KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee. Een poging om een andere visie te laten zien die de KLM kan hebben. Over het algemeen wordt het aannamebeleid ontzettend afgekraakt, maar de mensen die dit beslissen zullen er ongetwijfeld een enorm goede reden voor hebben anders waren ze allang d'r uit getrapt.

I.p.v. alleen maar dat beleid af te zeiken zou het handig zijn om je er eens serieus in te verdiepen waarom dit beleid gehandhaafd wordt. En verder kijken dan 1 of 2 argumentjes is dan handig.

Doe iedereen anders een lol en probeer er niet eens commentaar op te leveren. Blijkbaar interesseert het je dan ook niet.
 
Djanello heeft dit gepost als mogelijke redenatie van KLM zelf. En hij zou wel eens heel dicht bij de waarheid kunnen zitten hiermee!

Iemand vroeg al eerder of er al is nagedacht waarom KLM zo aan die eis vasthoudt. Ik denk dat dit inderdaad een mogelijke redenatie is.
 
Afterburner zei:
ben jij ook de woordvoerder van de KLM????:grijns:

echt een plaat voor je hoofd....:593:

Ik snap zo'n reactie niet.
Djanello geeft het nog aan in zijn post. Hij verwachte reacties maar zegt er duidelijk bij dat het een gedachtengang van de blauwe zou kunnen zijn.
Dit is niet hoe hij er over denkt.
Het komt ook allerminst overeen met het beleid wat ik zou hanteren.
Maar dat Y er zo over zou kunnen denken sluit ik niet uit.
 
Ik denk ook dat Djanello de spijker redelijk goed op zijn kop slaat.

er is een grote groep voormalige IAC-ers die in mid jaren 80 tot mid jaren 90 volgens de KLS niet de goede vooropleiding hadden. Minimum eis was Havo, ik ken verscheidene mensen met MTS, HTS en andere vormen van middelbaar en hoger onderwijs, met een hoger niveau dan de Havo en zelfs VWO kon bieden. Ik heb me altijd afgevraagd waarom deze voortgezette opleidingen niet in aanmerking kwamen voor selektie op de KLS
 
Bedankt voor de support. ik vind open discussies altijd goed zolang er maar goed geluisterd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus het grappige aan dit onderwerp. Mensen lezen iets pro KLS-KLM en ze beginnen he. Iedereen direct afbreken zonder goed tussen de regels te lezen.
Djanello vermeldt enkele keren dat het niet zijn mening is en dan beginnen er toch nog mensen over: je moet je schamen :eek!: Dan vraag ik mij soms af, waar zijn we toch mee bezig?

Wat betreft het opleidingstekort bij de KLM, ze besteden binnenkort een deel van de rating op 737 uit aan de SFA hier in Brussel.
 
Oei. SFA als dat maar goed gaat, want dat is geen KLM/KLS. Het zal de vliegkwaliteit zeker niet ten goede komen, vooral in hectische situaties!
 
Mensenkinders!
Al diegenen die koste wat kost naar klm willen om een bakfiets te gaan vliegen maar niet mogen omdat ze 12 jaar gelee niet op een superieure school hebben gezeten : span een rechtzaak aan via het Europees Hof, Peter R.de Vries of de Dierenbescherming etc.

Al doe je nog zo je best , al ben je nog zo verontwaardigd - it ain't gonna happen.
60-er jaren mentaliteit , corporaal , ballo's in extremo?
Tja , dat wel ja , maar nieuw?Neu....
Bedenk goed , je moet er een hele dag NAAST zitten.Op 2 vierkante meter..

Ik wil maar zeggen; bezint eer ge begint.
 
Laatst bewerkt:
:grijns: :grijns:

M.b.t. het gissen aar het aannamebeleid van de KLM zijn alle mogelijkheden wel geventileerd. Het beleid zal uiteindelijk een mengelmoes hiervan zijn. Vergeet niet dat er binnen bedrijven zo groot als AF erg veel politiek wordt bedreven i.p.v. normaal nuchter denken. Iets wat wel van ons wordt verwacht. Daarom storen dan ook zo veel kollega´s hier zich aan dit beleid. Het is gewoon niet logisch. Voer voor psychologen dus.
Als je dan ook nog eens te maken krijgt met managers die niet weten wat vliegen inhoudt, krijg je de gekst mogelijke oplossingen! Helaas weinig aan te veranderen. Je krijgt die gasten initieel toch niet van hun stoel.

Dus het bedenksel van Djanello zal voor een klein gedeelte meedoen in het aannamebeleid. Vast eentje in zo´n commissie die veel vrindjes boven zich heeft, de ballen verstand ervan heeft en dus zo redeneert. Ook dat de KLS een dochteronderneming is speelt een heel grote rol. Zoals gezegd, een stuk politiek. Kijk maar naar mijn club. Die wordt volledig in zijn economische groei tot stilstand gebracht, onder andere omwille van een vliegschool in Bremen. Om te kotsen, maar je verandert er niets aan.

En inderdaad de markt bepaald alles. Als je alle rapporten en inschattingen moet geloven, zullen ook bij de KLM de deuren ooit weer opengaan voor nitwits.
 
Djanello zei:
maar hadden blijkbaar initieel niet de kwaliteiten in huis die nodig waren om piloot bij de KLM (of in nederland uberhaupt) te mogen worden.



Djanello zei:
in geval van nood kunnen ze misschien sneller het overzicht verliezen.



Djanello zei:
De aanleg tot piloot heb je nou eenmaal wel of niet.



Djanello zei:
Bij de kls selectie bleek toen blijkbaar dat je die capaciteiten niet had. Daarnaast ben je bij een andere opleiding ook niet volgens klm normen en waarden opgegroeid tot piloot, wat de kwaliteit volgens de klm ook negatief kan beinvloeden.



Djanello zei:
Wanneer de klm nu de kls/nls/leger eis dropt, kan er getwijfeld worden aan de capaciteiten van de vliegers ondanks dat ze de officiele papiertjes hebben. Vandaar dat de klm dit misschien weigert te doen.

Moet ik je nu weer gaan uitleggen dat de kans nogal groot is op een widebody dat je Captain in de begin jaren 90 naar NL kwam zonder Nederlandse papieren (FAA/Australia/Canada) omdat men zulke grote tekorten had.... En dat de F/O een jaar of 10 terug van het IAC af kwam en nu rechts zit... Denk je nu echt dat die niet kunnen vliegen ? Weet je, kan er eerlijk gezegd niet eens meer op in gaan. Wijsheid komt met de jaren. Het enige wat ik geleerd heb na een paar jaar commercieel vliegen is dat ik nog een hoop te leren heb. En van iedereen (KLS/Navy/Rvds/bvii) --- boeren vlieg school in iran staat "bvii" voor nog een hoop kan leren. En kan niet anders als een kleine glimlach op mn gezicht toveren bij het lezen van je bericht.

In den beginne vond ik het heerlijk om discussies met je te voeren. Echter, na een duty dag van 12 uur, reduced rest overnights en 6 legs, biertje in mn handen en moeite om m'n ogen open te houden kwam ik 5 minuten geleden opeens tot een openbaring. (begin blijkbaar volwassen te worden). Het heeft totaal geen zin om met een ATPL student in opleiding een discussie te voeren over dergelijke dingen. Ook dit bedoel ik totaal niet persoonlijk.

En met een kleine glimlach lees ik hier wat mijn collega's - met meer ervaring als ik - hierboven al vermeld hebben.... My dear, wat ga jij je schamen als je dit over een paar jaar terug leest. Maar hey, we have all been there my friend. You just fucked up pretty bad though.

Geen zorgen, als je het lief vraagd (en durft met cowboys mee te vliegen) mag je een keertje op de jumpseat mee vliegen hier, tijdens een empty repo.

:) have a great day my friend.
FD

Diana -

Is het allicht niet een optie om het beroepspiloten forum weer enkel toeganbaar te maken voor beroepspiloten? allicht "read only" voor de rest? zodat we ze niet helemaal -- alla pprune -- *1 afsluiten? vind het nivo een beetje te triest worden.

*1 "alla pprune" bedoel ik mee zoals de afgesloten forums voor maatschappijen al daar.
 
Laatst bewerkt:
Flying Dutchman zei:
Diana -

Is het allicht niet een optie om het beroepspiloten forum weer enkel toeganbaar te maken voor beroepspiloten? allicht "read only" voor de rest? zodat we ze niet helemaal -- alla pprune -- *1 afsluiten? vind het nivo een beetje te triest worden.

*1 "alla pprune" bedoel ik mee zoals de afgesloten forums voor maatschappijen al daar.


Hee.... dit lijkt een beetje op discriminatie.... maar dan van de wannabees (zoals ik) ... :eek!:

maarja het is zonder ons vast veeeeel gezelliger :kiss:
 
I didnt mean it like that... But C'mon, I know you know I love you....
 
Robin200 zei:
:grijns: :grijns:

En inderdaad de markt bepaald alles. Als je alle rapporten en inschattingen moet geloven, zullen ook bij de KLM de deuren ooit weer opengaan voor nitwits.

Die zit er nu al.
 
sandertje zei:
Oei. SFA als dat maar goed gaat, want dat is geen KLM/KLS. Het zal de vliegkwaliteit zeker niet ten goede komen, vooral in hectische situaties!

KLS wordt ook bij SFA in Arizona opgeleid. Dit wil niet zeggen dat de procedures van de KLM/KLS niet worden gehanteerd.
Trouwens, zowel SN, VEX TUI en nog vele andere maatschappijen leiden hun piloten hier op. Ge gaat mij niet zeggen dat al die maatschappijen dezelfde regeltjes hebben he.

Ik zou er niet van verschieten moesten ze gewoon de infrastructuur afhuren en dat de KLM zijn eigen instructeurs gebruikt. Of ligt het tekort bij het aantal instructeurs?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan