijg je mij en metro zonder probleem naast je aan de bar :grijns: no worries, en ik twijfel er eerlijk gezegd geen seconde aan dat we makkelijk door 1 deur kunnen samen.

Als je hier in de buurt bent staat het bier koud voor je.

have a great day.
 
Oorspronkelijk gepost door Eikie
Dit lijkt me erg stug.. Dat Denim voor VLM een vlucht uitvoert en daar dan toekomstig-KLC'ers voor gebruiken, geloof ik wel, maar denk dat uitzending naar West Afrika niet helemaal binnen de CAO van de KLM valt :)

Maar wie weet...

Ik vond het ook erg stug. Maar ze vertelde dat de betreffende persoon dit had aangevraagd.
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet of het al gebeurd is.
Je hebt best kans dat KLM dag voor vertrek naar Senegal zegt:
Daar komt niks van in!
Misschien een Denim insider die precies weet hoeofwat.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Cow On The Rwy
Kreeg vorige week nog van de KLM een brief dat ik over te weinig ME-uren beschikte. Ik had er 300 nodig boven 5.7T, ik heb er 22 op de Seneca, plus 21 uur FFS. Ben ex-NLS' er...

Zal wel verandering in komen. Er zijn gesprekken gaande tussen CAE en KLM/KLC. Nog even volhouden jongen.
Bij personeelszaken is het een bende! Ze sturen briefen naar de verkeerde personen, namen en adressen kloppen soms niet, afwijzingen worden vaak vergeten (hoe lullig is dat) en planning en overzicht op die afdeling is ver te zoeken. Ze hebben wel wat mankracht erbij sinds kort wellicht dat dat verandering en structuur brengt aan de zijde van mevr. H.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Cow On The Rwy
Kreeg vorige week nog van de KLM een brief dat ik over te weinig ME-uren beschikte. Ik had er 300 nodig boven 5.7T, ik heb er 22 op de Seneca, plus 21 uur FFS. Ben ex-NLS' er...

Kom je van de NLS af met zo weinig uren?
21 uur FFS,wow, ik wist niet dat de NLS zich aan de minimumeis vasthield. Kaal eindtraject hoor.
 
Ik bedoel het alleen als waarneming, gevoelige tenen...
Op de KLS kreeg ik alleen al 21 uren grondschool in de FFS...
En dan heb ik het niet eens over de meer dan 60 full flight...
Ik vind het verschil tussen 81 (is wel een gok maar komt zeker in de buurt) en 21 erg groot.

en btw, volgens mij heb ik geen kwaliteitsoordeel geveld over NLS'ers als vlieger. Het is alleen een niet te ontkennen constatering.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan