KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verhuizen naar de states zou geen probleem zijn voor mij en mijn gezin. Staat dat ook open voor gasten zonder greencard?? Heb je voor mij url van de betreffende website?? Thanx
 
alte post zei:
Ok. Deels mee eens. Wat je zegt; 1 x een goede indruk achterlaten.

Maar!...de directie schendt de gemaakte afspraken!
Bij een nieuwe airline mag er eenmaal van de lijst afgeweken worden.
KLM is geen nieuwe airline!
NLS heeft een lange geschiedenis met KLM.
Het wordt gebracht alsof KLM het zo gewild zou hebben...onzin natuurlijk!
Easyjet zelfde verhaal. Er was al een NLS'er naar Easyjet, vervolgens presteren ze het toch om van de lijst af te wijken. Het wordt ook nog eens allemaal voorgelogen door de directie.
Dutchbird zelfde verhaal, oud, maar nog vers in het geheugen.
Het gebeurt helaas vaker.
Keer op keer, luchtvaartmaatschapij op luchtvaartmaatschapij.
Het kwam vandaag allemaal weer ten sprake.

Easyjet is niet hetzelfde verhaal Alte.... dat er toevallig iemand via CTC van de NLS binnen was maakt het geen airline waarmee de NLS heeft samengewerkt. Dit is puur op eigen kracht gegaan en veel mensen komen nog steeds bij easy via CTC binnen.

En als je al 10 jaar niet meer met de KLM gewerkt hebt kun je wel stellen dat de geschiedenis niet echt meer relevant is. Het is eigenlijk een wonder dat de KLM nog steeds de idiote eis van KLS/NLS en militair stelt.
 
spank301 zei:
Verhuizen naar de states zou geen probleem zijn voor mij en mijn gezin. Staat dat ook open voor gasten zonder greencard?? Heb je voor mij url van de betreffende website?? Thanx

Net zo open als een baan bij Martinair voor een Amerikaan zonder EU werkverunning... Nee dus.

Je kunt proberen of ze je willen sponsoren voor een werkverunning (H-1).... Echter, komt daar een hoop bij kijken, en heb je daar een advocaat bij nodig.

goodluck to ya
FD
 
En speaking about Martinair:

Ik hoor in de wandelgangen dat er iets van 10 jonge FO's naar de KLeM gaan overlopen, en nee, ze hebben niet allemaal KLS/NLS.
 
blijf het toch jammer vinden dat er niet eens naar me gekeken wordt door mijn vooropleiding. (5000 uur en nu heavy widebody) Voor veel mensen als ik is het niet echt de KLM die zo trekt met hun medewerkers, maar meer door persoonlijke redenen zitten we misschien te deken aan een eventuele terugkeer naar NL. En dan is de grootse, best betalende maatschappij in NL toch de KLM. Misschien in de toekomst zal Air France wat meer inbreng krijgen en zal dit hopelijk veranderen. De arrogantie van dit aanname beleid staat echt op zich in de hele wereld. Let's hope for the best..
 
Kan nooit lang meer duren voordat de deur weer voor iedereen opengaat.

FD

==========

TSA -- "Taking Shampoo Away". Making the nation safer one shampoo bottle at a time
 
76-er zei:
En speaking about Martinair:

Ik hoor in de wandelgangen dat er iets van 10 jonge FO's naar de KLeM gaan overlopen, en nee, ze hebben niet allemaal KLS/NLS.

Dan zullen ze wel KLU of MLD als vooropleiding hebben...
In de wandelgangen hoorde men dat de vooropleidingseisen zouden komen te vervallen.....helaas heb ik tot op heden dit niet in de praktijk gezien.
 
Maar, zowel de Martinair Vliegschool als EPST mogen bij wijze van proef 15 studenten leveren, die eerst een zogenaamde "Compressed Bridge Course" (CBC) moeten doorlopen. Kosten? 12500 euro's. Daarna worden zij, indien er vacatures zijn, uitgenodigd voor het selectieproces van KLM.

Stella schijnt ook benadert te zijn, maar die hebben bedankt voor de eer. Waarom weet ik niet, maar eerlijk gezegd vind ik dat nogal een stomme beslissing, zeker als je al niet bekend staat als waanzinnige opleiding. Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Ik weet niet hoe het zit bij de jongens van Martinair, maar bij EPST schijnt het niet echt storm te lopen met aanmeldingen van mensen voor de CBC. Op zich best begrijpelijk, voor 12500 euro, zeker als je bedenkt dat ze daar al een soort eigen Bridgecourse doen (AJFC+MCC).

Maar goed, alle tekenen wijzen erop dat die idiote eisen gaan vervallen. Dit is het begin van het einde.
 
Longdart zei:
De arrogantie van dit aanname beleid staat echt op zich in de hele wereld. Let's hope for the best..


Dat is niet waar. Bij LH kom je niet binnen als je geen vwo hebt. Zelfs niet als je voor Lufthansa Cityline werkt!!
 
Heb zelf ook VWO ( gehaald op het Jan-Boeren-Fluitjes Lyceum in Nergensuuz'n- dat vonden ze helemaal niet erg ??) maar ken plenty huidige en EX-collega's bij (C)LH die dat niet hebben..
On Topic echter:klm kan desalniettemin voorlopig nog wel zonder ons "vm-ers", me dunkt.En da's ook hun volste recht , niewaer?
 
Nou jaap, dat zou me verbazen. Dat CLH die eis niet heeft, klopt. Maar dat ontkracht 642 ook niet. Dat je als CLH'er met ruime ervaring naar vrijwel kompleet LH-OM zonder VWO/HBO niet binnenkomt, dat staat volgens mij nog steeds vast. (nu ik er zo over nadenk, ook mét VWO/HBO/CLH-ervaring, kom je er niet binnen...)

Hansa deed en doet daar bijzonder moeilijk over, behalve in tijden van extreme krapte op de banenmarkt, maar ook dat is bij de KLM in het verleden wel gebeurd.
 
dus,, als je de kls hebt gedaan en goed heb afgerond, Maar je vooropleiding was havo, kan je het dus wel vergeten..?

grtz su
 
Och, in 2003 hebben ze ook nog wat mannen van (vm'ers) van schreiner aangenomen.. geen mil/nsl/kls achtergrond..

76'er -

Waarom zijn je collega's weg gegaan? waren ze jonger als 30? zie het nut er niet van in om op je 35e je plek op de senioriteits lijst bij martinair op te geven om naar de overkant van de straat te gaan.

But hey, whatever makes them happy right?

FD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan