KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die 16 man mogen deze zomer die bridgecourse gaan doen. Zover ik weet zijn het 4 sessies op een boeing 733. Ik denk alleen niet dat het er 40 uur zou zijn in totaal.

RR
 
NLS: veel duurder dan vantevoren begroot!

NLS: veel duurder dan vantevoren begroot!

Zitten die kandidaten ( een paar net afgestudeerd hoorde ik ?! ) na afronding van dat dure geintje op de sim wel gegarandeerd in de KLM selectie?..........onder voorbehoud???

Als KLM echt zoveel mensen nodig heeft, dan zullen ze ook wel ergens anders gaan aankloppen.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets in een krant durven zetten in een land waar honderden afgestudeerde vliegers werkeloos thuis zitten getuigt niet bepaald van realiteitszin...of van goede smaak , come to think of it.Je gaat bijna kwade opzet vermoeden.Schop na:nee,erg sjiek.

Hiermee is eens te meer duidelijk dat klm ofwel echt geen schaamte kent of nog wereldvreemder is dan wij allen kunnen vermoeden.In beide gevallen....
 
Laatst bewerkt:
Branson zei:
Zitten die kandidaten ( een paar net afgestudeerd hoorde ik ?! ) na afronding van dat dure geintje op de sim wel gegarandeerd in de KLM selectie?..........onder voorbehoud???

Als KLM echt zoveel mensen nodig heeft, dan zullen ze ook wel ergens anders gaan aankloppen.

Dit is ook weer zoiets moois. Twee maanden geleden was de lijst zo goed als bekend. Daar konden dus geen net afgestudeerden tussen zitten. Weet niet wat jij onder net afgestudeerd verstaat. Ik ben zelf ex-NLS'er, sta nog steeds op de wachtlijst en ik weet nog van niks.:passed:

Edit: zie het nu staan op SWN, excuses...
 
Cow on the Rwy, mischien is het handig om dan eens op de Stichting Wachtlijst te kijken, daar staat namelijk alles op :dozey: De SWL is namelijk ook het medium tussen de NLS en ex leerlingen...

Kort samengevat:

-16 man vliegen 4 737-300 sessies.

- Selectie van deze leerlingen is gedaan aan de hand van resultaten door de hele vliegopleiding in theorie en praktijk, de beoordeeling van ''work attitude'' in het ''final report'' (Algemene beoordeling aan het einde van de opleiding) en de beoordeling tijdens de MCC.

- De leerling betaald zelf de sim en de instructeur. (Je kunt zelf uitrekenen hoeveel dit kost)

-Na de bridgecourse krijgt de leerling een certificaat waarbij '' bij de KLM gesolliciteerd kan worden''.

- Deze 16 geselecteerden staan verdeeld over de gehele wachtlijst van plaats 1 t/m 41. (Momenteel 47 man op de lijst).

- Na deze bridgecourse zal dezelfde KLM selectie doorlopen worden als dat een A.I. KLS-er dat normaal doet.

-Na aanname door de KLM komt men in aanmerking voor een functie als CoCo of FO op F50/F70.
 
Net afgestudeerd......is misschien moeilijk te definieren.
Jij bent NLS'er en kan dus bevestigen of er jongens zijn opgeroepen die nog niet lang klaar zijn met hun opleiding. Van wat ik heb begrepen van wel namelijk.
Nu gaan er KLS'ers op selectie die nog geen 3 - 4 maanden klaar zijn van hun opleiding. Tijdje terug was dat 3 - 4 jaar.
Is dus misschien op de NLS een soortgelijk scenario. Alleen hanteert men daar ook nog eens een eigen selectie.


RTO: ik had je post nog niet gelezen.
 
RTO zei:
Cow on the Rwy, mischien is het handig om dan eens op de Stichting Wachtlijst te kijken, daar staat namelijk alles op :dozey: De SWL is namelijk ook het medium tussen de NLS en ex leerlingen...

Kort samengevat:

-16 man vliegen 4 737-300 sessies.

- Selectie van deze leerlingen is gedaan aan de hand van resultaten door de hele vliegopleiding in theorie en praktijk, de beoordeeling van ''work attitude'' in het ''final report'' (Algemene beoordeling aan het einde van de opleiding) en de beoordeling tijdens de MCC.

- De leerling betaald zelf de sim en de instructeur. (Je kunt zelf uitrekenen hoeveel dit kost)

-Na de bridgecourse krijgt de leerling een certificaat waarbij '' bij de KLM gesolliciteerd kan worden''.

- Deze 16 geselecteerden staan verdeeld over de gehele wachtlijst van plaats 1 t/m 41. (Momenteel 47 man op de lijst).

- Na deze bridgecourse zal dezelfde KLM selectie doorlopen worden als dat een A.I. KLS-er dat normaal doet.

-Na aanname door de KLM komt men in aanmerking voor een functie als CoCo of FO op F50/F70.


Klopt als een bus, niks meer toe te voegen. Stond gewoon netjes op de Stichting Wachtlijst site. De meest recente mensen zijn van ongeveer 2 maanden terug als ik me niet vergis...
 
RTO zei:
- Selectie van deze leerlingen is gedaan aan de hand van resultaten door de hele vliegopleiding in theorie en praktijk, de beoordeeling van ''work attitude'' in het ''final report'' (Algemene beoordeling aan het einde van de opleiding) en de beoordeling tijdens de MCC.

- Deze 16 geselecteerden staan verdeeld over de gehele wachtlijst van plaats 1 t/m 41. (Momenteel 47 man op de lijst).

Hmm...dus nr. 41 van jullie lijst passeert even een groot aantal mensen.
Leuk voor hem. Leuk voor een kennis van me, maar minder leuk voor een ander maatje van me.
Is toch wel vreemd. Deze "eigen selectie".
Op de KLS doen ze het ook niet zo.
Mijn bron vertelt me dat KLM dit niet zo gevraagd heeft.
Ik denk, ook van wat ik hoor, dat CAE/NLS een mogelijkheid ziet om gedurende een langere periode studenten op selectie weet te krijgen bij KLM. En daarom maar even een eigen lijstje samenstelt.

Wat mij het meest tegen de borst stuit is wederom de extra kosten.
Er wordt tegenwoordig overal geld voor gevraagd, is niet PICAMAS dan wel simuren of trainingen. Na hun vliegopleiding. Alsof al die jonge vliegers het maar even willen betalen.
In mijn ogen wordt het steeds erger. De kosten blijven oplopen.

Ik weet nog dat er 100.000 gulden betaald moest worden voor een vliegopleiding.
Tijden veranderen!
 
Ype de H zei:
een vliegenier van de KLM zwaait op zijn 56ste met 100 procent salaris af.


Woooow.... bedankt Ype. Ik wist niet dat ik 100% kreeg. Ik zal gelijk 't pensioen fonds effed bellen want volgens 't laatste overzicht krijg ik een stuk minder :dozey:
 
Bridgecourse

Bridgecourse

Heren,

Wat ik me nu afgraag is, wat betalen die NLS studenten dan voor die Bridgecourse waarna ze het papiertje krijgen om bij de KLM te solliciteren?

Als je voor bijvoorbeeld E 10 000.- dat geregeld kan krijgen is het beter dan bij Ryanair te gaan vliegen:)

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik vond het niet gepast om precieze bedragen hier te posten. Zoals ik al eerder zei kun je dat zelf min of meer uitrekenen. 16 uur sim en 16 uur instructeur. Ongeveer 30% van de sessies van een T.Q. dus reken maar uit...

Ik persoonlijk denk dat het Ryanair geen moer uitmaakt of je 16 uur extra op een -300 FFS met KLM S.O.P's hebt gevlogen. En met alle respect maar ik denk dat die A.I's liever naar de KLM dan Ryanair gaan.
 
Moeten die jongens/meisjes dan ook nog grading vliegen? Of zit dat in die simsessies inbegrepen?
 
RTO zei:
- Na deze bridgecourse zal dezelfde KLM selectie doorlopen worden als dat een A.I. KLS-er dat normaal doet.

Zoals ik al eerder schreef zal dezelfde selectie als een A.I. KLS-er worden doorlopen, dus 2 grading sessies; één manual raw data en één met failures.
 
André zei:
Heren,


Als je voor bijvoorbeeld E 10 000.- dat geregeld kan krijgen is het beter dan bij Ryanair te gaan vliegen:)

Het zal misschien wel iets minder zijn dan bovengenoemd bedrag (incl.btw).

Let wel!...men mag dus een paar uur simmen voor een bedrag maar heeft dan eigenlijk niks. Geen MCC of Type Rating. Enkel en alleen kans om op selectie te mogen bij KLM. Geen garantie van aanname.
Overigens gaat het nog lang duren i.v.m. de zomerdrukte/vakantie.

Of heeft de NLS ook maar even selectiedata voor deze lui weten te regelen?
 
André zei:
Heren,

Wat ik me nu afgraag is, wat betalen die NLS studenten dan voor die Bridgecourse waarna ze het papiertje krijgen om bij de KLM te solliciteren?

Als je voor bijvoorbeeld E 10 000.- dat geregeld kan krijgen is het beter dan bij Ryanair te gaan vliegen:)

Groeten

:radar: André :radar:

7000 euro.
 
KLS Deal

KLS Deal

Nou ja, het is even E 7000.- maar dan mag je ook op gesprek bij de KLM, het is waar dat je voor die 7000 euri's geel enkel papiertje krijgt waar je elders wat aan hebt, maar je bent wel klaar voor Sollicitatie gesprekken/assesments die je ook elders wel gaat krijgen.

Dus het is zeg maar een beetje een prijzige sollicitatie training, echter wel de enige manier voor niet KLS'ers om bij de KLM te komen, en ik hoop voor deze mensen dat ze, door de opleiding elders te volgen zoveel geld bespaard hebben dat ze aan het einde van de rit, ook na de 7000.- euri's toch nog voordeliger uit zijn.

En ik hoop dat die bridge course daarwerkelijk je kansen aanzienlijk vergroten om aangenomen te worden. Ik denk dat als ze het mij zouden aanbieden, en er een gerede kans zou zijn dat je aangenomen gaat worden, ik het wel zou willen doen........ Mischien????? :)

Groeten

:radar: André :radar:
 
De KLS heeft ook de mcc cursus als slinkse truc verlaagd naar 6 beurtjes van 3,5 uur, waarop de KLS de leerlingen liet weten dat KLM en Lufthansa lieten weten dat als je bij hun in aanmerking wilde komen er nog eens 12 beurtjes bijgekocht dienden te worden voor het luttele bedrag van 12.000 euro, dus dit heeft niets met KLS/NLS gelul te maken, maar ze vinden een uitgebreide bridgecourse blijkbaar erg belangrijk. Is vergeleken met ons dus een koopje die 7.000 euro! :grijns:

p.s. bij BA betalen ze die bridgecourse gewoon voor je!
 
Moet je vanaf nu als afstuderend KLS'er 12.000€ extra betalen voor zo'n cursus alvorens te mogen solliciteren bij de KLM ?????


En hoe zit het met de befaamde KLS bridgecourse op het einde? Bestaat die dan hoegenaamd niet meer?

Graag grondige info aub...
 
Cpt. Relax zei:
Moet je vanaf nu als afstuderend KLS'er 12.000€ extra betalen voor zo'n cursus alvorens te mogen solliciteren bij de KLM ?????

Nee. Fokkerkoning! heeft het over jáááááren terug.

Overigens was mijn MCC/Bridgecourse idd 18 beurtjes van 3,5 uur.
Maar dan nog.. het is voor die NLS'ers na die 7000 euro nog geen baangarantie natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan